var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30263;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30263","0","קישור מעניין בין הדף לבין יוה"כ","12/09/13 21:43","ח תשרי","תשע"ד","21:43","מענה קולי","הרב אורי סמט שלח אלינו:

רק רציתי לתועלת הלומדים להביא מקור ובו קישור מעניין בין פסחים דף פו לבין יום הכיפורים (מעבר לעניין כניסת כה"ג לקה"ק המופיע במפורש בדף זה):

וכן כתב בעל ראשית חכמה בשער הקדושה בפרק י"ז (אות כא), וזה לשונו שם: הכלל, שאין לך דבר שלא יתוקן בתשובה, ומה שפירשו בזהר (ח"א דף ס"ב ע"א; רי"ט ע"ב) שאינו תלוי בתשובה, הוא שתשובתו קשה, ואף זה מכלל קושי התשובה, שמראים לו שאינה תלוי בתשובה, ואין לך דברים שעומד בפני התשובה (ירושלמי פאה פ"א ה"א), ואף אם שמעת 'שובו בנים שובבים חוץ מפלוני' כענין אלישע - אחר, אל תחוש, שהרי אלישע - אחר סוף סוף נתקבל (חגיגה טו א), אפילו לא שב. כל שכן אם היה שב, שהיה מועיל לו יותר ויותר, אלא שסגרו דלתי התשובה בפניו, והיה צריך להפציר עד שיפתח הפתח. וזהו מה שאמרו ז"ל (פסחים פו ב), כל מה שיאמר לך בעל הבית עשה חוץ מצא. בעל הבית היינו הקדוש ברוך הוא, כל מה שיאמר לך עשה מהמצות עשה, חוץ מצא, שאם יאמר לך, צא מביתי ואל תכנס בתשובה כענין אלישע - אחר, אל תשמע לו, אלא תכנס בתשובה, כי זה חשקו של בעל הבית, אלא שמטעה אותך, עד כאן (לשון ראשית חכמה. עד כאן מעמק ברכה).

(של"ה, שער האותיות אות ק, קדושת הזיווג אות שמא)","126","","3885","True","True","False","","657","84.228.57.94","0","0","פסחים|פו ע"ב",""),new Message("30287","30263","דיקדוק נאה על "חוץ מצא" ודברי השל"ה","13/09/13 02:16","ט תשרי","תשע"ד","02:16","אלף בית רשי","על כך במאמר קצר זה:

בשבת פרשת וארא שמעתי דבר מעניין מהרב דזיבוי שליט"א מאנטריאל הובא ברש"י וארא "אל האבות" וכו' ונשתברו הרבה קולמוסים ליישב מה רש"י רצה להוסיף, והראה שבחומש בהוצאת ארט סקורל נכתב שדבר זה נובע מטעות של המדפיס "הבוחער הזעצער" שקיצר במקום לכתוב אל אברהם אל יצחק וכו' כתב אל האבות (וכן ראיתי שבחומש פירוש רש"ר הירש מופיעים מילים אלו כהמשך בתוך הדיבור המתחיל וזהו חומש המסתמך על רש"י דפוס ראשון), וסיפר שסבו התארח אצל סבו של האדמו"ר מאמשינוב הנוכחי, וכדרך המתארחים בין רבנים שכל אחד כיבד את השני להתחיל ראשון לברך על הכיבוד ואמר האדמו"ר מאמשינוב הרי נאמר כל מה שיאמר לך בע"ב עשה חוץ מצא, וענה לו שדבר זה הוא טעות וכי אם בע"ב אומר לאורחו לצאת יכול הוא להשאר בבית? אלא צ"ל שהיה כאן השמטה של "גרשיים" חוץ מצ"א והכוונה ר"ת מצד איסור , ענה האמשינובר בסיפור שפעם בפולין ביקש מדפיס חשוב להדפיס את החומש מחדש ובתיקון חשוב ברש"י פרשת וישב שכתוב שם ברש"י ביקש יעקב לישב וכו' אמר הקב"ה צדיקים וכו' ודבר זה אינו מובן מדוע הקב"ה לא נוח לו בשלוות הצדיקים ומה גם שמקור דברים אלו הוא במדרש ושם נאמר אמר "השטן" צדיקים וכו' וזה יותר מובן וע"כ ניסה הנ"ל לומר שהמקור הוא טעות שהיה כתוב אמר הש' והבוחער הזעצער חשב שזה קיצור של "השם" וע"כ כתב הקב"ה, ואחד מגדולי הצדיקים לא הסכים לתת לו הסכמה להדפיס מחדש ואמר לו וכי רוצה אתה למחוק את תורתו של החוזה מלובלין שביאר רש"י זה אמר הקב"ה בביאור נפלא? וע"כ אמר האמשינובר וכי רוצה אתה למחוק את תורתו של בעל השל"ה שהביא בשם אביו שהפירוש כל מה שיאמר לך בע"ב - הקב"ה בע"ב של העולם עשה, חוץ אם אומר לך "צא" מלפני אני לא רוצה בתשובתך, כאן עליך להתעקש ולא לקיים רצון הבע"ב,
ע"כ אני מביא דברים אלו שהרבה פעמים נכתבים תורות על טעויות שהשתרבבו ולא תמיד כדאי לקום ולשנות ע"פ דפוסים קודמים וכדומה שזהו היופי שבתורה","278","","3884","True","True","False","","449","24.201.213.221","0","30263","פסחים|פו ע"ב",""),new Message("30301","30287","ועוד","13/09/13 14:24","ט תשרי","תשע"ד","14:24","דוד כוכב","הרב מרדכי אליהו היה אומר: "כל מה שיאמר לך בעל הבית עשה, חוץ מצא" - לצאת, הוא אינו צריך לומר לך בפירוש, עליך לצאת כבר כאשר ירמוז לכך. ויש עדות בהם נהוג שכאשר מתחילים לטאטות את הרצפה זה סימן לאורחים... (ולכן מי שלא רוצה שאורחיו יברחו, שלא יטאטא...).

ובעיונים במהדורת שטיינזלץ הובאו מספר פירושים.","125","","3884","True","True","False","","156","164.138.120.149","0","30263","פסחים|פו ע"ב",""),new Message("30304","30301","אפילו אני זוכר שכבודו הביא כבר בעבר","13/09/13 15:52","ט תשרי","תשע"ד","15:52","יהודי_קדום","מזה, מה שמוכיח שדבריו נשמרים!
יישר כוח.","233","","3884","True","True","False","","135","79.180.108.168","0","30263","פסחים|פו ע"ב",""),new Message("30306","30304","אכן","14/09/13 20:03","י תשרי","תשע"ד","20:03","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","3883","True","True","False","","104","164.138.120.149","0","30263","פסחים|פו ע"ב",""),new Message("30416","30304","אך מה הוא הפשט באבות דרבי נתן?","18/09/13 00:23","יד תשרי","תשע"ד","00:23","קותי","בזמנו היה נהוג שהאורח עוזר בכל המלאכות בבית המארח חטיבת עצים, הסקת תנור וכו'
אבל אם יאמר לך בעל הבית צא לקנות אזי סרב!
כי יש בושה בתהליך של המשא ומתן מול המוכר והאורח אינו חייב לבייש עצמו.","217","","3879","True","True","False","","162","79.179.181.216","0","30263","פסחים|פו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);