var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36111;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","46"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36111","0","מדוע מותר לקרוא בספר תורה בשבת ואין חשש","17/07/14 23:17","יט תמוז","תשע"ד","23:17","אלעד סטופל","לגזירה דרבה?

שאלה זו הובאה על ידי לפני מספר ימים ללא כותרת מתאימה, וניתן לה מענה ע"י חברי הפורום, אך כיון שראיתי עתה מקורה, אמרתי אשוב ואשנה פרק זה ויהי רצון שיהיה להצלחת ושמירת כל עם ישראל בימים אלו שקטב מרירי שולט בהן בכלל ובעצם שעות אלו בפרט.

התוספות יו"ט הקשה על משנתנו, איך קורין בספר תורה בשבת, ומדוע לא חששו גם כאן שמא ילך אצל בקי ללמוד, ותירץ עפ"י מה שכתב הטור (או"ח סימן קל"ט) שהקורא בפרשה צריך שיסדר אותה תחילה פעמיים ושלוש בינו לבין עצמו, ונמצא כל מי שבא לקרוא בשבת, הקריאה כבר סדורה מתחילה ובקי הוא, ואין חשש שמא יטלטל הספר תורה לבקי, [אלא שאכתי תיקשי לן לפי תירוץ זה שהרי עדיין יכול ויחלה ולא יהיה מי שיחליפו ואז יש לחשוש].

ויש שתרצו - וראיתי שכך הביאו גם חכמי הפורום - כי ספר תורה מונח בארון בבית הכנסת וטלטולו ממקומו חמור, על כן לא חוששין שמא יטלנו וילך אצל בקיא (ראה אהבת איתן על המשניות).

ובתוספות חדשים על המשנה במגילה תירץ בשם הרב שמשון חסיד, כי יש הבדל בין חובת הקריאה בתורה לחובת קריאת המגילה. קריאה בתורה אין חיובה אלא בציבור, שאם אין מנין אין חיוב על היחיד, בעוד שמגילת אסתר חיובה על כל יחיד ובדבר שכזה יש חשש, מה שאין כן בדבר שחובתו על הציבור, שאז הציבור מזכירין זה לזה.","282","","3573","True","True","False","","991","109.66.17.202","0","0","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92932","36111","התרוצים דחוקים","22/08/21 09:32","יד אלול","תשפ"א","09:32","אור חדש","מצוות הקריאה הינה בציבור ולא בביתו של האדם הפרטי (גם אם מתפללים בבית פרטי לגבי רוב המנין זה לא ביתם)
לכן אין שום תועלת בזה שמכין הקריאה בביתו, הרי בכ"מ יצטרך לקרוא במקום אחר ולמה לא לחוש שיביא איתו הספר שלמד ממנו

גזרו על לולב ושופר אע"פ שהיו מביאים אותם לבה"כ מראש אז לא סמכו על כך

ובעיקר קשה שלא שמרו כלל הס"ת בבי"כ אלא בבתים פרטיים ושמורים ומביאים ע"י עירוב ומסתבכים כשלא עירבו כראוי כמבואר בכמה סוגיות
לכן לטעון שאין לחשוש להעברה בס"ת זו טענה סתורה לחלוטין

וכן גם לא מועיל שזה ב'ציבור' הרי הבאת הס"ת מבית פרטי לא נעשית ע"י הציבור אלא ע"י בודדים/בודד
וכן גזרו על ערבה במקדש אע"פ שהינה מצוות רבים בלבד ועוד רבים שהם כהנים הזריזים ועוד במקדש שבד"כ אין בו שבות ובכ"ז גזרו","458","","980","True","True","False","","53","147.236.159.194","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92934","92932","טענתך האחרונה הוכחה כלא נכונה","22/08/21 09:37","יד אלול","תשפ"א","09:37","אבי גרינבלט","הטעם שהובא ע"י מספר כותבים , היא הסיבה שלא גזרו בקריאה בתורה.
מציע לך להפנות את השאלה למו"ר ולשמוע את תשובתו.","539","","980","True","True","False","","58","176.228.115.45","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92936","92934","לא הבנתי","22/08/21 09:39","יד אלול","תשפ"א","09:39","אור חדש","א: איך דחית הראיה מערבה?
ב: מה הטעם האמיתי?
ג: איזו שאלה אני אמור להפנות למו"ר (הגר"ד?)?","458","","980","True","True","False","","43","147.236.159.194","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92938","92936",">>>","22/08/21 09:41","יד אלול","תשפ"א","09:41","אבי גרינבלט","א. ראה באשכול האחר.
ב. כפי שנכתב ביום שישי באשכול האחר.
ג. מה ההבדל בין לולב/שופר/מגילה לקריאה בתורה (אכן לגר"ד)","539","","980","True","True","False","","49","176.228.115.45","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92944","92938","לא דחית כלום","22/08/21 09:55","יד אלול","תשפ"א","09:55","אור חדש","יש שאלה עקרונית, האם גוזרים על מצוות ציבור או רק על מצוות שעיקרן ליחיד
אתם טענתם שלא גוזרים על מצוות ציבור כלל

