var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36114;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36114","0","תורתך שעשועי - מגילה דף ד'","17/07/14 23:53","יט תמוז","תשע"ד","23:53","אלעד סטופל","א. נשים חייבות במקרא מגילה שאף הן היו באותו הנס. אף שהגמרא מתייחסת למקרא מגילה, אין להסיק מכאן שפטורות מיתר מצוות היום, שכן חייבות ביתר המצוות מאותו הטעם וכפי שפסק ברמ"א או"ח תרצה, ד.

ב. משמעות המילה "דחינן" - הגמרא אומרת שמיום הכניסה ליום הכניסה לא דחינן, כלומר אין מקדימים את קריאת המגילה מיום כניסה אחד ליום הכניסה שלפניו, ובפשטות משמעות המילה דחינן כאן היא ההפך ממשמעותה הרגילה. דוגמא נוספת לדבר היא המילה "לקלס" שיש בה מצד אחד פן של שבח "להודות, להלל, לשבח,,,לקלס" ומצד שני ההיפך (זורק אבן למרקוליס).

ג. בגמרא נאמר שרבי סבור כי אם י"ד חל בערב שבת, יקראו הפרזים והמוקפים בערב שבת, וטעם רבי נלמד מהפסוק "בכל שנה ושנה", כלומר מה כל שנה ושנה אין הפרזים נדחים מזמנם הקבוע אלא קורין בי"ד, אף כאן לא יידחו עיירות פרזיות ממקומן. וצ"ע שהרי במשנה נאמר מפורשות שכאשר חל י"ד בשבת אז הפרזים מקדימים ליום הכניסה, וא"כ חזינן היכי תימצי שפרזים נדחים מזמנם הקבוע. וחשבתי לומר שכיום לפי הלוח רק פורים דמוקפים יכול לחול בשבת, אלא שבמשנה קיימת גם אפשרות זו. אמנם הגמרא הקשתה על רבי מברייתא שממנה רואים שכאשר חל י"ד בשבת, הפרזים קורין ביום הכניסה, אלא שאכתי תיקשי מדוע לא הקשתה מהמשנה עצמה, וראה גם במהרש"א שדן בדבר.","282","","3577","True","True","False","","1022","109.66.17.202","0","0","מגילה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);