var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30315;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30315","0","ופקדתי את דמי יזרעאל על בית יהוא","15/09/13 09:42","יא תשרי","תשע"ד","09:42","איש","מדוע נענש יבוא הרי מעשה הריגת אחאב בציווי ה׳ היה?
מסבירים המפרשים, אחאב נהרג בשל ע״ז שעבד, כיוון שיהוא, שהרגו, עבד גם הוא ע״ז, נחשבים דמי אחאב כשפיכת דם נקי.
מכאן ראיה למחלוקת דף ס״ג בענין שחיטה מתחילה ועד סוף או שחיטה אינה אלא לבסוף.
ממעשה זה נראה שעשייה נכרת בסופה וללא התחשבות בתחילתה","352","","3894","True","True","False","","761","80.246.133.192","0","0","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30318","30315","ממש יפה. רק שאיני משוכנע שדיני שחיטה","15/09/13 10:17","יא תשרי","תשע"ד","10:17","יהודי_קדום","ודיני נפשות נלמדים גם באופן שהביא. האם יוכל להרחיב? אולי אסמכתות וכו'. הכיוון של דבריו מאוד מעניין.","233","","3894","True","True","False","","146","79.180.108.168","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30322","30318","תרומה צנועה","15/09/13 13:57","יא תשרי","תשע"ד","13:57","קותי","ספר שערי תשובה לרבינו יונה שער ג

ויתכן לפרש "אל תהי עד חנם ברעך" להעיד עליו על עבירות אשר גם אתה חלית בהן כמוהו, על כן יקרא "רעהו". ויורה על זה אומרו אחרי כן "אל תאמר כאשר עשה לי כן אעשה לו", כי אף על פי שהיא מצוה לפרסם את החוטאים בנפשותם ואת החנפים, אבל החוטא אם לאיש כמוהו רשעו ולבן אדם חטאותיו, אין לפרסמו, כי אין כונתו בגלותו מסתריו לטובה, כי אם לשמוח לאיד, והשנית - כי איך בוש לא יבוש להזכיר על זולתו דופי המעשים ההם והוא אוחז בהם, ונאמר (הושע א, ד): "ופקדתי את דמי יזרעאל על בית יהוא", הנה כי אף על פי שעשה יהוא מצוה בהכריתו בית אחאב, נשא עונו, כי גם הוא היה רב פשע.","217","","3894","True","True","False","","191","79.181.170.125","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30327","30322","מרש"י על הפסוק שהביא למדים שהע"ז של יהוא","15/09/13 16:04","יא תשרי","תשע"ד","16:04","יהודי_קדום","לא הייתה לפני ההרג. (ואולי ר' איש יבדוק את דעתי ביחס למשפט שכתב ושממנו אפשר שמשתמע אחרת: "כיוון שיהוא, שהרגו, עבד גם הוא ע״ז")

הנה כך נלמד מרש"י שיהוא לא היה עובד ע"ז לפני ההרג:

{הושע א,ד} וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָיו קְרָא שְׁמוֹ יִזְרְעֶאל כִּי עוֹד מְעַט וּפָקַדְתִּי אֶת דְּמֵי יִזְרְעֶאל עַל בֵּית יֵהוּא וְהִשְׁבַּתִּי מַמְלְכוּת בֵּית יִשְׂרָאֵל:

[רש"י] "... את דמי יזרעאל. כתרגומו את דמי בית אחאב שהרג יהוא ביזרעאל על
שעבדו את הבעל והלכו הוא ובניו אחרי כן ועבדו עבודת עכו''ם לכך אני חושב עליהם דמי בית אחאב כדם נקי :"

גם דיוק ברבינו יונה (שהביא כך: "כי גם הוא היה רב פשע", ולא דיבר על ע"ז ) יש לראות בספר מלכים ב' שיהוא אמנם "היה רב פשע" אך (לפני ההרג) לא היה עובד ע"ז
:
" וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל יֵהוּא יַעַן אֲשֶׁר הֱטִיבֹתָ לַעֲשׂוֹת הַיָּשָׁר בְּעֵינַי כְּכֹל אֲשֶׁר בִּלְבָבִי עָשִׂיתָ לְבֵית אַחְאָב בְּנֵי רְבִעִים יֵשְׁבוּ לְךָ עַל כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל: " "{מלכים ב,ל}

ולא ייתכן שייאמר פסוק זה על עובד ע"ז.

