var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3478;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3478","0","סתירה במימרות בשם רב?","21/08/10 21:43","יא אלול","תש"ע","21:43","שיננא","האם אין סתירה בין שתי המימרות הבאות בשם רב?

אמר רב יהודה בריה דרב שמואל בר שילת משמיה דרב
אע''פ שאמרו שואל אדם צרכיו בשומע תפלה אבל אם בא לומר בסוף כל ברכה וברכה מעין כל ברכה וברכה אומר

א''ר חייא בר אשי אמר רב
אע''פ שאמרו שואל אדם צרכיו בשומע תפלה אם יש לו חולה בתוך ביתו אומר בברכת חולים ואם צריך לפרנסה אומר בברכת השנים
","146","","5001","True","True","False","","1045","192.115.103.222","0","0","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("3480","3478","ניתן לפרש בשני אופנים","21/08/10 22:37","יא אלול","תש"ע","22:37","דוד כוכב","ניתן להבין שלדברי רב חייא בר אשי עדיף לומר בברכה הפרטית. ורק בקשה שאין לה ברכה מיוחדת, או אם שכח, יאמר בשומע תפילה.

אולם בעין משפט ונר מצוה ציין בשתי המימרות בשוה לדברי הרמב"ם והשו"ע האומרים שאין עדיפות היכן לבקש.
וכן הגמרא לא ניסחה מימרות אלו כמחלוקת.
משמע שניתן לפרש את דברי רב חייא בר אשי: "אומר בברכת וכו", שיכול לומר, ולא שעדיף לומר. ודבריו הם רק ניסוח אחר לדברי רב יהודה בריה דרב שמואל בר שילת.

וראה עוד כאן.","125","","5001","True","True","False","","108","95.86.111.100","0","3478","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("3498","3478","לא הבנתי את הסתירה:","22/08/10 18:52","יב אלול","תש"ע","18:52","ארז","אם בא לומר בסוף כל ברכה וברכה מעין כל ברכה וברכה אומר
=
אם יש לו חולה בתוך ביתו אומר בברכת חולים ואם צריך לפרנסה אומר בברכת השנים



המימרא השניה היא פשוט דוגמה לראשונה, לא כך?","79","","5000","True","True","False","","158","212.76.123.55","0","3478","עבודה זרה|ח ע"א",""),new Message("3499","3498","אז הנה ההסבר","22/08/10 19:34","יב אלול","תש"ע","19:34","שיננא","מכיוון שרב אמר את המימרה הראשונה, אז איןו צורך שיאמר את המימרה השניה (אם מדובר רק בדוגמאות), מכיוון שהיא מובנת ממילא.

ולצד השני - מהמימרה השניה, שבה ציין דווקא את ברכת חולים ואת ברכת השנים, משמע שרק בהם ניתן להוסיף, ולא בכל ברכה וברכה.

קיצורו של דבר:
שתי המימרות של רב מהוות 2 פסקי הלכה. 2 חוקים. 2 כללים.
לפי ההצעה שלך, מדובר כאן בחוק/כלל + דוגמא, אבל ניסוח הדברים לא נראה כך.","146","","5000","True","True","False","","217","192.115.103.252","0","3478","עבודה זרה|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);