var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52600;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52600","0","הערה","06/09/17 08:07","טו אלול","תשע"ז","08:07","שמואל דוד","רש"י סנהדרין מט.

וסירה קוץ - כשכרת דוד את כנף מעילו של שאול במערה היה לו לאבנר ללמד זכות על דוד ולומר לשאול ראה כמה חס עליך ולא הרגך בהיותך יחד עמו במערה ולא לימד זכות אלא אמר שמא כשעברתם אצל הקוצים והסירים נכנס אחד מן הקוצים בכנף מעילך "והוא היה טמון שם וחתכו"

אשמח בביאור כוונת רש"י בסוף דבריו","595","","2445","True","True","False","","804","174.200.7.98","0","0","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52604","52600","נראה כשיבוש מעתיקים","06/09/17 11:28","טו אלול","תשע"ז","11:28","אור חדש","וכך היה במקור (לפני שקפצה למעתיק השורה):

"וסירה קוץ - כשכרת דוד את כנף מעילו של שאול במערה היה לו לאבנר ללמד זכות על דוד ולומר לשאול "ראה כמה חס עליך ולא הרגך בהיותך יחד עמו במערה והוא היה טמון שם וחתכו" ולא לימד זכות אלא אמר שמא כשעברתם אצל הקוצים והסירים נכנס אחד מן הקוצים בכנף מעילך "וחתכו"

נ"ל לשער שהמעתיק בלבל בין החתכו הראשון לשני והעתיק כל המשפט בהתחלה ושוב בסוף ואח"כ ראה שהעתיק בכפילות ומחק מה שהיה נראה לו מיותר (וטעה למחוק הלא נכון)

כמובן כדאי לבדוק בכ"י...","458","","2445","True","True","False","","148","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52607","52600","דוד נטמן והתחבא בשיח הקוצני","06/09/17 12:16","טו אלול","תשע"ז","12:16","דוד כוכב","","125","","2445","False","True","False","","152","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52610","52600","אולי כוונת רש"י לשיח שהיה "טמון שם" ?","06/09/17 13:49","טו אלול","תשע"ז","13:49","אבי גרינבלט","אם נסביר שכוונת רש"י לדוד , נראה לכאורה כאריכות לשון שהרי הפסוקים כבר מלמדים אותנו זאת.","539","","2445","True","True","False","","137","31.168.68.82","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52640","52604","נראה לי שבדבריך נפל שיבוש של מעתיקים","07/09/17 09:34","טז אלול","תשע"ז","09:34","Almuaddib","על סמך מה אתה קובע, כשמשהו ל"לא מסתדר לך" - כי מדובר בשיבוש?

אתה מגיה מסברה, ואפילו לא סברה חזקה.

אפילו בדפוס ונציה, רש"י כאן מופיע בדיוק כמו הנוסח אצלנו, כולל המשפט אותו אתה מבקש למחוק, מדעתך הפרטית בלבד.","107","","2444","True","True","False","","193","209.88.198.77","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52611","52607","ולמה לא דקר את שאול??","06/09/17 13:49","טו אלול","תשע"ז","13:49","אור חדש","אם הטמנתו אפשרה חיתוך של המעיל אז יכל גם להורגו...

