var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30285;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30285","0","כהן המפגל-חשדי כהונה","13/09/13 02:00","ט תשרי","תשע"ד","02:00","תניא מנחם","שומו שמיים .. מדובר בל"ע בכהן רשע שבגלל שנאה כלפי מישו הוא מפגל בכוונה -דבר שכרוך בעוון כרת ואולי גורם נזק כספי לבעל הקורבן שיצטרך להביא קורבן אחר. ואיך יפרישו את רותו כהן מכך- יחייבו אותו לטול ידיים....??
איפה 'כאשר זמם',, איפה שאסור לו לעבוד ולשרת (אסור לכהן לברך כיום את הקהל אם יש לו שונא בבהכנ"ס--כי מברך '..באהבה', ק"ו למקדש)

מה הפתרון ! יהיה נטמא ויצטרך ,לפי הבנתי, קדוש ידיים.
נטילת ידיים ???


וקשה לי הסבר התוס'...","388","","3884","True","True","False","","713","84.110.51.136","0","0","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30355","30285","וכן יש פה לפני עוור והכשלה של אכילת פגול","16/09/13 00:37","יב תשרי","תשע"ד","00:37","תניא מנחם","כרת וכו'.
ואולי יש חילוק בין טומאת מת (אבי אבות הטומאה) שתוס' מביאים לבין טומאת ידיים (שני)
נב
מעניין, שבמקרה...גיליתי דף של מאורות הדף היומי על חולין...קכב ע"א גזירה שמא יעשה אדם עורות אביו ואמו שטיחין- שאף אם הגיע לדיוטה שפלה של עשיית שטיחין מעורות הוריו אם יהיה טומאה מכך -יפרוש !!!
לענ"ד, בזהירות רבה, צ"ל, שכשם שי"א שהשתנו הטבעים, כך השתנו אולי אצל חלק מהאנשים העדיפויות.","388","","3881","True","True","False","","94","84.110.66.99","0","30285","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30358","30355","סוגיא מפורשת","16/09/13 01:11","יב תשרי","תשע"ד","01:11","המכריע","על ההוא שדחף את חבירו בכבש ופרפר, ובא אביו של אותו גוסס וציוה להוציא את המת טרם ייטמאו הכלים, ללמדך שטהרת כלים חמורה בעיניהם מרציחה. (מקוה שאני מדייק).

וכן נודרים להרגין שהיא של תרומה. הלה בא לשדוד בחוזקה, אבל אם ישמע שזו תרומה יעזוב.

או אותו שרצה לבוא על אשת איש ואמרה לו אין לך מקוה לטבול לאחר מעשה, ופירש . (אולי לא אשת איש. איני זוכר כרגע).
וכן מצינו לעשרות.

אם רבינו כדי שליט"א תנוח עליו הרוח, הוא ישלוף כאן מיד עשרה מקומות נוספים.","199","","3881","True","True","False","","225","31.44.134.78","0","30285","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30361","30358","רק עשרה מקומות ?! רבבות...","16/09/13 08:04","יב תשרי","תשע"ד","08:04","יהודי_קדום","","233","","3881","False","True","False","","123","109.67.103.3","0","30285","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30367","30358","עביד איניש דגזים...","16/09/13 12:06","יב תשרי","תשע"ד","12:06","כדי","לא רבבות ואפילו לא עשרה.

ואלו מה שהעלתה מצודתי הדלה:

לעיל בפסחים (נז.) קורות של שקמה היו ביריחו והיו בעלי זרועות נוטלין אותן בזרוע עמדו בעלים והקדישום לשמים עליהם. חזינן שהקדש שימש רתיעה חזקה דיה אף לבעלי זרועות.
ובשבת (יג.) בא וראה כמה פרצה טהרה בישראל.
ובתוס' סוטה (ז.) הביאו מכמה מקומות שנהגו להחמיר דווקא בדברים קלים, כמו בכתובות (ד.) שהחמירו באבילות יותר מאיסור נדה, ובגיטין (נד.) שהייתה חמרה להם שביעית יותר משבת. וע"ש.
ועי' בסוטה (כ.) שבמעמד המזעזע של התעוותות האשה הסוטה, דאגו בראש ובראשונה לנושא הטומאה, ואמרו "הוציאוה שלא תטמא העזרה".
ועל כולם יש לציין למה שכתב הגר"י ענגיל בספר בית האוצר (כלל קלב) בעניין זה שלעיתים איסור קל חמור לאנשים, והביא שם ראיה ממה שלמדנו למעלה (נג:) שלמ"ד הדלקת הנר ביוה"כ נועדה למנוע תה"מ, אע"ג דתה"מ הוא איסור יותר חמור מאיסור שימוש לאור הנר. ועוד הביא מדברי התה"ד (סי' רט) שיותר חוששים מלעבור על חדר"ג מאשר בעילת זנות.


לעניין המעשה עם המקווה - בברכות (כב.) פירש רש"י שהייתה פנוייה. אך בזכרוני שבירושלמי בברכות שם איתא שהייתה אשת איש.

לגבי עורות אביו שטיחין - עי' בתוס' נדה (נה.) שפירשו כן ע"פ ההיא דיומא.","249","","3881","True","True","False","","341","109.64.178.212","0","30285","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30369","30358","כעין ההיא שאמרה לו ריקא, בברכות כב.","16/09/13 13:00","יב תשרי","תשע"ד","13:00","דוד כוכב","גם ההיא דאביגיל במסכת מגילה דף יד ע"ב, אלמא דחמיר לדוד איסור נדה מאיסור אשת איש.
אא"כ נפרש שסברו שיש למלך כח להפקיע גם קנין א"א וממילא את האיסורין התלויים בו. והרי להוה אמינא שלו היה לו דין מלך.","125","","3881","True","True","False","","125","164.138.120.149","0","30285","פסחים|פה ע"א",""),new Message("30442","30358","הסוגיא המפורשת (רק לצורך תיקון ודיוק)","18/09/13 10:57","יד תשרי","תשע"ד","10:57","ינון","בס"ד

היתה שדקר אחד את חברו בסכין, ואביו של הגוסס אמר: "עדיין בני מפרפר והסכין לא נטמית" כלומר- שיוציאו את הסכין מגופו וישטפו אותה מדמו ואז היא תישאר טהורה גם אם ימות.

ובמסכת דמאי מובא שע"ה לא היו משקרים בשבת ולכן מותר להתארח אצל ע"ה בשבת ולאכול ממה שאומר שמעושר.","301","","3879","True","True","False","","628","213.57.106.104","0","30285","פסחים|פה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);