var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36724;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36724","0","סיכום מועד קטן דף יד","27/08/14 16:17","א אלול","תשע"ד","16:17","המכריע","","199","docx","3533","False","True","False","","1022","212.76.122.165","0","0","מועד קטן|יד ע"א","0-docx"),new Message("36732","36724","לגבי מצורע","28/08/14 10:38","ב אלול","תשע"ד","10:38","אור חדש","בהערה 14 העתקת מרש"י ששאלת הגמ' היא על "שלא יבוא למחנה ולא יגלח" אך כמובן שפירוש זה קשה ביותר שהרי הגמ' בדף ז מוכיחה שלכו"ע לא רואים נגעי צרעת בטהור שמא יטמאוהו ו"נמצא בטל משמחת יו"ט" ודבר זה נלמד שם מדאו'. משמע שפשוט שצרעת דאו' נוהגת במועד (אם נטמא מעיקרא או שראו נגעו נגד הדין)
ע"כ מבואר ברש"י כ"י שהשאלה היא רק ביחס לתכבוסת ושאילת שלום שהם מדרבנן וע"ז שאלנו אם שמחת המועד דאו' תדחה אותם או לא.
אומנם קשה על הנ"ל מהוכחת הגמ' מכ"ג שנוהג צרעתו וגם שם הראיה היא ברמת הדאו' וע"כ נראה שגם השאלה יש לפרש בדיני דאו' כרש"י המודפס וא"כ הדרא קושיא לדוכתא? וצ"ל שאה"נ יכלה הגמ' להוכיח מדף ז' אלא שההוכחה מכ"ג עדיפה במשהו.
מיהו הגמ' בטו' מצמצמת לדעת ר"ע הלימוד גבי כ"ג לקריעת בגדים ואיסור תפילין (ונראה שהלכה כמותו) ולפ"ז עדיין לא ברור על מה הדיון בדף יד' ע"ב.","458","","3532","True","True","False","","122","31.44.140.213","0","36724","מועד קטן|יד ע"א",""),new Message("36739","36732","צמצום הלימוד בכהן גדול","28/08/14 16:05","ב אלול","תשע"ד","16:05","המכריע","דומני שלא למדת נכון את הברייתא. היא הולכת ומונה לימודים שונים מהפסוק. הלימוד הראשון לרבות כה"ג שנוהג בו דיני מצורע. ההמשך הם לימודים כלליים לכל מצורע.

או שלא הבנתי נכון כוונתך.","199","","3532","True","True","False","","244","95.86.102.52","0","36724","מועד קטן|יד ע"א",""),new Message("36740","36739","גם אני לא הבנתי","28/08/14 16:30","ב אלול","תשע"ד","16:30","אור חדש","א: האם תמיהתך רק על הפסקא האחרונה והשאר מוסכם?
ב: אם תהית איך למדתי הברייתא גבי כה"ג הרי שמפורש שיש מח' ר"א ור"ע גבי היכולת ללמוד איסור תספורת מפס' זה (לר"א כן ולר"ע לא). כיוון שחיוב כה"ג בהנהגות צרעת נלמד בפס' זה מייתור והצרוע הרי שבפשטות לר"ע א"א ללמוד לגביו איסור תגלחת מדאו' וכן לא שילוח שלא מופיעים בפס' זה. אומנם כדבריך יש איסורים אחרים שכן מופעים והם אכן משותפים לכל המצורעים כולל כה"ג.
ממילא דווקא גבי תגלחת ושילוח שהובאו ברש"י כהסבר לנושא השאלה אם נוהגים במועד א"א כלל להוכיח מכה"ג שהרי שני אלו לא ברור ששייכים אליו כלל.","458","","3532","True","True","False","","130","31.44.140.213","0","36724","מועד קטן|יד ע"א",""),new Message("36749","36740","ללא נושא","28/08/14 23:51","ב אלול","תשע"ד","23:51","המכריע","מה שהבאת רש"י כת"י שמחתי בו מאד והוספתיו אצלי.

השאר אולי לא לגמרי מוסכם, אך זוהי דרכה של תורה.

חוץ מקטע אחד שהיה נראה לי שאתה חלוק ממש בפשט הברייתא. הערתי רק על זה.
גם מה שביארת כעת נראה לי רחוק דנוהג בכה"ג שנצטרע רק דיני מצורע שנזכרו כאן, אבל כאמור זה בכלל דרכה של תורה לומר כך או אחרת. אולי יש אפשרות לבדוק ברמב"ם איך כותב לגבי מצורע כה"ג. עכ"פ אילו לא אגב גררא, לא הייתי מעיר על כך. איני רואה כל ענין בזה.","199","","3532","True","True","False","","295","95.86.74.65","0","36724","מועד קטן|יד ע"א",""),new Message("36750","36749","הבהרה","29/08/14 00:01","ג אלול","תשע"ד","00:01","אור חדש","לא הכרעתי בדעתי שאכן אין דיני גילוח ושילוח בכ"ג אלא רק ציינתי שבפשטות מחל' ר"א ור"ע מרמזת שא"א ללמוד בלימוד זה איסור תגלחת וממילא גם לא שילוח, ממילא קשה להבין ראיית הגמ' מכ"ג לשאלת רש"י (מודפס) בלא שהגמ' תוכיח שאכן דינים אלו שייכים גם בו, יוצא שלרש"י העיקר חסר מן הספר (כאן) הגם שייתכן וישנו במק"א.","458","","3531","True","True","False","","117","84.229.169.48","0","36724","מועד קטן|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);