וכן מי שמכיר את הצמחיה במדבר יהודה יתקשה להבין כיצד ניתן להסתתר בה","458","","2445","True","True","False","","108","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52614","52610","באמת צ"ע בזה","06/09/17 16:26","טו אלול","תשע"ז","16:26","שמואל דוד","עיין לשון רש"י בשמואל וברדק שם ועיין פירוש ר"ח כאן.
ועיין מתת-יה סדר אמור (ר"מ שראשון)","595","","2445","True","True","False","","184","174.200.7.98","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52612","52611","כי דוד לא היה ליד שאול, זו טענת אבנר","06/09/17 14:55","טו אלול","תשע"ז","14:55","דוד כוכב","הוא התחבא כששאול עבר לידו עם אנשיו החמושים והערנים.","125","","2445","True","True","False","","179","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52613","52612","ואיך חתך המעיל","06/09/17 14:57","טו אלול","תשע"ז","14:57","אור חדש","","458","","2445","False","True","False","","85","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52617","52613","תיקון","06/09/17 18:30","טו אלול","תשע"ז","18:30","דוד כוכב","הקוץ היה טמון במעיל של שאול וחתכו. הוא נתחב במעיל וכששאול התחכך בקיר הקוץ שרט וגזר את המעיל ונפל.","125","","2445","True","True","False","","180","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52663","52614","קבלתי במייל מחכ"א שליט"א","08/09/17 16:13","יז אלול","תשע"ז","16:13","שמואל דוד","סוף הרש''י הוא סיפור האמיתי של העובדה שבאמת דוד חתכו והבן","595","","2443","True","True","False","","149","174.200.7.98","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52618","52617","ומה אריכות זו תורמת לנו?","06/09/17 18:33","טו אלול","תשע"ז","18:33","אור חדש","מה זה יותר טוב ממה שלימדו אותי בכיתה ח' כמדומני שבעוברו בשטח נקרע מעילו מהסירה הקוצנית שעבר לידה?","458","","2445","True","True","False","","122","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52619","52618","כי פלא שלא חש אז בקריעה הוא או עבדיו","06/09/17 18:36","טו אלול","תשע"ז","18:36","דוד כוכב","מה שאין כן כשהתחכך אח"כ בדבר קשיח.","125","","2445","True","True","False","","178","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52620","52619","הפלא הוא שקוץ שתחוב בבגד חותכו לגמרי","06/09/17 18:41","טו אלול","תשע"ז","18:41","אור חדש","מהבגד ע"י חיכוך בקיר
זו מציאות שלדעתי סבירותה נמוכה ביותר

