var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31160;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","75"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31160","0","מעט הערות לדף קיח ע"ב","17/10/13 22:46","יג חשון","תשע"ד","22:46","כדי","דף קיח ע"ב

א. אע"פ שדלה. ר"ל שדווקא משום שהיא דלה במצוות, נאה לה להיוושע ולקב"ה להושיעה, משום שאז מתגלה שאהבתו של הקב"ה היא עצמית, ולמעלה למעלה אינה תלויה כלל במצבה הרוחני של האומה, ואינה בזכות הזכות.

ב. עתידה מצרים שתביא דורון וכו'. נזכרו כאן מצרים וכוש שמהן יקבל המשיח לעומת אדום שממנה לא יקבל. ונראה שהדברים נקשרים למ"ש בדף הבא לגבי כל כסף וזהב שבעולם, שהיו בשלבים מסויימים אצל מצרים ואצל כוש ותחנתם האחרונה באדום, ועדיין מונח ברומי. והנה גבי גזלן שעשה תשובה, הפעולה הראשונה שצריך לעשות היא הוצאת הגזילה מתחת ידו וכמו שאמרו בגמ' (ב"מ סב.) "אי עבד תשובה [גזילה] מאי בעיא גביה?". ואם אינו עושה כן, על זה נאמר: "זבח רשעים תועבה". ולאו דווקא זבח, אלא ה"ה לכל מיני תקרובות מכל סוג שהוא, כמו שמבואר במשל שנתנו בזבחים (ז:). לכן ממצרים וכוש, יקבל המשיח הדורונות, שכן התברר שהגזילה כבר אינה תחת ידם. אך אדום, שבידם האחת מכמינים את הגזילה ובידם השנייה משלחים דורון למלך המשיח, אין לך צביעות גדולה מזו. ולכן לא לחינם סמכו את המשלתם לחזיר לדרש הזה, שגם חזיר כך תכונתו כמאמרם במקום אחר.

ג. אמר לו הקדוש ברוך הוא לגבריאל גער חית קנה. כרך של רומי לפ"ד חז"ל בשבת (נו:) נוצר ע"י גבריאל עצמו שנעץ קנה בים. ולכן כאן אומר הקב"ה דווקא לגבריאל לגעור באומה זו [וע"ע ביומא עז.], דיבוא בעל הכרם ויכלה את קוציו. מעניין לציין שגבריאל, גם ע"פ המדרש וגם ע"פ חכמי הסוד (עי' זוהר בראשית דף מ: ובפרשת פקודי דף רלט. ועוד הרבה) מסמל את הגבורה, וגם עשו הוא אדום הוא מסטרא דשמאלא, וא"כ הוא מין במינו.

ד. ועוד שלח לו שס"ה שווקים בכרך גדול של רומי וכו'. הנה הזכיר המספר שס"ה כמה פעמים, והוא כנגד ימות החמה. והביאור בזה הוא ע"פ מה שאמרו חז"ל ביומא (כ:): אלמלא גלגל חמה נשמע קול המונה של רומי, ואלמלא קול המונה של רומי נשמע קול גלגל חמה. כלומר שקול המונה של רומי, שבעצם מבטא את הקידמה האנושית, מאיים להתחרות ולהכחיש את אורה של הטבעיות הכללית [וע"ע בשלהי מכות כד. ששמעו ר"ע וחביריו קול המונה של רומי. ע"ש], וכן להיפך.","249","","3853","True","True","False","","1156","79.180.185.99","0","0","פסחים|קיח ע"ב",""),new Message("31171","31160","ג. ההיא דשבת (נו:) גם בסנהדרין (כא:)","18/10/13 01:52","יד חשון","תשע"ד","01:52","דוד כוכב","","125","","3852","False","True","False","","87","212.76.96.184","0","31160","פסחים|קיח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);