var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51575;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51575","0","הערות ברש"י","25/07/17 20:37","ב אב","תשע"ז","20:37","שמואל דוד","ח. ד"ה לאקדומיה וז"ל אם בא לפניך דין של פרוטה וחזר ובא דין אחר של "מנה" הקודם לפניך הקדם לחתוך ע"כ
וצע"ק מדוע לא נקט מאה מנה כלשון הגמרא.

ט. ד"ה קל וחומר שישלם שכר וכו דקיימא לן מדה טובה מרובה ממדת פורענות" הלכך קל וחומר הוא"

מה כוונת רש"י בזה.","595","","2481","True","True","False","","781","174.200.9.66","0","0","סנהדרין|ח ע"א",""),new Message("51576","51575","תשובות","25/07/17 20:56","ב אב","תשע"ז","20:56","דוד כוכב","ח. קיצר.

ט. שאל למה אמר ר"ע: "אם כן ענש הכתוב את הניטפל לעוברי עבירה כעוברי עבירה - על אחת כמה וכמה שישלם שכר את הניטפל לעושה מצוה כעושה מצוה". היכן הק"ו?
וביאר שהק"ו נשען על מה דקיימא לן מדה טובה מרובה ממדת פורענות.","125","","2481","True","True","False","","250","213.151.57.176","0","51575","סנהדרין|ח ע"א",""),new Message("51578","51576","תגובות","25/07/17 21:38","ב אב","תשע"ז","21:38","שמואל דוד","א. לא היה לא לקצר שהרי "מאה" חידוש הוא

ב. אבל עדיין אינו מובן מדוע הוצרך לכתוב הלכך קל וחומר הוא","595","","2481","True","True","False","","180","174.200.9.66","0","51575","סנהדרין|ח ע"א",""),new Message("51580","51578","ביאור","25/07/17 21:49","ב אב","תשע"ז","21:49","דוד כוכב","נלמד מהמילים כקטן כגדל, כלומר שדין קטן הוא כגדול, לא משנה הגודל.

רש"י הסביר למה הביא את "מדה טובה מרובה ממדת פורענות" - כדי לבאר את הק"ו שבגמרא.","125","","2481","True","True","False","","273","213.151.57.176","0","51575","סנהדרין|ח ע"א",""),new Message("51620","51580","קבלתי מחכם אחד","26/07/17 20:22","ג אב","תשע"ז","20:22","שמואל דוד","א) אולי יש לפרש ע"פ המהרש"א בחידושי אגדות דהנה קודם בגמ' אמר ריש לקיש שיהא חביב עליך דין של פרוטה כדין של מאה מנה ובתחילה הגמ' חשבה שזה לעיוני אבל הגמ' הקשתה שזה פשיטא לכן בסוף תירצה הגמ' לאקדומיה.

ב) והקשה המהרש"א שגם לאקדומיה הוא פשיטא כי פרוטה אחת של העני ודאי היא שקולה כמו מאה מנה של העשיר. לכן ביאר המהרש"א שהרי מותר לדיין ליטול שכר בטלה דמוכח וא"כ היה מקום לומר שאם בא לפני הדיין דין של פרוטה לא יוכל ליטול שכר בטלה מסכום כזה קטן וא"כ יתבטל לגמרי הדין של שכר בטלה בדין תורה זה. ואולי בכה"ג מותר לדיין להקדים הדין של יותר כסף כדי שיתקיים הדין של שכר בטלה ,קמ"ל הגמ' שגם בכה"ג אם כבר התחיל בדין של פרוטה חייב להקדימו אע"ג שכתוצאה מזי לא יקבל שכר בטלה על הדין הראשון.

ג) וא"כ לפ"ז יש לפרש שמה שהזכירה הגמ' "מאה מנה" זה רק שייך בהוה אמינא שחשבנו שמדובר ב"עיוני" ובזה רצתה הגמ' להדגיש שבענין העיון והדקדוק שצריכים בדין תורה אין שום הבדל בין דין של מאה מנה לדין של פרוטה. אמנם אח"כ כשהגמ' דנה לענין לאקדומיה לא מתאים כ"כ לדבר על מאה מנה כי עכשיו הס"ד שמותר להקדים הוא כדי שיקבל שכר בטלה ובזה אין שום צורך שיהיה דין של מאה מנה כדי שיקבל שכר בטלה. ובודאי בדין של מנה גם יוכל לקבל מספיק שכר בטלה, ואדרבה אם מזכירים "מאה מנה" זה משמע שמדברים על חשיבות הדין, וזה כבר דחינו שלענין חשיבות הדין אין חילוק בין פרוטה למאה מנה.

ד) עכשיו בס"ד מובן למה רש"י שינה מלשון הגמ' וכתב מנה במקום מאה מנה כי מה שאמרה הגמ' מאה מנה זה רק מתאים כשחשבנו שהס"ד הוא לגבי "עיוני", משא"כ בתירוצו של הגמ' "לאקדומיה" יותר מתאים לדבר על דין של מנה לבד.","595","","2480","True","True","False","","212","174.200.22.131","0","51575","סנהדרין|ח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);