לעומת זאת אי תחושה של קריעת בגד בעת מצעד צבאי כאשר מלבדו יש גם משקל של שריון וכלי מלחמה זה דבר סביר הרבה יותר מטעם זה גם ברור למה החיילים לא נתנו דעתם לחתיכת בד על קוץ, הם חיפשו חיילי אויב שעלולים לארוב להם מאחורי נקיקים וסלעים ולא סמרטוטים להביא הביתה","458","","2445","True","True","False","","124","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52621","52620","לא היה להם שום שריון","06/09/17 18:44","טו אלול","תשע"ז","18:44","דוד כוכב","רק כשחשים בדבר קשה לא חשים בקרע. לכן כייסים נדחפים.","125","","2445","True","True","False","","150","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52622","52621","הנביא לא סבר כמותך","06/09/17 18:47","טו אלול","תשע"ז","18:47","אור חדש","ויאמר שאול אל דוד לך ויהוה יהיה עמך: {לח} וילבש שאול את דוד מדיו ונתן קובע נחשת על ראשו וילבש אתו שריון: {לט} ויחגר דוד את חרבו מעל למדיו ויאל ללכת כי לא נסה ויאמר דוד אל שאול לא אוכל ללכת באלה כי לא נסיתי ויסרם דוד מעליו","458","","2445","True","True","False","","161","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52623","52622","זה היה בקרב פנים אל פנים מול צבא חמוש","06/09/17 19:23","טו אלול","תשע"ז","19:23","דוד כוכב","לא בסריקות אחר דוד הבורח.","125","","2445","True","True","False","","204","141.226.232.59","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52624","52623","ודוד היה כבשה תמימה שהלכה לאיבוד?","06/09/17 19:32","טו אלול","תשע"ז","19:32","אור חדש","אחרי שדוד הרג את גלית ממרחק כשהוא חמוש באבנים לא ברור לי החילוק שעשית.
ובכלל מניין לך שכך היה ולא שמדי המלך היו קבועים בעת צאתו לעניין צבאי או בכלל מדי א' כנא' חבור חרבך על ירך וכו'?
וגם אם זכית ובסוד ה' נגלה לך כל זאת מניין לך שנבואתך הופיע גם בבית מדרשו של רש"י ז"ל? ולמה נראה לך ששיער שנבין כל זאת בעצמנו?","458","","2445","True","True","False","","185","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52625","52624","לא כבשה, פַּרְעֹשׁ","06/09/17 21:56","טו אלול","תשע"ז","21:56","דוד כוכב","זה לא קשור לרש"י. אתה החלטת לבדות הנחה ע"מ לחדש קושיה, כאילו הלכו כפותים בשריון כבד ולא חשים במאומה. רש"י בצדק לא חשב שצריכה להיות סיבה שיהיו כבשר המת, אדרבה כל חושיהם מחודדים וקשובים היו. ואגב אורחא אמרתי שפשוט שבהיותם בחירי הלוחמים הרודפים אחר דוד הבורח לא נצרכו לשריון כבד כמו בפני גלית החמוש. (שמואל א כו, ב) וְאִתּוֹ שְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים אִישׁ בְּחוּרֵי יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת דָּוִד. (שמואל א כד, יד) אַחֲרֵי מִי אַתָּה רֹדֵף אַחֲרֵי כֶּלֶב מֵת אַחֲרֵי פַּרְעֹשׁ אֶחָד. ובמרדף נחוצה דוקא קלילות. (איכה ד, יט) קַלִּים הָיוּ רֹדְפֵינוּ מִנִּשְׁרֵי שָׁמָיִם, עַל הֶהָרִים דְּלָקֻנוּ בַּמִּדְבָּר אָרְבוּ לָנוּ. ולהדיא אמר דוד: (שמואל א כו, כ) כִּי יָצָא מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל לְבַקֵּשׁ אֶת פַּרְעֹשׁ אֶחָד כַּאֲשֶׁר יִרְדֹּף הַקֹּרֵא (צפור) בֶּהָרִים. לא כמו שי"ן בשי"ן שבקרבות המישור, ואף פחות מחי"ר הקל שבקרבות בהרים.","125","","2445","True","True","False","","189","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52627","52625","מי דיבר על בשר מת","06/09/17 22:57","טו אלול","תשע"ז","22:57","אור חדש","לכו"ע הטענה היתה ש'נקרע ממך ע"י קוץ בלא ששמת לב'

להסברך זה קרה כשנתחכך קוץ שהיה טמון בתוך הבד בכותל שעמד באמצע המדבר וכך הקוץ הטמון הצליח לחתוך הבגד בלא שיבחין בכך מי מהאנשים ושאול בכללם (אם תנסה לשחזר כזה דבר בעצמך תגלה כמה הדבר רחוק מהמציאות)

שלא כפי הבנתך הטועה בדבריי, לדעתי (וכך מסתבר שהבנת בעצמך עד לפני כמה שעות) קרה הדבר בעת שהסתבך כנף מעילו בקוצים בעת מרדף צבאי אחר דוד. מסתבר לי ששאול חש במשיכת הבגד ע"י הסבך אך לא נתן דעתו לכך, וממילא לא ידע שחלק מכנף בגדו נקרע באותו פרק.
למה לא נתן דעתו לדבר?
א כי היה טרוד בעניין חשוב יותר
וב' כי היה בעת הליכה ארוכה ומהירה בה החיילים נכנסים בד"ך לסוג של טראנס שבו עסוקים בצעידה ולא במצב הביגוד
ג הטענה היא ששאול היה במדי שריון כפי המתואר בספר שמואל, לגבי חייליו וסייריו הקלים אין טענה כזו ולכן שאלתך לא מתעוררת
ד שאול עצמו לא ראה בדוד פרעש שהרי אם כן לא היה יוצא למרדף אחריו אלא ראה בו איום ישיר על מלכותו




לצערי עברתי את הגיל שבו הערות של מ"ד ברשת עשויות להשפיע עלי ועל דרכי לימודי ע"כ לצערי להערותיך שנועדו ליישר אורחותי אין תכלית ולכן חבל לך להשחית זמנך עליהן אא"כ אתה כותב אותן כהערות כלליות לכל הלומדים ובכך מקווה להשיג תועלת כלשהי אם א' הלומדים או המומחים יקבל מוסר מהן אלא שאז ראוי לשנות צורת הפניה כך שישתמע מהדברים כוונתך הנכונה","458","","2445","True","True","False","","155","31.210.182.243","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52634","52627","לא כותל באמצע המדבר","07/09/17 08:52","טז אלול","תשע"ז","08:52","דוד כוכב","הכותל מצוי במקום יישוב שעברו בו. ואם במדבר - כשנתגלגל בשוכבו.

