var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42902;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42902","0","עבד שהפיל עצמו לגייסות","27/01/16 10:01","יז שבט","תשע"ו","10:01","אבי גרינבלט","האם הנפק"מ במקרה דנן משמעותה כי במדה והעבד יברח מהעכו"ם , האדון יכול לתופסו ולהשיבו אליו כפי שהיה קודם היות ולא קנסוהו במקרה זה ?","539","","3018","True","True","False","","849","81.218.132.64","0","0","גיטין|מד ע"א",""),new Message("42905","42902","אם העבד הפיל עצמו לגייסות, למה שיברח?","27/01/16 11:02","יז שבט","תשע"ו","11:02","אשבח","ומאחר ששאלתך ודאי עברה את ביקורת שאלתי, יש להבינה בלי קשר לשתי השאלות היסודיות של הגמרא:
א. אם מותר או אסור ליטול דמים מעכו"ם עבור דבר שאנסו מישראל כדי לקבלו בחזרה, למרות שאת הדבר אותו הוא רוצה להחזיר אסור למוכרו לגוי מרצון.
ב. האם יש חשש שישראל יערים על ידי קנוניה עם נכרים שיתפסו את עבדו(בכאילו) כדי לא לשלם קנס או אין חשש כזה? והאם יהא מותר לישראל ליטול דמים מהעכו"ם שתפסו/"שתפסו" את העבד?

על פי הבנתי הדלה, איני רואה קשר ישיר לעבד שהפיל עצמו וכו' לבין שאלתך, ולפי זה נראה להשיב לך שפשוט שהעבד חוזר לאדוניו ללא קנס, מה גם שעל מה תקנוס את האדון?","507","","3018","True","True","False","","205","37.26.148.206","0","42902","גיטין|מד ע"א",""),new Message("42906","42905","אונס רחמנא פטריה","27/01/16 11:14","יז שבט","תשע"ו","11:14","אבי גרינבלט","אם התורה פטרה על מקרה אונס , מדוע שחכמים יחמירו ?
מדוע היה עולה על דעתנו לגרום לאדון שיפסיד ממונו אם בודאי מדובר על מקרה אונס ובמקרה אונס כזה , הרי אין קונסין אותו ?
הרי אין אופציה הנראית לעין שהאדון יקבל את עבדו בחזרה או שהעבד אינו רוצה או שהגייסות לא משחררים (לאחר שהעבד "הבין" שהחלטתו ליפול לגייסות היתה שגויה) , בנוסף אין מטרת חכמים לגרום להפסד ממוני לאדון .","539","","3018","True","True","False","","142","81.218.132.64","0","42902","גיטין|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);