var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52164;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52164","0","למה מלקים אדם שיש עליו שמועה רעה ?","11/08/17 17:19","יט אב","תשע"ז","17:19","הודו_כי_טוב","אולי זה עובר בד"ץ אבל בטח לא בג"ץ
ואיפה זה רשום בתורה שבכתב שכך יש לנהוג ?
לא יכלו להולכי רכיל אז נטפלו לקורבן שלהם ?
ועוד אומרים שלשון הרע זה לא חיוב מלקות כי אין בו מעשה
מזל שאין הוצעה להורג כמו בארצות אחרות במאה שעברה
בדיוק בדף זה רשום מה הם עשו לשבנא","207","","2471","True","True","False","","1185","109.64.98.112","0","0","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52166","52164","זה נלמד בגמרא מהפסוק","11/08/17 18:37","יט אב","תשע"ז","18:37","דוד כוכב","במסכת קידושין דף פא ע"א: "אמר רב: מלקין על לא טובה השמועה, שנאמר: (שמואל א ב, כד) אַל בָּנָי כִּי לוֹא טוֹבָה הַשְּׁמֻעָה".
ופירש רש"י:
"על לא טובה השמועה - מי שיוצא קול עליו שהוא עובר עבירות מלקין אותו דלא טובה השמועה לאו הוא דכתיב בבני עלי אל בני לאו יש כאן על לא טובה השמועה".

עלי הכהן אמר לבניו, התנהגותכם גרמה לכך שיש עליכם שמועה רעה. והתנהגות כזו היא עברה על "לא תעשה", וחייבין עליה מלקות.

כאשר ידוע שיש לו שונאים - לא מאמינים לשמועות. כך אמרו במסכת יבמות דף כה ע"א: "ולא אמרן - אלא דליכא אויבים, אבל איכא אויבים - אויבים הוא דאפקו ליה לקלא".","125","","2471","True","True","False","","581","95.86.70.176","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52167","52166","עלי הכהן הלקה אותם ?","12/08/17 20:29","כ אב","תשע"ז","20:29","הודו_כי_טוב","כמה מכם יכו את הבת/הבת על שמועה רעה?
זה בקושי רמז של קש שמופיעה מחוץ לחמשת חומשי התורה
גם זה כמובן שזה לא מתרץ סוג זה של שפיטה שאני לא יודע איך לקרוא לזה פרט לאכזריות
אם למישהו יש מילה עדינה יותר אשמח לעדכן
בני עלי הם אלו שהתאכזרו למה להיות כמותם
ולקינוח לא טובה השמועה בימינו","207","","2470","True","True","False","","414","109.64.98.112","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52177","52166","האם כך נפסק להלכה?","13/08/17 09:20","כא אב","תשע"ז","09:20","Almuaddib","ראשית, אמירה זו, על כך שבי"ד מלקין על לא טובה השמועה - היא רק בשמועות לגבי עריות, ובקול שאינו פוסק (בנוסף למה שכתב כבודו - שאין לו אויבים).

רק שמועה בענייני עריות.

ויש לחדד שעל פי פסיקת השו"ע, גם זה לא יקרה, שכן אפילו לאחר שבית הדין מתרין בפניו - הם מתרים בו שינדוהו - "יבדילוהו מביניהם". הרמב"ם אומנם פוסק מלקות - אך לא כך השו"ע:

"אשת איש שטוענת על איש אחד שהוא רודף אחריה, והוא מכחישה, אין להאמינה כדי ליסרו; אבל יגזרו עליו נדוי, שלא ידבר עמה כלל, ושלא ידורו בשכונה אחת. ואם הוא מחזק בעיניהם לחשוד על העריות, ראוי לגער בו בנזיפה ולאים עליו שאם לא יתנהג כשורה יבדילוהו מביניהם לרעה וידחוהו בשתי ידים, כמו שאמרו רבותנו ז"ל: מלקין על לא טובה השמועה, וכמו שכתב הרמב"ם בפרק כ"ד מסנהדרין:"

לא ילקוהו, אלא יבדילוהו מביניהם. מאיימים עליו בנידוי, לא במלקות.","107","","2469","True","True","False","","199","209.88.198.77","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52172","52167",""הלכות - הרי הם כהררים התלוין בשערה"","12/08/17 21:30","כ אב","תשע"ז","21:30","דוד כוכב","לא התבאר אם עלי גם הלקה אותם בפועל או שיכל רק לומר להם את חומרת המעשה.