ההנחה שכתבתי שבדית, כלומר המצאת, אינה קשורה להבנתך בגמרא.
הנחת שהם היו במצב קיצון שאינם חשים כלל, ועל סמך זה בקשת להקשות למה רש"י כפי שפירשתיו העדיף לצייר באופן אחר את האופן שבו שאול לא חש בקריעה. והסברתי שקושיה שהיא על בסיס הנחות יסוד לא הכרחיות אינה קושיה. ורש"י פירש באופן שמצוי יותר שאין חשים בו. וכבר הבאתי דוגמה מכייסים שרגילים להדחף כדי שהקרבן לא יחוש בשליפת הארנק.
בתחילה בחופזי לא שמתי לב לסיטואציה היכן נעשה הקרע.

א ב ג, כנ"ל, אין צורך להסביר למה שאול היה עשוי שלא להרגיש. אני הסברתי למה רש"י העדיף לתת ציור שבו יש יותר רגילות שלא לחוש את הקריעה.
ד שאול ראה בדוד מטרד חמור, אך דוד העיר לו שבכל מקרה הוא איננו מטרה צבאית כבידה.

כפי שהסברתי, דבריי דלעיל לא היו הערה.","125","","2444","True","True","False","","203","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52636","52634","אתה ממשיך לטעות בדבריי","07/09/17 09:06","טז אלול","תשע"ז","09:06","אור חדש","הגם שהסברתים היטב
וכן ממשיך לטעון שרש"י כתב דבר לא מסתבר הגם שנוכחת שאתה כותב כאן רצף של טעויות מוכחות כדי להצדיק פרושך בדבריו
טעות חדשה שעשית בהודעתך האחרונה היא שגם לדבריך שאול ראה בדוד מטרה צבאית כבדה ולא פרעש כפי שניסית לטעון בתחילה ולכן גם להבנתך היה הגיוני שהצטייד כראוי למרדף זה

