var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31212;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","86"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","38"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31212","0","לפסחים קכ (קצת באיחור)","21/10/13 00:56","יז חשון","תשע"ד","00:56","המכריע","קכ.

א. מר זוטרא מתני הכי מפטירין אחר המצה. קצ"ב מנא פשיטא לן בזה למעשה להחמיר, והא קי"ל כל"ב ובפרט בדרבנן.

ב. רב אחא ב"י אמר א' זה וכו' דרבנן. העירני הגאון רבי דב לנדא שליט"א דלפ"ז לכאורה אין חיוב פת מה"ת בליל א' דסוכות. דהא נפיק לה בגז"ש ממצה, ומצה עצמה אין חיוב מה"ת בזה"ז ומהיכא תיתי לחייב סוכה בזה"ז מה"ת. ויל"ע אי שייך לומר דאחר הילפותא, מ"מ מצה תלויה בפסח וליכא ופת בסוכה אין תלוי בכלום ואין סיבה שלא ימשיך בזה"ז. ויל"ע.

קכ:

ג. מינם קא נאים מר. זה אינו לשון נמנום אלא לשון תנומה ממש. וזה דקאמר ליה אביי אם מר ישן ממש הרי הוא אסור כר"י דאוסר אף למקצתן בנרדמו, והשיבו דרק נמנם. ופשוט.

ד. ראב"ע וכו'. צ"ב מה משמעות הענין שהוי נותר מחצות אע"פ דהוי בר שריפה רק מהבוקר. ובפרט דלמעשה אין שורפין ביו"ט, והוא רק עומד לשריפה מהבוקר, ואע"פ דמחצות הוי נותר. ועי' קה"י ברכות מהלך נפלא בכל זה ותו"ד דבאכילת הפסח יש שני דינים, הא' ככל קרבן, והב' מצד מצוות הלילה כאכילת מצה ומרור, ללא קשר לדיני קרבן. וסבר ראב"ע דמצד הלכות קרבן שלו הוא נפסל רק בבוקר, וזמנו עד סוף הלילה ומקמיה הכי אינו בר שריפה, אבל מדיני מצוות הלילה זמן אכילתו רק עד חצות, ולהכי מאז הוי נותר, וזהו נותר מסויים ומיוחד שניתותר אחר זמן האפשרות לקיים מצוותו, ושוב אסור כבר באכילה, למרות שמצד דיני הקרבן עוד לא תם זמנו. יעוי"ש בהרחבה דברים נפלאים עפ"ז.","199","","3859","True","True","False","","925","95.86.120.8","0","0","פסחים|קכ ע"א",""),new Message("31214","31212","ל-ב.","21/10/13 08:25","יז חשון","תשע"ד","08:25","דוד כוכב","ולטעמיך, כיון שלומדים בג"ש ממצה, למה לא מתחייבים בליל א' דסוכות במצה דוקא?
אלא שעל כרחך יש להפריד בין הרכיב של אכילת פת - שאותו לומדים לסוכות, לבין הייחוד של לחם עוני דוקא, השייך בהכרח לפסח בלבד. וכיון שהדין שמצה בזה"ז דרבנן (למאן דאמר הסובר כך) שייך רק לחלק המיוחד של מצה ופסח, אין בזה לקלקל מידי את הגזירה שוה לסוכות.","125","","3859","True","True","False","","114","95.86.81.152","0","31212","פסחים|קכ ע"א",""),new Message("31216","31212","ל-א.","21/10/13 11:11","יז חשון","תשע"ד","11:11","כדי","עיין ברא"ש שכתב דנקטינן כלישנא קמא משום שהוא סתמא דגמ'. ועיין שם בקרבן נתנאל דרמא פסקי הרי"ף אהדדי.

והערת אגב לב' - ייזכר לטוב אחד מבעלי הבתים נר"ו באיזורינו שממנו שמעתי הערה זו והוטב בעיניי. וחזינן שלעיתים מיתאמרא משמיה דסתם איניש מילתא, ומיתאמרא משמיה דגברא רבה כוותיה.","249","","3859","True","True","False","","245","79.179.212.245","0","31212","פסחים|קכ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);