var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52339;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52339","0","מנפח רב ששת בידיה","25/08/17 16:17","ג אלול","תשע"ז","16:17","אבי גרינבלט",""בעא מיניה רב אחא בר הונא מרב ששת אמר אחד מן התלמידים יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק מהו?
מנפח רב ששת בידיה נשתתק , אפילו אחד בסוף העולם נמי ? התם לא קאמר הכא קאמר".
מבאר רש"י
"מנפח רב ששת בידיה. כלומר רוח הוא זה שאמרת כיון שנשתתק מה הועיל אי להכי אתית למיחש אפילו אחד בסוף העולם נמי אימא בכל היוצאין ליהרג שמא יש אחד בסוף העולם שידע לו זכות: ופרכינן מי דמי התם לא אמר הכא אמר".
מה היתה ההו"א של רב ששת בהשוואה לאדם שאינו קשור לדיון מלכתחילה?","539","","2457","True","True","False","","712","95.86.72.27","0","0","סנהדרין|מג ע"א",""),new Message("52340","52339","זו גם מסקנתו, אין כלום עד שברור שיש","25/08/17 16:48","ג אלול","תשע"ז","16:48","דוד כוכב","","125","","2457","False","True","False","","208","213.151.36.217","0","52339","סנהדרין|מג ע"א",""),new Message("52341","52340","א"כ , לא נשאל על ההו"א לעולם","25/08/17 16:52","ג אלול","תשע"ז","16:52","אבי גרינבלט","הגמרא דוחה את דברי ר"ש בטענה שאינה עונה לרב ששת שהרי הוא ממילא משווה בין המצבים...
לא זכיתי להבין.","539","","2457","True","True","False","","141","95.86.72.27","0","52339","סנהדרין|מג ע"א",""),new Message("52342","52341","הגמרא דחתה רק את הכרח ראייתו","25/08/17 17:01","ג אלול","תשע"ז","17:01","דוד כוכב","רב ששת טען: אפילו אחד בסוף העולם נמי?
על כך ענו לו - נו, בכל זאת יש הבדל מה.

אבל עצם טענת רב ששת נפסקה להלכה - הזילזול שהפגין במי שטוען שיש לו טענה.
ברמב"ם הלכות סנהדרין י, ד: "אמר אחד יש לי ללמד עליו זכות ונשתתק או מת קודם שילמד זכות ויאמר מאי זה טעם מזכה הרי הוא כמי שאינו".
וסברתו היא כנ"ל: טענת התלמיד שיש לו טענה - עדיין אין בה ממש בכדי שנחשוש שמא יש כאן משהו.","125","","2457","True","True","False","","232","213.151.36.217","0","52339","סנהדרין|מג ע"א",""),new Message("52343","52342","הרמב"ם אכן מוסיף מה שלא מופיע בגמרא","25/08/17 17:26","ג אלול","תשע"ז","17:26","אבי גרינבלט",""ויאמר מאי זה הטעם מזכה".
למרות שאינו שווה מי שנמצא במדינת הים לזה שהחל בדיבורו , אך היות ולא נתן טעם לדבריו , אין להם משמעות לדין.
ישר כוח ושבת שלום","539","","2457","True","True","False","","128","95.86.72.27","0","52339","סנהדרין|מג ע"א",""),new Message("52345","52343","כוונת הרמב"ם","25/08/17 17:37","ג אלול","תשע"ז","17:37","דוד כוכב","כשאומר מאי זה הטעם הוא מזכה, כל דיין מחליט אם הוא מקבל את הטעם או שלא. ועד שלא אמר דבר, הרי לא נשתנה דבר, ולא חוששים לכלום.","125","","2457","True","True","False","","211","213.151.36.217","0","52339","סנהדרין|מג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);