var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33495;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33495","0","רמזי הסוכה המדובללת, זה סוכה המבולבלת","25/02/14 22:04","כה אדר א","תשע"ד","22:04","עלי","לימוד המסכת אינו בלתי נוגע לנו אלא מפני שנדמה שהוא עוסק בעניינים 'טכניים' ולא ברעיונות רוחניים גבוהים, אבל לא באמת כך. צריך 'לקרוא אחרת' את הגמרא.
מחד, סוכה היא דירת ארעי, מבנה עלוב וחלש וחולף, ומאידך עושים אותו ולו בנוי סוכה הנאה ביותר שאפשר. מצד עצמה יכולה הסוכה להיות מדובללת ומבולבלת אבל בתנאי שצילתה מרובה מחמתה.
( גם המעובה שאין רואים כמעט מבעד לסכך את הכוכבים ברקיע. יש והאדם גס ועבה עד שאין רואים אצלו כמעט שום 'רוחניות' אלא כנצנוץ הכוכבים וכו' )
לענ"ד הסתירה הזו בין המבנה העלוב ובכ"ז הכשר לכתחילה לדרישת ה'זה א-לי ואנוהו' צריכה עיון. חשבתי שחכמים ממני יאירו ויעירו על כך אך כיון שעד כה אף אחד לא עשה זאת אנסה בזה לעורר לתגובות.
נראה שהסוכה אינה רק מבנה מעורר תודעה של אמונה, בהיותה 'צילא דמהימנותא', אלא היא רומזת לאדם עצמו, שגם ה'מקיפים' שלו, לבושו וביתו, וכך סוכתו - מייצגים אותו. האדם עצמו ואמונתו מיוצגים בסוכה. כל שעלינו לעשות לאורך המסכת הוא לקרוא בכל מקום במקום 'סוכה' - האדם המאמין ואמונתו.
לעתים, האדם עצמו ואמונתו מדולדלים ואף מבולבלים לא רק שחייו הם ארעיים גם תודעתו ואמונתו, אם האמונה מרובה מחוסר האמונה שלו ובו, הוא 'כשר'. 'אפילו ריקנין שבך מלאים מצוות כרימון' - מאמרו של ר"ל, מורה שלעתים אף אלו שנראים ריקים מידיעות ולימוד, אבל המצוות שהם מקיימים למעשה מעידות שאינם באמת ריקים. המצוות וקיומן הן המדד האמיתי לאמונת האדם.
והרמז הנאה :
'הסוכה המדובללת'=96+517=תרי"ג ( מצוות )
='זה סוכה מבולבלת'=12+91+510","209","","3721","True","True","False","","1160","95.86.92.146","0","0","סוכה|כב ע"א",""),new Message("33496","33495","מדוללת ומבולבלת הניחא","26/02/14 03:47","כו אדר א","תשע"ד","03:47","עם הארץ","עכשיו תמצא גימטראיות ל ״עשאה לבהמה דופן״ ואולי ״פיל״","248","","3720","True","True","False","","263","74.233.242.223","0","33495","סוכה|כב ע"א",""),new Message("33500","33495","יישר כוח","26/02/14 11:44","כו אדר א","תשע"ד","11:44","amdavid","לענ"ד הלימוד וההתבוננות הרעיונית בכל דבר הלכה הוא מוכרח ואפילו עיקר (לא שההלכה לא עיקר, אלא שאם לא מתבוננים בהלכה וברמזיה הנפש מתייבשת, ואם כן מתבוננים הריהי חיה ומתחיה, וקיום המצווה נעשה עוד יותר טוב וכו' ובקיצור הרי זה כל מהות החסידות ואידך זיל גמור)","175","","3720","True","True","False","","222","192.116.175.252","0","33495","סוכה|כב ע"א",""),new Message("33497","33496","אפשר","26/02/14 08:39","כו אדר א","תשע"ד","08:39","עלי","אפשר לזלזל בדברים, אבל באמת כדבריך ( ומדוע אתה מכנה עצמך בלשון סגינהור בכינוי מבזה 'עם הארץ ' ? ), עשיית דופן הסוכה ע"י העמדת בהמה, אין בה הדר ונוי לסוכה, אולי אפילו להיפך. אבל יש עתים שהן עת דחק וחוסר ברירה המאלצים אותנו להשתמש גם בצדדים הבהמיים ( שלנו ) לצורך מצוה, וגם זה ראוי. הרמז בה להראות רק שגם בזה יש צד שלימות ( הנרמז בגימטריא של תרי"ג, ואין לקחת את הרמז רחוק יותר ממה שהוא ).","209","","3720","True","True","False","","143","194.114.146.227","0","33495","סוכה|כב ע"א",""),new Message("33501","33497","נהפוך הוא","26/02/14 17:11","כו אדר א","תשע"ד","17:11","עם הארץ","אתמול חשבתי רבות בסוגיה ולא הצלחתי לרדת לדעתם של חז״ל במיוחד לאור העובדה שיש פה גם צער בע״ח והרי אנחנו מצווים על ״ כי תראה חמור שנאך רובץ תחת משאו ... עזוב תעזוב עמו״
אבל קטונתי מלהבין .....","248","","3720","True","True","False","","206","74.233.242.223","0","33495","סוכה|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);