var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34639;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34639","0","כיצד התחלף הקרבן באשה?","16/05/14 10:54","טז אייר","תשע"ד","10:54","שיננא","והיה בך חטא ולא בקרבנך חטא
והא מהכא נפקא מדאחרים נפקא דתניא...
אלא בך חטא ולא באשתך חטא


בברייתא כתוב במפורש "ולא בקרבנך חטא",
והגמרא בעקבות קושיה מגיעה כנראה למסקנה שצריך להיות כתוב בברייתא "ולא באשתך חטא".
הכיצד הגמרא עושה את זה? הרי הברייתא מונחת לפנינו בעמוד הקודם ככתבה וכלשונה.","146","","3641","True","True","False","","1040","84.228.232.102","0","0","ראש השנה|ו ע"א",""),new Message("34651","34639","שתי תשובות","16/05/14 13:39","טז אייר","תשע"ד","13:39","דוד כוכב","א. דבר רגיל הוא שהגמרא מגדירה ברייתא כ"משבשתא", הגמרא מסיקה שהברייתא שובשה בידי תלמיד דלא דק ומגיהה את גירסתה.

ב. הקושיה האחרונה היתה: "מדבן עזאי נפקא". מכאן שאם הברייתא הראשונה חולקת על בן עזאי, נחוץ לבן עזאי לימוד אחר מהפסוק "בך חטא".","125","","3641","True","True","False","","120","95.86.68.209","0","34639","ראש השנה|ו ע"א",""),new Message("34654","34639","האשה אינה קרבן...","16/05/14 14:58","טז אייר","תשע"ד","14:58","הכהן","אולי י"ל דאם היה הקרבן נפסל היתה גם האשה נענשת ע"ז, כמו שנענשת בנודר ואינו מקיים לדעת התוס', ומשום כך דרשינן: ולא בקרבנך - שאינו נפסל. ולכן - ולא באשתך, שאינה נענשת ע"ז. ונצא דהברייתא למדה מהפס' בך - ולא בקרבנך, והגמ' מוסיפה שלעצם דינא דאין הקרבן נפסל לא בעינן להך דרשא דדרשינן לה מקרא אחרינא, אך באה התורה ואמרה לנו פעם נוספת דין זה מדרשא זו ללמדנו שהאשה אינה נענשת על חטא האיחור.","453","","3641","True","True","False","","50","164.138.120.142","0","34639","ראש השנה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);