var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36432;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36432","0","כל היום כשר","31/07/14 04:59","ד אב","תשע"ד","04:59","דוד כוכב","הכיצד כל היום כשר לקריאת המגילה וכו' רק בדיעבד?

על כך כאן.","125","","3563","True","True","False","","921","95.86.109.128","0","0","מגילה|כ ע"ב",""),new Message("36433","36432","תודה רבה! ובדיוקי הבאתי כיוון נוסף","31/07/14 06:04","ד אב","תשע"ד","06:04","אלף בית רשי","כשבאתי לכתוב בפורום הפניה לדיוקי ראיתי את הכותרת של כבודו כל היום כשר והצצתי ונהנתי
ואני הצעתי בדרך אחרת לפרש את דברי רש"י עייו כאן","278","","3563","True","True","False","","129","174.91.200.86","0","36432","מגילה|כ ע"ב",""),new Message("36436","36432","אתה מניח שהניסוח "כל היום כשר ל"","31/07/14 08:35","ד אב","תשע"ד","08:35","Almuaddib",".


אתה מניח שהניסוח "כל היום כשר ל" - משמעותו דיעבד.

על סמך מה?

העובדה שרש"י קובע שמדובר כאן בדיעבד, נשענת על קביעתו ההלכתית כי זריזין מקדימין למצוות - זו הלכה פסוקה. גם קביעתו זו טעונה דיון, אולם קביעתך שלך מרחיקת לכת מעבר לדברי רש"י.

ולגבי קביעת רש"י, ראה בית הבחירה למאירי מסכת יומא דף כח עמוד ב - שלא פוסק כרש"י וקובע כי מדובר ב"ראוי" ולא בחובה.

אם כן, אסכם שתי נקודות:

1. מה שרש"י קובע כי תמיד כשמגיע זמן מצווה יש להקדים בה, וכי מי שעושה אותה לאחר מכן - זה בדיעבד.

2. מה שאתה קובע כי לשון "כל היום כשר" - זו לשון דיעבד, זו קביעתך שלך, והיא טעונה הוכחה. באמתחתי יש דוגמאות לפרוך, אולם בעל הבית דוחק.","107","","3563","True","True","False","","145","5.29.40.36","0","36432","מגילה|כ ע"ב",""),new Message("36435","36433","אבל למדוני רבותי","31/07/14 08:18","ד אב","תשע"ד","08:18","עלי","כשכתוב :"ויכל א-לקים ביום השביעי" האם ג"כ דרשו חז"ל שהקב"ה שבת רק ביום השביעי ולא בליל שבת, וכי אפשר לומר כך ?
הרי "והימים האלה" כוונת הכתוב בפשט כמו 'בתאריכים האלה', ואין לו עניין לבימים ולא בלילות ?","209","","3563","True","True","False","","137","95.86.90.29","0","36432","מגילה|כ ע"ב",""),new Message("36437","36435","אין צורך לחז"ל לדרוש אלא בלמעשה","31/07/14 08:39","ד אב","תשע"ד","08:39","אלף בית רשי","עשית מצוה וקיומה צריכים לדרשה בכדי לדעת אימתי והאם כתיבת יום בתורה היא כדי שנדרוש כי יכלה התורה לכתוב ובשמיני ימול בשר ערלתו וכדומה וכן אין דורשים דרשות אלו בלאווים","278","","3563","True","True","False","","171","174.91.200.86","0","36432","מגילה|כ ע"ב",""),new Message("36459","36436","כמקורו של רש"י","01/08/14 16:33","ה אב","תשע"ד","16:33","דוד כוכב","אם בין עלות השחר לזריחת החמה מותר רק בדיעבד, ק"ו שאין להמתין לכתחילה לזמן שאחר שקיעת החמה, שהרי קיים חשש רב יותר שיתעכב הדבר לזמן שהוא לילה גמור.
מעתה מקור קביעתי דומה בדיוק לקביעתו של רש"י כפי שפירשתו. וזה מבלי להגיע למה שכתבתי שקיים ניסוח אחר שבו יכלה המשנה לומר באופן מפורש שמדובר לכתחילה.","125","","3562","True","True","False","","102","95.86.109.128","0","36432","מגילה|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);