כשאתה כותב שבדיתי דבר כלשהו הגם שכל אדם ישר רואה שלא בדיתי דבר והבדיות באות מטעותך בהבנת דבריי אין לי אלא להניח שדעות קדומות לא מאפשרות לך לקרוא דבריי בצורה ישרה והגונה כראוי","458","","2444","True","True","False","","146","31.210.182.243","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52638","52636","להבנתי לא הבנת את דבריי","07/09/17 09:16","טז אלול","תשע"ז","09:16","דוד כוכב","קרא שוב את כל הנכתב לעיל. לא הבנתי שום קשר בין מה שכתבת כאן לאמור לעיל.","125","","2444","True","True","False","","186","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52643","52638","תקן אותי (מצטער על האריכות)","07/09/17 11:11","טז אלול","תשע"ז","11:11","אור חדש","א: התחלת בהסבר שגם אתה הבנת לאחר הערתי שהוא חסר כל הגיון ולפיו דבריו של רש"י באומרו 'והוא היה טמון' מכוונים לדוד עצמו. מה שגרם לך לחשוב שדוד הוא הנושא זה התחביר של המשפט (ולכן לדעתי ברור שיש כאן שיבוש שהרי רש"י מדוייק מאד בד"כ ולא עושה טעויות כאלה)
ב: אחר שנוכחת בטעותך הצעת הסבר חדש לגמרי לרש"י, (כמובן אין זה תיקון להסבר הקודם אלא הסבר חדש)
בהסברך זה הצעת שדבריו של רש"י מתייחסים לקוץ שהיה תחוב-טמון במעילו של שאול ובעת שהתחכך שאול בדבר קשה הקוץ הצליח לחתוך חתיכה מהבגד
שאלתי על הסבר מחודש זה שאלה בסיסית
ג: למה להסביר בצורה מחודשת זו ולא כפי שרגילים להסביר מורי התנ"ך שנקרע ע"י הסירה הקוצנית בעת הליכתו במדבר? (אגב הפירוש מתבסס על רש"י בשמ"ב ג - "בור וסירה גרמו לו לאבנר שיהרג, על שלא החזיק דברי דוד בצפחת המים אשר לקח מראשותיו של שאול, וגם על כנף המעיל של שאול אמר שמא אחד מן הסירים (קוצים) נאחז בו וקרעו":- זו כמובן הערה חדשה נקרא לה ג*)
ד: תשובתך היתה שלא הגיוני לך שלא חש כלל בקריעה בעת הילוך לא הוא ולא עבדיו בעוד שאם הקריעה היתה בעת חיכוך הדבר מסתבר כמעשה הכייסים
ה: לזאת השבתי שלא מסתבר מציאותית (דרך כבוד כלפיך לרשום שזה שטויות) שקוץ שלא אוחזים אותו (או שהוא מחובר לענף הנאחז בקרקע) ורק תחוב בתוך הבגד יצליח לחתוך הבגד חתך מפולש- להערה זו לא התייחסת כלל.
ו:לשאלתך למה לא הרגיש בקריעה בעת הליכתו? השבתי: " היה בעת מצעד צבאי בו לא נותנים הדעת על הסתבכות של הבגד בקוצים, פשוט ממשיכים ללכת וסומכים על כך שהבגד ישתחרר מההליכה. אוסיף עוד, שאם על כל פעם שהבגד הארוך (מעיל?) היה נאחז בקוצים היה צריך להעצר ולשחררו בעדינות כנראה שלא היה מתקדם הרבה...
ז: טענה נוספת לחיזוק הנאמר בו'- היה לבוש שריון וכלי מלחמה ולכן תחושתו באשר לבגדיו היתה נמוכה
ח:לזאת השבת שני עניינים
ט: 'לא היה להם שום שריון'
י: 'רק כשחשים בדבר קשה לא חשים בקרע'

יא: את טענה ט סתרתי מכתוב מפורש
יב: את י' לא סתרתי כאן כי זה מחל' במציאות, לדעתי לבוש כבד בעת מרדף צבאי מאומץ מקהה את ההרגשה ואת שימת הלב למצב הבגד לדעתך הדבר אפשרי רק במקרה של התקלות בדבר קשה, קביעתך שרק במקרה מסויים אדם לא ישים לב לכך שמכייסים אותו מופרכת היא, ראה כאן.

דיון על שאלה צדדית- האם היה לשאול שריון?
יג:המצאת מדעתך לחלק שהשריון שהיה לשאול (הודית רק חלקית בטעותך שלא היה להם שום שריון) שימש אותו רק בקרבות פ"פ מול פלשתים ולא בשום פעילות צבאית אחרת ולפחות לא בעת מרדף אחר דוד.
שאלתיך שתי שאלות
יד: מה ההגיון שלא יזהר ע"י שריון מדוד שהיה גיבור ישראל שקידש בת המלך ב100 ערלות פלשתים (ונגדם היה צורך בשריון..)
טו: מניין לך שרש"י חש לחילוקך וכן למה להניח שידע שנבין כל זאת בעצמנו למקרא דבריו בסנהדרין?

