var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44282;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44282","0","תהיה על התוהא","20/04/16 17:25","יב ניסן","תשע"ו","17:25","עלי","התוהא על מצוות שעשה עלול להפסידן, כך קובע רשב"י
א. מה לרשב"י ולזה, מדוע הוא טורח ל'התחשבן' בצורה קיצונית כזו עם התוהא, הרי הוא רק תוהא ולא עשה בפועל שום עבירה עדיין ? ועוד, הרי המצוות שעשה עושות פירות ופירי פירות ללא שום קשר לעצם המצוות, עד סוף כל הדורות, וכי בגלל שתהה נכנס כבר לתוהו ובהו שמאבד הכל ? הרי עוד מגיע לו שכר גדול ? ואם נאמר שמדובר דווקא בצדיק גמור שעכשו הפסיד את ה'גמור' שלו ונעשה צדיק שאינו גמור, הרי זה מזכיר את הגר"א ששמח על שהפסיד את כל העוה"ב שלו ויכול מעתה לעבוד את הקב"ה שלא על מנת שיקבל שכר... ? ( ואני מקצר בתהיה כי אפשר לתהות בלי סוף )
האפשר לקבל הסבר מעט יותר מעמיק בעניין ?","209","","2929","True","True","False","","872","95.86.88.11","0","0","קידושין|מ ע"א",""),new Message("44288","44282","כשם שבעל תשובה שינה את כל מהותו","21/04/16 00:41","יג ניסן","תשע"ו","00:41","דוד כוכב","כך הוא חוזר בשאלה כשמעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לתמותו עוד.","125","","2928","True","True","False","","131","212.76.123.9","0","44282","קידושין|מ ע"א",""),new Message("44291","44282","שאלה יפה שאלת וצריכה עיון","21/04/16 05:06","יג ניסן","תשע"ו","05:06","אלעד סטופל","מדי דברי בו נזכרתי בשאלה ששאל הרב אלחנן וסרמן הי"ד (מובאת בקובץ אגרות) את מו"ר מרן החפץ חיים, בענין התשובה.

המסילת ישרים כותב שתשובה זה חסד, וכך כותב גם ברבינו יונה בתחילת השע"ת: "מן הטובות אשר היטיב ה' יתברך עם ברואיו כי נתן להם הדרך...", ושאל רא"ו מדוע תשובה זה חסד, ולכאורה כשם שחרטה על מצוות מועילה כפי שראינו בדין תוהא על הראשונות, כך חרטה על עבירות צריכה להועיל מעיקר הדין ולא מצד מידת החסד של הקב"ה.

ותירץ לו רבו הח"ח, שעצם העובדה שחרטה על עבירות מועילה אינה מצד מידת החסד אלא מצד עיקר הדין, אלא שכידוע הגמרא ביומא אומרת שבתשובה מאהבה זדונות נהפכים לזכויות ואם כן זה החסד.

אלא שנראה לי שהדברים צריכים עדיין ביאור, שכן אינה דומה חרטה על מצוות לחרטה על עבירות, שכן בעוד המתחרט על המצוות שעשה לא השאיר רע בעולם, הרי שמתחרט על עבירות השאיר פירי פירות של עבירות, ואולי יש לומר שזה החידוש בתשובה, וצ"ע.","282","","2928","True","True","False","","302","212.76.107.25","0","44282","קידושין|מ ע"א",""),new Message("44294","44291","נפלא! יישר כוח גדול! הסיפא במיוחד","21/04/16 10:46","יג ניסן","תשע"ו","10:46","אשבח","לעילא ולעילא!","507","","2928","True","True","False","","175","37.26.148.191","0","44282","קידושין|מ ע"א",""),new Message("44303","44294","הערך של דבר הוא כפי כמה שאנו מעריכים אות","21/04/16 11:59","יג ניסן","תשע"ו","11:59","המכריע","כך בזכרוני מובא בספרי מחשבה ומכאן אחד המקורות.

כמו בסיפור הידוע (סליחה על הרס היופי שבו לקוצר הזמן) על ההוא שמכר את העולם הבא בעד דינר וקנהו חזרה באלף דינר, הקונה חשש לאונאה ואמרו לו שאכן כשההוא זלזל זה היה שווה כביכול רק דינר, כשההוא העריך הערך באמת עלה.","199","","2928","True","True","False","","308","164.138.112.203","0","44282","קידושין|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);