var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30193;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30193","0","האם באכילת עינים של קר"פ יצאים ידי חובה","11/09/13 06:06","ז תשרי","תשע"ד","06:06","אלף בית רשי","יש מקום לדייק בדברי רש"י ותוס' כאן האם באכילת כל חלק שהוא נקרבן פסח יוצאים ידי חובה, או שזה תלוי האם לחלק יש טעם בשר? האם החלק נחשב הילכתית לבשר? האם החלק אכיל? וכו' על כך ועוד בקצירת האומר (הכותב) הפעם
ובעזרת ה' אם אקבל הערות והארות ארחיב בבוא הזמן,","278","","3887","True","True","False","","825","24.201.213.221","0","0","פסחים|פג ע"א",""),new Message("30253","30193","יש מקום לדון (סימן-סיבה)","12/09/13 13:53","ח תשרי","תשע"ד","13:53","כדי","לכאורה אם היינו סבורים שגם על העין יש גדר "בשר", תו לא איכפת לן מה שאין בה טעם של בשר רגיל. שמה שבעינן טעם בשר, הוא לאפוקי גורם מפריע חיצוני, כמו כרך בסיב או בישלו וכיוצ"ב. אבל אם באופן טבעי לאותו חלק של בהמה שהוא בשר מבשרה, אין טעם בשר, בזה מסתבר שיוצא יד"ח. כנ"ל.

ומה שכתבו התוס' "דלאו בשר גמור הוא שיהא טעמם כטעם בשר", אין הכוונה שטעם בשר הוא "סיבה" (המינוח ע"פ החלוקה הידועה בין "סימן" ל"סיבה") להיותו בשר, אלא יותר מסתבר שהוא בגדר "סימן". ונפק"מ היכא שאנו יודעים בבירור משום צד, שחלק מסויים נחשב כ"בשר", שוב אין לנו להשגיח בטעמו מכיוון שאינו סיבה אלא סימן. והעובדה שאין בחלק מסויים טעם בשר תוכל לשמש כסימן שאינו בשר, רק בחלק שבו ישנו ספק היאך להגדיר, או אז יבוא הסימן ויכריע.

ולגוף העניין האם העין נחשבת כבשר:
עי' בזבחים (כב.) גבי מטביל בעינו של דג וברש"י שם, ובבכורות (לח.:) ע"ש. ועי' בב"ב (עג:) ומלאו מחד גלגלא דעיניה תלת מאה גרבי משחא ע"ש. מכל אלו נראה שהעין חשיבא כשומן, ובשומן נראה שודאי יוצא יד"ח.","249","","3886","True","True","False","","313","109.65.210.206","0","30193","פסחים|פג ע"א",""),new Message("30262","30253","שפתיים ישק","12/09/13 18:48","ח תשרי","תשע"ד","18:48","אלף בית רשי","מה דעתך האם רש"י ותוס' חולקים בפרט שלפי תוס' יש חלקים הנחשבים לבשר רק לגבי שריפה אבל אינם בשר לגבי אכילה ולא יוצא י"ח ולרש"י כל חלק שנחשב בשר יוצא י"ח גם אם איהו נאכל בדר"כ","278","","3886","True","True","False","","190","24.201.213.221","0","30193","פסחים|פג ע"א",""),new Message("30439","30262","לכאורה התשובה חיובית.","18/09/13 10:37","יד תשרי","תשע"ד","10:37","כדי","כך עולה מפשט דברי רש"י.
אלא שא"כ צ"ע איך יתמודד עם קושיית התוס' שהיא קושיא פשוטה שעולה מפשט הסוגיא. ולכאורה ע"כ להוציאו מפשוטו.","249","","3880","True","True","False","","253","79.177.161.144","0","30193","פסחים|פג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);