var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36814;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36814","0","ר' זירא ושיטתו","02/09/14 19:54","ז אלול","תשע"ד","19:54","אמלתראות","מאד מאד מעניין שיטת ר' זירא

מחד רואים כאן שפעל על פי השגחה של עמידת שמואל בר נחמני שלא ראו אותו זמן מרובה להמשיך השמתא

[ופלא שר' זירא עלה לארצינו הק' וחמק מפני רבו וכאון רואים אותו שוב בבבל?]

ור' זירא הוא הוא שריננו אחריו שהתחבר לאנשים פוחזים, ורצו לשמתו...

וכאן יש קצת ליקוט","267","","3530","True","True","False","","992","66.128.7.111","0","0","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("36815","36814","המעשה היה בא"י","02/09/14 20:14","ז אלול","תשע"ד","20:14","אור חדש","בית מדרשו של ר"י נשיאה היה כמובן בא"י (כמדומני שבטבריה) וכן ר' אמי מחכמי א"י היה.","458","","3530","True","True","False","","119","31.44.140.213","0","36814","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("36897","36815","הסיפור היה בבבל אצל רב יהודה","09/09/14 00:11","יד אלול","תשע"ד","00:11","אמלתראות","ולמעשה זכיתי לשמוע משר התורה שליט"א שאכן היה שני ר' זירא'ס

וגם זירא וזעירי הם אותן, וכנראה שר' זירא שעלה לארץ ישראל לא היה מסכים להשמתא כרבו רב יהודה

וכידוע עליה לארץ ישראל ותמיכה בתורה ומלאכה ותמיכה ביהדות שלא יגרמו לנשירה תלויים זב"ז, וקנאות ותמיכת יהדות בגלות ותמיכה בהרמת קרן התורה בלי פשרות ג"כ תלויים זב"ז ועפ"י סוד העיבור בנשמות כסא המרכבה מורכב מאלו, ואלו ואלו, ובקרוב ממש נזכה להתגלות דרך התורה הנסתרים וסותרים יהיה גלויים ונגלים בגאולה

ועוד צריך לפנים מי שמו בשמתא או מר עוקבא או קרנא וכו' כדוגמת ר' אפס [בדור רבינו הק'] ומנחם [בדור הלל ושמאי] וכן בכל דור ודור לאפרשתא

כתבתי רק לציון וח"ו לא יותר מזה, ומי שמבין יבין ומי שאוחז או ביכין או בבעז, או בגבריאל או במיכאל ישאר בבדיתו, וישרף או יתקרר

:)","267","","3523","True","True","False","","214","66.128.7.111","0","36814","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("36898","36897","ר' יהודה נשיאה","09/09/14 01:59","יד אלול","תשע"ד","01:59","אור חדש","היה ללא שום ספק ופקפוק הנשיא של יהדות א"י והיה נכדו של רבינו הקדוש. נשיאה = הנשיא..","458","","3523","True","True","False","","124","84.228.242.11","0","36814","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("36901","36897","אי ההסכמה ביננו מקורה בטעות בייחוס כנראה","09/09/14 09:54","יד אלול","תשע"ד","09:54","אור חדש","בסיפור (המתקיים בשני מקומות שונים) ישנם שנים בשם "יהודה" הראשון הינו רב יהודה בר יחזקאל שהיה תלמיד של רב ושמואל והרב של ר' זירא שאסר עליו לעלות לא"י, הוא גם זה שנידה לאותו "צורבא מרבנן".
כיוון שהיה רב יהודה גדול דורו בבבל לא היה מי שיתיר נידויו לאחר מותו מלבד ר' יהודה נשיאה בא"י שהיה לו בלבד הסמכות להתיר הנידוי מצד ש"המנודה לעם לא מנודה לנשיא".
בבית מדרשו של ר"י נשיאה היה באותו זמן ר' זירא שהיה אז בא"י לאחר שעלה לשם בניגוד לרצונו של רבו.
על בית מדרש זה מסופר שהזדמן לשם ר' שמואל בר נחמני ואמר שלא להתיר הנידוי.

כשכתבתי "הסיפור היה בא"י" כוונתי הייתה שהסיפור האחרון שכלל את ר"ז התקיים בא"י (למרות שהראשון שבו נודה אותו הת"ח היה בבבל).
ייתכן שהתעקשותך על כך שהיה בבבל נובעת מכך שעיקר דיונך על תחילת הסיפור?
(אומנם א"כ לא ברור למה כתבת שפלא שאנו מוצאים את ר"ז בבבל)","458","","3523","True","True","False","","139","213.151.51.155","0","36814","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("36920","36901","אכן צדקת,","09/09/14 22:33","יד אלול","תשע"ד","22:33","אמלתראות","ואכן הלה עלה לא"י","267","","3523","True","True","False","","241","66.128.7.111","0","36814","מועד קטן|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);