מסכת חגיגה דף י ע"א במשנה:
"הלכות שבת חגיגות והמעילות - הרי הם כהררים התלוין בשערה, שהן מקרא מועט והלכות מרובות".
הקש שהזכרת הוא עבה למדי לעומת חוט השערה. הלכות רבות נדרשות מדקדוקים דקים כחוט השערה.
המוח מופעל ב100 מליארד נימין דקים הרבה יותר.

אכן לפעמים נחוצה "אכזריות" כלפי רשעים.
רחמנות במקרה כזה היא האכזריות האמיתית.
זה נדמה היום כאכזריות בגלל הנורמות המקולקלות הקיימות. אם בעקבות השמועות העקשניות שהיו על נשיא מסוים היו מבטלים את מינויו, היתה נחסכת הרבה עוגמת נפש.
דיינים טובים יודעים לאבחן מתי "אין עשן ללא אש" ומתי זו הוצאת שם רע ריקה. הבאתי למעלה דוגמה לכלל שקבעה הגמרא בענין זה, ראה עוד שם.","125","","2470","True","True","False","","250","95.86.70.176","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52173","52172","נניח שהוא לא הלקה","12/08/17 22:50","כ אב","תשע"ז","22:50","הודו_כי_טוב","אז לא יכולים ללמוד מזה אלה להפך נכון ?","207","","2470","True","True","False","","273","2.53.160.172","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52174","52173","הוא הגדיר זאת כ"לאו"","13/08/17 00:50","כא אב","תשע"ז","00:50","דוד כוכב","ו"לאו" עונשו מלקות.
אין זה משנה אם היו או לא היו גורמים צדדיים שמנעו את הביצוע.","125","","2469","True","True","False","","245","95.86.70.176","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52175","52174","היכן עדים+התראה? וגם בל תוסיף","13/08/17 06:35","כא אב","תשע"ז","06:35","הודו_כי_טוב","האם עלי הכהן הוסיף על תרי"ג המצוות ?
לאו מלקות צריך עדים והתרעה נכון ?
תרצו לי באשכול אחר שבגלל זה לא מלקים על עדות שקר","207","","2469","True","True","False","","326","109.64.98.112","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52176","52175","אין זה כשאר איסורים","13/08/17 08:57","כא אב","תשע"ז","08:57","דוד כוכב","לשון הרמב"ם בהלכות סנהדרין כד, ה: "וכן יש לבית דין בכל מקום ובכל זמן להלקות אדם ששמועתו רעה והעם מרננים עליו שהוא עובר על העריות והוא שיהיה קול שאינו פוסק כמו שביארנו ולא יהיו אלו אויבים ידועים שמוציאין עליו שמועה רעה".
בלשון הרמב"ם "יש לבית דין" פירוש יש רשות לבית דין. בית דין אינם חייבים להלקותו, אלא שיש רשות בידם להלקותו כדי להזהיר אותו ואת העם.
ופירש שם הכסף משנה: (לר"י קארו בעל השו"ע) "ומלקין אותו אלאו דקאמר - אסמכתא בעלמא הוא".","125","","2469","True","True","False","","277","95.86.70.176","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52186","52177","השו"ע לא הביא כי אין מלקות בזה"ז","13/08/17 12:35","כא אב","תשע"ז","12:35","דוד כוכב","","125","","2469","False","True","False","","228","95.86.70.176","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52188","52177","אבל בני עלי לא חטאו בעריות","13/08/17 13:49","כא אב","תשע"ז","13:49","הודו_כי_טוב","אז איך לומדים משם ?","207","","2469","True","True","False","","292","2.53.9.7","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52189","52186","אבל בנושאים אחרים הזכיר מלקות למרות זאת!","13/08/17 15:31","כא אב","תשע"ז","15:31","Almuaddib","הנה, למרות שאין מלקות בזה"ז, הזכיר כי:
"הקורח בראשו של חבירו והמשרט בבשר חבירו וחבירו מסייע אם שניהם מזידים שניהם לוקים אחד שוגג ואחד מזיד המזיד לוקה:"","107","","2469","True","True","False","","205","209.88.198.77","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב",""),new Message("52190","52188",""...ואת אשר ישכבון את הנשים הצובאות..."","13/08/17 15:34","כא אב","תשע"ז","15:34","Almuaddib","","107","","2469","False","True","False","","169","209.88.198.77","0","52164","סנהדרין|כו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);