השבת כמה עניינים
לשאלה בטו ענית שדוד היה פרעש בעיני שאול ולכן לא לבש השריון בעת המרדף אחריו
וכן האשמת אותי בכך שאני החלטתי "לבדות הנחה ע"מ לחדש קושיה, כאילו הלכו כפותים בשריון כבד ולא חשים במאומה"
כמובן שזו האשמה מופרכת, הטענה ששאול היה לבוש שריון בעת צאתו לעניין צבאי מופיעה בפסוקים מפורשים (ורק החילוק שאתה בדית מליבך סותר זאת) וכן לא טענתי מעולם שהיו נעדרי ההרגשה, הטענה היתה שלא שם לב בעת עיסוקו במרדף שבעת הסתבך בגדו בקוצים נקרעה חתיכה מכנף המעיל.
חשת בעצמך שהחילוק שבדית זקוק לחיזוק ובססתו בכך שדוד בניגוד לגלית לא היה חמוש (כמובן שזה טעות, הרג את נב בגלל שחימשו את דוד) וכן טענת שלמרדף יש צורך בקלילות ולכן מסתבר שבפעילות זו וויתרו על השריון
עד כאן בטיעון השני הצלחת לשיטתך רק לדחות החיזוק שהבאתי לכך שמסתבר שלא שם ליבו לקריעת הבגד גם בגלל השריון ולא רק בגלל העיסוק במרדף כשלעצמו, עניין שולי ביותר לעצם הדברים
לכן השתדלתי להשיבך להבנת ההשתלשלות וסיכמתי הדעות והסברתי באופן חד משמעי ששאול לא שם ליבו לקרע בגלל שהיה טרוד והסיבות לטרדות היו רבות (ודחיתי טענתך שוודאי לא לבש שריון למרדף בכך שהיו לו חיילים קלים לכך)
ושוב לא הבנת מה שכתבתי","458","","2444","True","True","False","","231","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52641","52640","אין שיבוש במה שכתבתי","07/09/17 09:40","טז אלול","תשע"ז","09:40","אור חדש","כמובן שהצעת הגהה שנשענת על סברא בלבד הינה חלשה ולכן חשוב לחפש לה חיזוקים בכ"י
אני שמח שהבנת שדבריי נכתבו ע"ס סברא ונראה שאף הבנת אותה
רק טעות אחת בדבריך- לא קבעתי דבר
שאלו מה הפשט ברשי והצעתי הסבר המתבסס על צורך להגיה הנכתב בשל חוסר ההגיון הבולט בכתוב כפי שהו, כיוון שנראה שיש כאן שבשתא כל שיש לשאול זה מהי","458","","2444","True","True","False","","169","31.210.182.243","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52645","52641","הכותרת שלך - היא מה שרש"י אומר על דבריך","07/09/17 11:48","טז אלול","תשע"ז","11:48","Almuaddib","","107","","2444","False","True","False","","122","82.81.160.69","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52647","52643","הסבר הדיון. נתחיל מ-ד:","07/09/17 12:02","טז אלול","תשע"ז","12:02","דוד כוכב","ד: "תשובתך היתה שלא הגיוני לך" - תשובתי לא היתה שלי זה לא הגיוני. רש"י כתב: "נכנס אחד מן הקוצים בכנף מעילך והוא היה טמון שם וחתכו", כלומר שהקוץ היה טמון שם בכנף וחתכו לכנף. והסברתי שלדברי רש"י זה האופן שנקל לקוץ לחתוך, כי אם היה נקרע במשיכה היה שאול חש במתיחה ובקרע ועבדיו שבצידו רואים.
ה: להערתך שזה לא מציאותי עניתי שהקוץ חותך בהיותו מתחכך בדבר קשה, כגון בקיר או ברצפה. זו כנראה הנקודה שדילגת, ומכאן חוסר ההבנה שבהמשך.
ו: "לשאלתך למה לא הרגיש בקריעה בעת הליכתו" - לא שאלתי. הסברתי שרש"י סבר שחשים בזה הרבה יותר מחיתוך חד שנעשה בחיכוך.
ז: יא: יג: דבריי 'לא היה להם שום שריון' כוונתי היתה שלא היה להם אז - ברודפם, וכמו שביססתי בהמשך. ואת זה כמובן לא סתרת.
יב: לדבריך שזו מחלוקת במציאות, על כך הארכתי שלו יהא כך, אינך יכול להקשות על מי שמבין את המציאות אחרת ממך, ואלו הם דברי רש"י, כפי שפירשתיו.
'קביעתך שרק במקרה מסויים אדם לא ישים לב לכך שמכייסים אותו' - לא "רק במקרה מסויים". דרך הכייסים להדחף ולהדחק לפני שולפם את הארנק כי כך מרגישים הרבה פחות. בהעדר שום מגע ראשוני התחושה רגישה מאוד.
יג: ע' לעיל.
יד: הראתי שבמרדף בהרים לא לובשים שיריון. לטענתך, דוד שפגע לגלית הגבוה האמתני והמשורין בול בפוני, וכי יתקשה לחזור על כך מול שאול? שאול בנה על כך שלא הוא שיפגוש ראשון את דוד אלא 3000 לוחמיו.
טו: נכון זו השאלה. וחוזרים לד': רש"י כתב: "נכנס אחד מן הקוצים בכנף מעילך והוא היה טמון שם וחתכו", כלומר שהקוץ היה טמון שם בכנף וחתכו לכנף. והסברתי שלדברי רש"י זה האופן שנקל לקוץ לחתוך, כי אם היה נקרע במשיכה היה שאול חש במתיחה ובקרע ועבדיו שבצידו רואים.

