var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36314;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","35"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36314","0","לא יאה יהירותא לנשי","25/07/14 17:54","כז תמוז","תשע"ד","17:54","baadann","ולגברי כן יאה?","201","","3565","True","True","False","","1184","212.199.205.69","0","0","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36317","36314","ראה בדיוק וחידוש ברש"י (להעמיק)","25/07/14 23:06","כז תמוז","תשע"ד","23:06","אלף בית רשי","","278","","3565","False","True","False","","199","174.91.200.86","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36318","36314","וראה","26/07/14 21:14","כח תמוז","תשע"ד","21:14","דוד כוכב","כאן.","125","","3564","True","True","False","","122","95.86.109.128","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36347","36314","הסבר","27/07/14 09:04","כט תמוז","תשע"ד","09:04","בתר ממוצע","רש״י פירש לפי פשוטו ״יוהרה״ והכוונה לגאוה אבל יפה הקשיית כי אכן גאוה לא ראויה גם לגברים!

מבאר ריח דודאים על פירוש רש״י:
לכן פירש רש״י כאן שהכוונה לחשיבות שלפעמים צריך האדם להתנהג בחשיבות כמו שמצינו (דה״י ב׳ יז ו) ״ויגבה ליבו בדרכי השם״ אבל בנשים גם זה איננו נאה.

ובבן יהוידע ובעיון יעקב פירשו שאף שהגאוה היא מידה מגונה גם באנשים מכל מקום נביאים צריכים להראות קצת גאוה משום כבוד השכינה השרויה עמהם וכמו שמצינו בישעיה שלא רצה ללכת לחזקיה המלך ופנחס לא רצה ללכת ליפתח משום כבוד הנבואה אבל נשים אף שהן נביאות אין נאה להן להתגאות אפילו במקצת","138","","3563","True","True","False","","222","2.54.50.64","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36319","36318","הדיוק ברש"י לא מיישב את הקושי","26/07/14 21:30","כח תמוז","תשע"ד","21:30","baadann","רש"י מפרש יהורותא = חשיבות.
למה הוא מתכוון? שלנשים אסור להיות חשובות? הרבה נשים חשובות היו בעם ישראל.
שאסור לנשים להתנהג בחשיבות? ומדוע לגברים מותר?
ומה שהרב כוכב פירש שהכוונה לצניעות, יש צניעות של הגוף שבה אכן במידה מסויימת נשים חייבות יותר מגברים, אם כי גם לגברים יש הלכות צניעות, ויש צניעות במובן של ענווה שבה, לדעתי אין שום הבדל בין נשים לגברים.","201","","3564","True","True","False","","191","212.199.205.69","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36320","36318","מה שאתה כותב כי "ברור ש" - טעון הוכחה","26/07/14 21:58","כח תמוז","תשע"ד","21:58","Almuaddib","לטענתך, ברור כי אותן נשים שעלו לגדולה - עלו בגלל העדר - העדר בגברים מתאימים.

על סמך מה אתה מבסס את טענתך זו?","107","","3564","True","True","False","","193","87.68.70.139","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36334","36319","יוהרא - גאוה","27/07/14 02:09","כט תמוז","תשע"ד","02:09","דוד כוכב","לשון רש"י: "לא נאה יוהרא לנשי - לא נאה חשיבות לנשים".
להבנתי גם רש"י כוונתו חשיבות = יהירות = החשבה עצמית, כפי הדוגמות המוזכרות בגמרא.

צניעות פה פירושה ענווה. וכשם שנשים צנועות הן בהופעתן כך צנועות הן בהנהגתן. אלו דברי רב נחמן.","125","","3563","True","True","False","","143","95.86.109.128","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36345","36319","עדיין לא ראיתה את הדיוק","27/07/14 07:01","כט תמוז","תשע"ד","07:01","אלף בית רשי","כי עוד לא העליתיו בקרוב ממש ותמצא הסבר לשאלותיך","278","","3563","True","True","False","","216","174.91.200.86","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36335","36320","דבורה היתה הגדולה שבדור","27/07/14 02:21","כט תמוז","תשע"ד","02:21","דוד כוכב","למה: "איהי לא אזלה לגביה" אם לא שהיתה גדולה ממנו?
ובתוספות מסכת יבמות דף מה ע"ב ד"ה מי לא (וכן בתוספות מסכת גיטין דף פח ע"ב ד"ה ולא לפני; ובמסכת נדה דף נ ע"א ד"ה כל הכשר): "ודבורה לא היתה דנה אלא מלמדת להן שידונו". היא היתה הגדולה מכולם ומלמדת את הדיינים כיצד לדון.

