var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30644;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30644","0","המבדיל ... בין כהנים ללויים ולישראלים","03/10/13 00:50","כט תשרי","תשע"ד","00:50","איתן","מהגמרא משמע ששבט לוי הובדל מכלל עם ישראל, ומשפחת הכהונה הובדלה מכלל שבט לוי. כך גם יוצא מהפסוק שמביאים מדברי הימים, "ויבדל אהרן להקדישו", שם מדובר על יחוסי שבט לוי ומהם הובדל אהרן.
שתי מדרגות היו: מדרגה ראשונה - הלויים, ומתוכם מדרגה שנייה - הכהנים.
וכך גם כותב הרמב"ם (לא הובא בעין משפט וגם לא בהלכה ברורה) פ"ג מכלי המקדש ה"א "זרע לוי כולו מובדל לעבודת המקדש שנאמר בעת ההיא הבדיל י"י את שבט הלוי" ובפ"ד ה"א "הכהנים הובדלו מכלל הלוים לעבודת הקרבנות שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים."

וקשה לי, כי הבדלת אהרן בפרשת תצוה היא "ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך מתוך בני ישראל", הבדלת הכהנים היא ישירות מתוך עם ישראל ולא מתוך שבט לוי. אם נחזור למודל שתי המדרגות שתארתי לעיל - הכהנים הובדלו מעם ישראל במדרגה גדולה, והלויים הובדלו מעם ישראל במדרגה קטנה.
בשום מקום בחמישה חומשי תורה לא מוזכרת הבדלת הכהנים מהלווים (לו היתה מוזכרת - לא היתה הגמ' מביאה פסוק מדברי הימים) ואם כך איך מיישבים את הפסוק בדבה"י עם הפס' בפרשת תצוה?","123","","3861","True","True","False","","1183","164.138.125.73","0","0","פסחים|קד ע"א",""),new Message("30651","30644","שאלתך מבוססת על הנחה","03/10/13 03:07","כט תשרי","תשע"ד","03:07","דוד כוכב","שפירוש דברי רבי יהושע בן לוי: "המבדיל צריך שיאמר מעין הבדלות האמורות בתורה" - שתורה היא חמישה חומשי תורה.
אבל במסכת כתובות דף נב ע"ב למשל אמרו: "הא נמי דאורייתא הוא, דכתיב: (ירמיהו כט, ו) קְחוּ נָשִׁים וְהוֹלִידוּ בָּנִים וּבָנוֹת וּקְחוּ לִבְנֵיכֶם נָשִׁים וְאֶת בְּנוֹתֵיכֶם תְּנוּ לַאֲנָשִׁים". הרי שגם דברי קבלה (נ"ך) בכלל תורה ואורייתא הם.","125","","3861","True","True","False","","148","212.76.96.184","0","30644","פסחים|קד ע"א",""),new Message("30702","30651","אחדד את שאלתי","06/10/13 00:57","ב חשון","תשע"ד","00:57","איתן","הרב כוכב, גם אם אנו מכנים את הנ"ך "דאורייתא" - הרי ברור שהוא לא באותה דרגה, ודברי הנביאים והכתובים הם אלו שצריכים להתאים את עצמם לחמישה חומשי תורה. והשאלה שלי היא שהפסוק בדבה"י - ובעקבותיו הגמרא והרמב"ם - לא מסתדרים לי עם הפסוק בתצוה. כי בדברי הימים נאמר שהכהנים הובדלו מכלל הלווים שהובדלו לפני כן מתוך בני ישראל, ואילו בתצווה נאמר שהכהנים מובדלים מתוך בני ישראל בלי לווים באמצע.
אוסיף ואומר: בחומש שמות ויקרא אין זכר למעמד מיוחד לשבט לוי, פרט לפרשת בתי ערי חומה. לא רק שלא הוזכר שבט לוי (פרט כאמור לבתי ערי חומה) , אלא גם כאשר יש פרשה שהיא "אל כל עדת בני ישראל", פרשת קדושים - באה אחריה "אמור אל הכהנים", ואין מעמד ביניים לשבט לוי. הם מופיעים לראשונה בחומש במדבר. אני רואה שיש כאן שתי הבדלות נפרדות מתוך בני ישראל, הכהנים לחוד והלווים לחוד. הבדלת הכהנים היא לעבוד לפני ה' במקדש, והבדלת הלווים היא אח"כ, לסייע לכהנים בעבודתם.
לעומת זאת התיאור ברמב"ם "זרע לוי כולו מובדל לעבודת המקדש" ומתוכו הכהנים שהובדלו לעבודת הקרבנות - תיאור שהוא ע"פ סוגייתנו ע"פ הפסוק בדבה"י - נראה לי מהלך שונה.
אשמח אם יעזרו לי ליישב בין השניים.","123","","3858","True","True","False","","240","164.138.125.73","0","30644","פסחים|קד ע"א",""),new Message("30704","30702","לא אמורה להיות פה סתירה","06/10/13 01:19","ב חשון","תשע"ד","01:19","דוד כוכב","ראשית, דרגת ה'דאורייתא' של דברי קבלה היא מספיקה לגמרי עבור סוגייתנו.
ובאשר לסתירה כביכול, אין הכרח שסדר ההבדלות היה כפי שתיארת, יתכן שרק תיאור הדברים היה בסדר זה, שמעלת הלויים פורסמה והודגשה רק אחר קילקול קורח.
אך גם אם נניח כפי שטענת, לא קשה מידי. כי הבדלת הכהנים היתה מעל כל ישראל, כולל הלוויים. ולמרות הבדלת הלוים המוזכרת במקרא דדה"י, הלוים לא הובדלו מישראל להיות כמעלת ככוהנים, אלא מעלת הבדלת הכהנים נותרה במעלה מעל ללוויים, ולכן מוגדרת הבדלתם הראשונה כהבדלה מהלוים.","125","","3858","True","True","False","","103","212.76.96.184","0","30644","פסחים|קד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);