לדבריך בהמשך:
-לשאלה בטו ענית שדוד היה פרעש בעיני שאול ולכן לא לבש השריון בעת המרדף אחריו
וכן האשמת אותי בכך שאני החלטתי "לבדות הנחה ע"מ לחדש קושיה, כאילו הלכו כפותים בשריון כבד ולא חשים במאומה".-
לא עניתי לשאלה בטו.
אלא: על הסברי למה רש"י לא רצה לפרש שנקרע מהקוץ בלי שנתחב, הקשית שלא יעלה על הדעת שרש"י יבין ששאול עשוי לחוש בקריעה, שהרי ודאי שאינו חש דבר בהיותו בשריון, [כך הבנתי את דבריך]. על כך השבתי שאל תניח ותקבע שהוא היה כפות בשריון, וכך לא יקשה לך למה הבין רש"י ששאול היה חש בקריעה במקרה כזה.

בעקבות הנ"ל לא נכונה גם הבנתך בדברים שכתבת בהמשך.","125","","2444","True","True","False","","206","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52646","52645","ההבדל","07/09/17 11:51","טז אלול","תשע"ז","11:51","אור חדש","דבריי כתובים בצורה שניתן להבין ההגיון שבהם (הגם שניתן לחלוק ולא לקבלם)
לעומת זאת דברי רש"י הגם שאני מאד רוצה לקבלם אני לא מבינם, מכיוון שרש"י ידוע לכולנו כפרשן שידע להתנסח בצורה מאד בהירה הרי שלא מסתבר (לי לפחות) שהדברים כפי שהודפסו יצאו מתחת קולמוסו","458","","2444","True","True","False","","141","213.151.55.26","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52648","52647","הסבר נוסף מה הצריך את רש"י","07/09/17 12:13","טז אלול","תשע"ז","12:13","דוד כוכב","רש"י התקשה שהרי ניכר להדיא ההבדל בין קריעה לחיתוך, וכיצד יכול אבנר לטעון שהכנף לא נכרת בסכין אלא נקרע? לכן פירש שטענת אבנר היתה שנחתך בקוץ, לא שנקרע מכח משיכת הקוץ.","125","","2444","True","True","False","","183","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52649","52647","מחלוקת במציאות","07/09/17 12:48","טז אלול","תשע"ז","12:48","אור חדש","פשוט לי שקוץ תחוב בבגד ללא משען חיצוני שאוחז בו לא יצליח לחתוך הבגד גם בעת חיכוך בקיר
אני לא יכול להוכיח לך זאת מציאותית אך תוכל לעשות ניסויים ולראות מה קורה כאשר קוץ תחוב בבגד ומתחככים בקיר
ב 99% מהמקרים להערכתי לא יקרה דבר, הקוץ פשוט יוסט הצידה עם הבגד העוטף אותו ולא יעשה דבר
במקרה הבודד שיעמוד דביוק בניצב לזוית הפגיעה הוא ייתחב בחומר הרך מבין שני המתחככים כלומר בגוף האדם ובראשו יצור נק' קטנה של דקירה בבגד בנק' בנק' הלחץ מול הקיר, אם מדובר בתנועה ולא התנגשות בהכרח הקוץ יוסט ולא יעשה דבר מעבר לדקירה קלה

