var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36299","0","המקנא אתה לי ? במדבר יא","25/07/14 08:41","כז תמוז","תשע"ד","08:41","הודו_כי_טוב","וַיָּרָץ הַנַּעַר וַיַּגֵּד לְמֹשֶׁה וַיֹּאמַר אֶלְדָּד וּמֵידָד מִתְנַבְּאִים בַּמַּחֲנֶה.
וַיַּעַן יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן מְשָׁרֵת מֹשֶׁה מִבְּחֻרָיו וַיֹּאמַר אֲדֹנִי מֹשֶׁה כְּלָאֵם.
וַיֹּאמֶר לוֹ מֹשֶׁה הַמְקַנֵּא אַתָּה לִי וּמִי יִתֵּן כָּל עַם יְהוָה נְבִיאִים כִּי יִתֵּן יְהוָה אֶת רוּחוֹ עֲלֵיהֶם.


האם כשם שאין דורשים בפני רב אין מתנבאים בפני נביא ?

אם דבורה וחולדה היו גאוותניות איך זכו לנבואה ?
הרי אחת המדרגות לנבואה זה רכישת ענווה

בפסוק שלפני הפסוק בו "מואשמת" חולדה הנביאה בגאווה על ידי גבר
רשום : מלאכים ב,כב
יד
וַיֵּלֶךְ חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן וַאֲחִיקָם וְעַכְבּוֹר וְשָׁפָן וַעֲשָׂיָה אֶל חֻלְדָּה הַנְּבִיאָה אֵשֶׁת שַׁלֻּם בֶּן תִּקְוָה בֶּן חַרְחַס שֹׁמֵר הַבְּגָדִים, וְהִיא יֹשֶׁבֶת בִּירוּשָׁלַ‍ִם בַּמִּשְׁנֶה, וַיְדַבְּרוּ אֵלֶיהָ.

ואיך מסביר הגבר את השמות עכבור ו שפן ?","207","","3565","True","True","False","","1079","109.66.185.165","0","0","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36308","36299","הסברים","25/07/14 14:53","כז תמוז","תשע"ד","14:53","דוד כוכב","האם כשם שאין דורשים בפני רב אין מתנבאים בפני נביא ?

כך הבנתי גם אני.



אם דבורה וחולדה היו גאוותניות איך זכו לנבואה ?

גדלות עצומה אינה ערובה לכך שלא קיימים גם חסרונות. גם על משה רבינו אדון הנביאים העבירו חז"ל לא אחת ביקורת (ביקורת בונה - עבורנו).



ואיך מסביר הגבר את השמות עכבור ו שפן ?

במקום שאין אנשים - השתדלי להיות איש...
ברור שדבורה וחולדה, כמו בנות צלפחד, עלו לגדולה מכיון שלא היה בנמצא שום גבר שיעשה את העבודה כמו שצריך. אפילו שר הצבא אהוד בן גרא התנהג יותר כמו עכבור ושפן - אִם תֵּלְכִי עִמִּי וְהָלָכְתִּי וְאִם לֹא תֵלְכִי עִמִּי לֹא אֵלֵךְ (שופטים ד, ח).

עם זאת מדגיש רב נחמן, שאם הצניעות יאה היא לאיש, קל וחומר שנאה היא לאשה. וגם אשה מנהיגה לא אמורה שהשתמש בגינוני מנהיגות מתנשאים.","125","","3565","True","True","False","","141","95.86.109.128","0","36299","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36309","36299","ע"פ דברי רש"י קושיתך השניה מתורצת","25/07/14 15:14","כז תמוז","תשע"ד","15:14","אלף בית רשי","לא נאה יוהרא לנשי. לא נאה חשיבות לנשים: רש"י מסביר שלא מדברים ח"ו על גאוה אלא על חשיבות והתנהגותן לא הייתה פסולה אלא בהתאם למעמעדן החשוב , ועל כן רק לשם איזון שמותיהן בלבד היו מאוסים","278","","3565","True","True","False","","189","174.91.200.86","0","36299","מגילה|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);