var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36263;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36263","0","כורש","24/07/14 16:13","כו תמוז","תשע"ד","16:13","הודו_כי_טוב","א. אם אכן כורש היה בנה של אסתר המלכה האם אין זה אומר שבית המקדש השני
הוא נבנה על ידי בני שם ולא בני יפת ?

ב. אם כל ממלכות שלו אז גם הוא שלט בכל העולם

ג. האם ישעיהו הנביא היה חי בתקופת כורש ?","207","","3567","True","True","False","","996","109.66.185.165","0","0","מגילה|יב ע"א",""),new Message("36265","36263","המממ","24/07/14 16:28","כו תמוז","תשע"ד","16:28","Almuaddib","1. לא. ובכל מקרה, בית המקדש השני נבנה על ידי שבי הגולה.

2. לא. הפרסים לא שלטו בכל העולם אף פעם. ע"ע תרמופיליי

3. לא. ישעיהו חי בתקופת בית ראשון.","107","","3567","True","True","False","","129","195.200.205.133","0","36263","מגילה|יב ע"א",""),new Message("36267","36265","[ללא נושא]","24/07/14 16:32","כו תמוז","תשע"ד","16:32","הודו_כי_טוב","1 אבל הם מתרצים ככה למה לא ירדה אש מהשמיים כי הוא נבנה על ידי בני יפת
2 בדף י או יא הגמרא מספרת על שלושה מלכים ששלטו בכל העולם
האם כבודו סותר את דבריהם?
3 ידעתי זאת אז איך הוא מתנבא על כורש ?","207","","3567","True","True","False","","222","109.66.185.165","0","36263","מגילה|יב ע"א",""),new Message("36271","36267","אין להבין מדרש כפשוטו","24/07/14 17:16","כו תמוז","תשע"ד","17:16","Almuaddib",".


1.
בְּנֵי יֶפֶת: גֹּמֶר וּמָגוֹג וּמָדַי וְיָוָן וְתֻבָל וּמֶשֶׁךְ וְתִירָס

בעל המדרש לא מנסה לטעון כי מדיים, או יוונים, הם אלו שבנו בפועל את בית המקדש. בניין בית המקדש היה על ידי שבי הגולה, כמתואר בעזרא ונחמיה. אלא שהם עשו זאת לא כעצמאיים, אלא בחסות השלטון הפרסי, ולכך - לדעתי - מכוון בעל המדרש שם.


2.
אף אחד מאותם מלכים לא שלט "בכל העולם". וכי בעל המדרש לא ידע שאחאב היה מלך ישראל, ולא מלך על ארם או על מצרים? וכי אחשורוש מלך בכל העולם? והלוא הכתוב במפורש כותב שמלך על 127 מדינות - לא על יוון, לא על מה שמעבר להודו וכו'.
עליך להבין את כוונת בעל המדרש, במקום לנסות ולהבינם באופן פשוט - שכלל אינו נכון.

שים לב: אין ספק שבעל המדרש ידע את התנ"ך, הוא ידע על מה שלט אחאב ועל מה לא, ובכל זאת כך כתב. עליך להתאמץ להבין למה התכוון.


3.

ישעיהו היה נביא, וכדבריך - התנבא. וכי נביא לא יכול לדבר אודות דברים שטרם קרו? ה' שם מלים בפיו - והוא התנבא.","107","","3567","True","True","False","","227","195.200.205.133","0","36263","מגילה|יב ע"א",""),new Message("36277","36271","עוד בזה","24/07/14 18:52","כו תמוז","תשע"ד","18:52","המכריע","1. דומני שהודו שואל אם זה נחשב בנוי על ידי יפת מפני שזה תחת חסותם, והרי כורש/דרויווש/ ארתשחסתא השני אם היה בנה של אסתר והוא נתן את החסות לחידוש הבנייה מדוע לא ייחשב בחסות בני שם.
אלא שייתכן שהחסות נקראת על שם כורש הראשון נותן הרשות המקורי. ייתכן עוד שזה נקרא על שם בני עמו, אף אם הכוונה לנותן החסות המחדש.

2. לגבי כורש הגמרא הרי אומרת שם במפורש שהוא סתם השתבח בנפשו ללא כיסוי עובדתי.

3. נבואת ישעיהו. ראה למשל פרק ז ברש"י סוף פסוק ז. וזה נמשך עד סוף פרק יב. ושוב מפרק יג משא בבל על תקופה עוד יותר מאוחרת. וכן לרוב בכל הספר.","199","","3567","True","True","False","","207","212.76.101.232","0","36263","מגילה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);