הוכחתי מערבה שגוזרים

טענת טענה חדשה (כך יש לתרץ דבריך החדשים)- בציבור אומנם גוזרים אך לא לגמרי ומשאירים מציאות ללא גזרה

זה כבר כמעט מה שאמרתי בעצמי (שלא גוזרים לעקור לגמרי ודואגים שלפחות בחלק מהשנים המצווה תוכל להתקיים)

לצערי אין לי כ"כ גישה לגר"ד, אם תוכל לשאול אותו בעצמך נשמח לקבל כאן תשובתו","458","","980","True","True","False","","65","147.236.159.194","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92945","92944","האם","22/08/21 09:58","יד אלול","תשפ"א","09:58","אבי גרינבלט","בשביעי שחל בשבת קיימו מצוות ערבה במקדש ?
חסכתי לך ...","539","","980","True","True","False","","123","176.228.115.45","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92946","92945","אם חל שבת","22/08/21 10:13","יד אלול","תשפ"א","10:13","אור חדש","בראשון שני שלי רביעי חמישי ושישי של סוכות קיימו המצווה או ביטלו למרות שזו מצוות ציבור בכהנים הזריזים ובמקדש?

לא ראיתי בתשובתו של הגר"ד תשובה לראיה מערבה והתייחסות למציאות הקדומה שקריאת התורה הצריכה תמיד בהכרח הוצאת ס"ת תורה מהבית שנשמר בו לביה"כ, לכן לפי זה היה צריך לגזור בס"ת יותר מכל מצווה אחרת וזה שהקריאה בציבור חסר משמעות, הבאת הס"ת אינה מצווה על הציבור","458","","980","True","True","False","","78","147.236.159.194","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92947","92946","עיקר מצוותה בשביעי","22/08/21 10:16","יד אלול","תשפ"א","10:16","אבי גרינבלט","ולא בשאר הימים.
קריאה בתורה עניינה בשבת.
לכן הגר"ד לא ציין את הערבה כפי שאתה ציינת.
אשמח אם תביא סיוע מפוסק לסברתך כפי שהובאה באשכול הקודם.","539","","980","True","True","False","","58","176.228.115.45","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92948","92947","לא הבנתי","22/08/21 10:21","יד אלול","תשפ"א","10:21","אור חדש","מנין לך שעיקר מצוותה בשביעי?

למה זה מעניין בכלל, השאלה עקרונית 'האם גוזרים על מצוות ציבור?'
תשובה 'כן כדמצאנו בערבה מ.ש.ל.'

לא ראיתי במה ששלחת שהתייחס לערבה","458","","980","True","True","False","","51","147.236.159.194","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92949","92948","הבאתי לך ציטוט מהגמרא","22/08/21 10:24","יד אלול","תשפ"א","10:24","אבי גרינבלט","ברור שלא התייחס כי זו הטענה שלך ולא של הרב.
אם תמצא סמך , מן הראוי שתצרף וגם אם לא , עדיין זו סברתך.","539","","980","True","True","False","","64","176.228.115.45","0","36111","מגילה|ד ע"ב",""),new Message("92951","92949","פספסתי אולי","22/08/21 11:10","יד אלול","תשפ"א","11:10","אור חדש","תוכל להביא שוב פעם הציטוט שאומר שלגמרא אין מצות ערבה בשאר ימים(דאו' או הלל"מ)?


אם לא התייחס לקושיה שיש על תרוצו אז במה שהבאת מדבריו יש עדיין חסרון גדול ולא ניתן לקבל הדברים עד שתוסר הקושיה

אם אמצא סמך למה?

זה שסברתי הינה סברתי זה אקסיומה, מה התכוונת בזה?","458","","980","True","True","False","","55","176.12.243.167","0","36111","מגילה|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);