אך "רב פשע" כן היה. ועד הפסוק הבא מיד אחר הנ"ל:

{לא} וְיֵהוּא לֹא שָׁמַר לָלֶכֶת בְּתוֹרַת יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל בְּכָל לְבָבוֹ לֹא סָר מֵעַל חַטֹּאות יָרָבְעָם אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת יִשְׂרָאֵל: "","233","","3894","True","True","False","","180","109.67.103.3","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30341","30327","מי שהעניש אינו רשאי לחטוא באותו חטא","15/09/13 20:41","יא תשרי","תשע"ד","20:41","קותי","גם לאחר מכן
והנה הוכחה
ספרי דברים פרשת וזאת הברכה פיסקא שמט

(ח) וללוי אמר, למה נאמר לפי ששמעון ולוי שניהם שתו בכוס אחד שנאמר +בראשית מט ז+ ארור אפם כי עז ועברתם כי קשתה אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל משל לשנים שלוו מן המלך אחד פרע למלך וחזר והלוה את המלך ואחד לא דיו שלא פרע אלא חזר ולוה כך שמעון ולוי שניהם לוו בשכם כענין שנאמר +בראשית לד כה+ ויקחו שני בני יעקב שמעון ולוי אחי דינה איש חרבו ויבואו על העיר בטח ויהרגו כל זכר לוי פרע מה שלוה במדבר שנאמר +שמות לב כו+ ויעמד משה בשער המחנה ויאמר כה אמר ה' שימו איש חרבו על יריכו ויעשו בני לוי כדבר ה' וחזר והלוה את המקום בשטים שנאמר +במדבר כה יא+ פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי שמעון לא דיו שלא פרע אלא חזר ולוה שנאמר +שם /במדבר כה/ יד+ ושם איש ישראל המוכה אשר הכה את המדינית זמרי בן סלוא נשיא בית אב לשמעוני לכך נאמר וללוי אמר.

ולא נתנה לשמעון ברכה כלל","217","","3894","True","True","False","","342","79.181.170.125","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30402","30341","ואם לא העניש לפני כן יהא רשאי לחטוא?","17/09/13 08:16","יג תשרי","תשע"ד","08:16","יהודי_קדום","אמנם נראה מהספרי (ובכלל) שלוי הולך ועולה במעלות,
אך אני לא רואה איך מושווה שמעון ליהוא (שלא באופן מדרשי) - שכן לא שמעון חטא אלא זמרי בן סלוא. (כמעט שאלתי אם זה זמרי של המורה לתנ"ך שלו... )","233","","3892","True","True","False","","167","109.67.103.3","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30418","30402","בגלל דוחק הזמן אני שומר לעצמי","18/09/13 00:54","יד תשרי","תשע"ד","00:54","קותי","את הזכות והחובה להשיב כאשר ירווח","217","","3891","True","True","False","","200","79.179.181.216","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30484","30402","אם אתה דווקא רוצה לדקדק בדברי","23/09/13 00:58","יט תשרי","תשע"ד","00:58","קותי","אז הדקדוק הוא שהעונש אינו עונש אלא מעשה אסור ומגונה
וכך מהלך מדברים לדעתי לפי הספרי
לשאלה "הכזונה יעשה את אחותנו? נתן יעקב תשובה של גינוי בברכתו לשמעון ולוי
אבל מה התשובה שהתורה נתנה?
לפי הספרי התשובה נתונה בידיהם של שבט שמעון ושבט לוי
שבט לוי ששמר על רמה גבוה של דבקות בה' במעשה העגל ובמעשה השיטים הוכיח שהוא היה ראוי לנקום ולהעניש את שכם וזה היה מעשה ראוי
שבט שמעון שלא עמד בסטנדרט הגבוה הוכיח שהוא לא היה ראוי להעניש את שכם
וזה לא עונש אלא מעשה נקמה אסור
אולי זה הסבר נוסף לחומרת העונש של בת כוהן שזינתה באש תשרף
את אביה היא מחללת הכוונה ללוי שהיא מעמידה את מעשהו באור שלילי ולא היה ראוי שיעניש את שכם אם יצאה ממנו בת כזו
ואל תתמה מה עניין החשבון ההיסטורי הארוך למעשה נקודתי בין שכם ליעקב
המבט של התורה חובק עולם. כל המעשים נסקרים כאחת ואז רואים "איך זה נראה?"
מניחים את המעשים זה על גבי זה ואז מעריכים","217","","3886","True","True","False","","221","79.181.219.8","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30473","30418","גם החפץ חיים כתב על זה","22/09/13 01:54","יח תשרי","תשע"ד","01:54","איתן","החפץ חיים מביא את הדברים האלו אי-שם בספר שמירת הלשון ומרחיב בדברים. מפאת השעה אני לא הולך לחפש עכשיו את המקום המדויק, אם מישהו יוכל למצוא לנו - בודאי זה יהיה לברכה לכולם.","123","","3887","True","True","False","","212","95.86.113.100","0","30315","פסחים|פז ע"ב",""),new Message("30475","30473","מקורות לבקשת ר' איתן ידידי","22/09/13 03:48","יח תשרי","תשע"ד","03:48","המכריע","ראשית הח"ח כותב על כך גם בספרו ההלכתי חפץ חיים והוא בחלק א' כלל י' סעיף ג. ואכן נמצא גם בשמירת הלשון שער התבונה פרק יז.","199","","3887","True","True","False","","218","212.76.124.102","0","30315","פסחים|פז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);