var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3520;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3520","0","דיון בקושית רעק''א לגבי בל יחל בגויים","24/08/10 14:46","יד אלול","תש"ע","14:46","שצל","התוס' אומר שאם בן נח מביא קרבן בעל מום יאמרו לו להביא קרבן נוסף ומקשה רעק''א שאין דין בל יחל לגויים שהרי אין הם שייכים לפרשת נדרים ומתרץ בספר סדר יעקב שני תירוצים א. שישנו דין נוסף של חיוב אחריות שנלמד מונרצה לו לכפר עליו כלומר שישנה אחריות בחפצא של הקרבן להביא קרבן נוסףב. שהואיל והתרבו בני נח לענין נדבה של קרבנות יש להם גם איסור בל יחל. התורה תמימה בפרשת מטות מביא דרשה שמיעטה בני נח מבל יחל ומסביר שהואיל והם נודרים קרבנות
צריך למעט אותם מבל יחל אך קמ''ל שאינם בבל יחל הואיל והקרבנות מתנה היא
להם כלומר זה רק טובה כדי להתקרב אך אין הם צריכים להפסיד מכך ועיין עוד בשער המלך על הרמב''ם בענין זה","157","","5003","True","True","False","","874","79.179.246.153","0","0","עבודה זרה|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);