var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36455;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36455","0","מאי טעמא ? משום דחביבה","01/08/14 12:52","ה אב","תשע"ד","12:52","הודו_כי_טוב","האם מכאן אני לומד שהתורה אינה חביבה?
היא טרחה ?

מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי","207","","3559","True","True","False","","1031","109.66.185.165","0","0","מגילה|כא ע"ב",""),new Message("36465","36455",""התורה חביבה על כל ישראל והכל שמחין בה"","02/08/14 23:22","ו אב","תשע"ד","23:22","דוד כוכב","(תוספתא מסכת ברכות ו, כד).

היש חביבה על האדם יותר מרעיתו?
ואף על פי כן, תניא במסכת נדה דף לא ע"ב: "היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה, וקץ בה, אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה".

למרות חביבות קריאת התורה קשה להאזין לה בהתבוננות יתירה בקביעות, משום רגילותה שבת בשבתו.
ואילו קריאת המגילה המיוחדת פעם בשנה, שמחה היא וחביבה מאוד על כולם.","125","","3558","True","True","False","","269","95.86.109.128","0","36455","מגילה|כא ע"ב",""),new Message("36487","36465","חביבה","04/08/14 09:43","ח אב","תשע"ד","09:43","המכריע","בתוספת לדברי הרב כוכב שליט"א.

התורה בדרך כלל יש בה מצוות מעשיות, וזה מחייב האזנה בכובד ראש, מה שאין כן סיפור המגילה.

סיפור המגילה כולו דברי ישועה ונחמה. העידוד הזה עושה תיאבון מיוחד.

ועוד.
המגילה נקראת בזמן שמחה, כשכלי הנפש רחבים ומכילים באופן שונה. כלומר נמצאים במצב של חביבות מלבד חביבות המגילה עצמה.

אבל כמובן חביבות התורה בעצמותה היא אין סופית
משיבת נפש!
הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש ונופת צופים.

למי שקצת התקרר בענין, אולי כדאי לקרוא תהילים פרק קיט עם רש"י.

עיקר מצות תלמוד תורה ללומדה מתוך הנאה, כמבואר בהקדמת האגלי טל הידועה
ומקור קדום לזה בדברי רבי אברהם מן ההר במסכת נדרים","199","","3556","True","True","False","","361","95.86.81.177","0","36455","מגילה|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);