var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32570;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32570","0","הערות ליומא סא","09/01/14 07:56","ח שבט","תשע"ד","07:56","המכריע","סא.
א. ת"ר וכלה מכפר את הקדש וכו' (הברייתא השניה). כאן פירש"י העבודות עצמן ולא כדפירש בברייתא הקודמת דהיינו כפרה על מטמא מקדש במקומות אלו. ועי"ש בתו"י שפליג על רש"י שם ואכמ"ל בכל זה.
ב. גמר מתנות שבמזבח ונשפך לכו"ע לא מעכב. לכאורה כו"ע היינו תנאי דהכא, ר"מ ור"א ור"ש, אבל רבי יהודה סבר לעיל דשיריים מעכבי כפרה. ולכאורה יל"ע לשיטתו אם יביא כעת פר ושעיר אחרים, הרי אם לא יתן מהם מתנות לא יוכלו להיקרא שיריים, ואם נאמר לו ליתן רק כדי שיהיו או בבחינת שיריים, וכי יתן מתנות כאלו שכבר גמר ויצא לגמרי ידי חובתו בהם. ואין לומר דלמ"ד מעכבי כיון דעדיין לא יצא ידי חובתו שפיר יש מקום ליתן מתנות, שהרי לכאורה מקום שפיכת שיריים אינו קשור טפי למזבח מאשר המזבח להיכל, ומה שעשה כבר בסדרה קודמת עשוי. ואפשר דכיון דלא יצא וכיון שע"כ צריך שיהיו שיריים זה גופא פוסל את המתנות הקודמות כדי שיהיה אפשר לחזור וליתנם ודוק. ויל"ע היטב בזה.

סא:
ג. חידה. היכן מצינו חיוב העברת תער שלא במקום שער. (ר"פ אליבא דב"ש).
ד. וכי עדרו שורף. לכאורה היינו מר"א ור"ש דאמרו דכולן נשרפין, אמנם לחכמים רק אחרון, וא"כ אדמקשי ליה רבא לר"נ מיחידאי ליסייעיה מרבים.","199","","3764","True","True","False","","947","95.86.123.199","0","0","יומא|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);