רמב"ם הלכות מלכים א, ה:
"אין מעמידין אשה במלכות שנאמר עליך מלך ולא מלכה, וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש".","125","","3563","True","True","False","","165","95.86.109.128","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36352","36335","היד ה' תקצר?","27/07/14 09:35","כט תמוז","תשע"ד","09:35","Almuaddib","לשיטת התוספות, דבורה לא היתה דנה - משום שהם רוצים להישאר עם ההלכה של מי כשרים ומי פסולים לדין. אבל הכתוב לא כתוספות. הכתוב בפירוש אומר "היא שופטה את ישראל".

ולגבי טענתך כי רק כשאין גבר מתאים יש גדולה באשה, חוששני שלא רק שאתה נכשל מהבא אסמכתא לדבריך, אלא שניתן להביא פרכות עליהם.

קבעו חז"ל כי שבע נביאות היו לישראל. האם כל הנביאות הללו היו כאשר אין גבר מתאים? למשל, שרה אמנו, זה בגלל שאברהם אבינו לא היה מתאים??? מרים בגלל שמשה רבנו לא התאים?","107","","3563","True","True","False","","182","195.200.205.133","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36362","36352","נבואה שאני","27/07/14 12:23","כט תמוז","תשע"ד","12:23","דוד כוכב","נתחיל מהסוף, נבואה תלויה רק בגדלות הרוחנית. אין מגבלה של נבואה לאשה, "אברהם טפל לשרה בנביאות" (תנחומא שמות א, א; ועוד).

הבעיה היא בשררה, כדברי הרמב"ם דלעיל.
גם גרים הם "מוגבלי שררה", כדברי הסעיף שלפני כן, ברמב"ם הלכות מלכים א הלכה ד: "אין מעמידין מלך מקהל גרים אפילו אחר כמה דורות עד שתהיה אמו מישראל, שנאמר לא תוכל לתת עליך איש נכרי אשר לא אחיך הוא, ולא למלכות בלבד אלא לכל שררות שבישראל, לא שר צבא לא שר חמשים או שר עשרה, אפילו ממונה על אמת המים שמחלק ממנה לשדות, ואין צריך לומר דיין או נשיא שלא יהא אלא מישראל, שנאמר מקרב אחיך תשים עליך מלך כל משימות שאתה משים לא יהו אלא מקרב אחיך".

עוד "מוגבלי שררה", במסכת סוטה דף כב ע"ב: "ועד כמה? עד ארבעין שנין. איני? והא רבה אורי! בשוין". כלומר שלא ממנים צעיר מגיל ארבעים, אלא אם כן הוא הגדול מכולם.

על פניו היה נראה לי שגם בגר ובאשה כך הוא, דשרי בליכא שוין ושמשום כך מונו שמעיה ואבטליון דבורה ועוד. אבל צריך לעיין בזה, וכבר רבו הדיונים בזה בספרי הפוסקים.","125","","3563","True","True","False","","143","95.86.109.128","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36363","36362","לא כך כתבת למעלה, על נביאות כתבת","27/07/14 12:35","כט תמוז","תשע"ד","12:35","Almuaddib",""ברור שדבורה וחולדה, כמו בנות צלפחד, עלו לגדולה מכיון שלא היה בנמצא שום גבר שיעשה את העבודה כמו שצריך. "


דבורה וחולדה - שתיהן מתוך שבע הנביאות שנתנבאו. לאף אחת משתיהן לא היתה שררה, כל גדולתן - בנביאותן.","107","","3563","True","True","False","","161","195.200.205.133","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36365","36363","גדולה = שררה","27/07/14 12:43","כט תמוז","תשע"ד","12:43","דוד כוכב","טענת הגמרא אינה כלל על מעלת נביאותן. אלא על התבטאויות השררה היתירות.","125","","3563","True","True","False","","135","95.86.109.128","0","36314","מגילה|יד ע"ב",""),new Message("36367","36365","גדולה ושררה אינן זהות","27/07/14 13:12","כט תמוז","תשע"ד","13:12","Almuaddib","שהרי שררה היא משום הסמכות שיש כלפי הציבור, וגדולה - מעמד בעלמא הוא, ולא בהכרח כולל שררה.


אבל גם על דבריך אלו יש להקשות. שלפי דברי הרשב"א, לדבורה היתה שררה ממש, ודין של מלכה - ראה רשב"א שבועות ר"פ שבועת העדות. ועוד ראה דברי החיד"א שדין מלכה היה לה.

ועל כל אלו ראה דברי הרב עוזיאל שכתב כי "...מכאן אתה למד שכל איסור של שימת אישה לשררת הצבור אינו אלא בדרך מנוי על ידי הסנהדרין. " - וכתב כן כדי להוכיח כי ניתן לבחור נשים למשרות של הנהגת הציבור (שו"ת פסקי עזיאל בשאלות הזמן סימן כד).","107","","3563","True","True","False","","164","195.200.205.133","0","36314","מגילה|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);