שים לב שלא מדובר כאן בחרב פיפיות החותכת הצידה אלא בקוץ בעל יכולת דקירה בלבד","458","","2444","True","True","False","","154","213.151.55.26","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52650","52648","אתה צודק חלקית","07/09/17 12:54","טז אלול","תשע"ז","12:54","אור חדש","אכן יש הבדל גדול בצורת חיתוך בין הכלים השונים

אומנם כפי שהערתי לעיל הקוץ דוקר ולא חותך וכלל לא משנה אם היה תחוב בבגד או תפוס בשיח צורת הקרע לא תהיה של חיתוך.
ראה למשל משפט זדורוב:
"להב הסכין – הראיה המרשיעה שעשויה גם לזכות

במהלך המשפט טען עד ההגנה אלכס פלג כי ראדה נרצחה בסכין משוננת, בעוד זדורוב עבד עם סכין חיתוך יפנית. מאחר שפלג אינו פתולוג, חוות דעתו לא התקבלה. הפתולוג מטעם התביעה ד"ר קונסטנטין זייצב והפתולוג מטעם ההגנה ד"ר חן קוגל, כלל לא דנו בעדויותיהם בסוגיה זו.
בדומה לסוגיית עקבות הנעליים, הציגה ההגנה ראיה חדשה, שאותה סיפקה ד"ר מאיה פורמן-רזניק שלפיה ראדה נרצחה באמצעות סכין משוננת. בטענה זו, אם תתקבל, יש כדי להטיל ספק סביר בהרשעת זדורוב. בית המשפט המחוזי דן גם בראיה נוספת זו, אולם דחה את טענות ההגנה והותיר את ההרשעה על כנה."

כלומר יש הבדל ניכר בין חיתוך בסכין בין משוננת לחלקה ובטח שיש הבדל בינן לקוץ
לכן הסבר זה של חז"ל שכך טען אבנר הוא בעייתי מאד מצד המציאות","458","","2444","True","True","False","","149","213.151.55.26","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52655","52649","כתב לי חכם אחד שליטא","07/09/17 16:42","טז אלול","תשע"ז","16:42","שמואל דוד","כי יש הבדל בין חיתוך של קריעה ובין של חיתוך בסכין , והכוונה שכנף המעיל נקרע על ידי הקוץ ודוד חתכו לכנף שמצא טמון כדי שיראה כמו שנחתך בסכין","595","","2444","True","True","False","","167","174.200.7.98","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52656","52655","ייש"כ","07/09/17 16:55","טז אלול","תשע"ז","16:55","אור חדש","אומנם אאלץ לשוד ביה נרגא- כל שהיה שאול צריך זה לבדוק סימן הקרע במעילו ואז כל ה'חוכמא' של דוד בחיתוך היתה לשווא","458","","2444","True","True","False","","98","213.151.55.19","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52658","52655","כך כת'","07/09/17 22:20","טז אלול","תשע"ז","22:20","דוד כוכב","כאן.","125","","2444","True","True","False","","162","95.86.105.227","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52659","52658","דחיתי זאת","08/09/17 10:47","יז אלול","תשע"ז","10:47","אור חדש","כאן","458","","2443","True","True","False","","78","31.210.182.243","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52664","52663","חשבתי לתרץ כך","08/09/17 17:47","יז אלול","תשע"ז","17:47","אור חדש","אלא שאז העיקר חסר מן הסיופור לגבי הקוץ, מה הוא עשה? והבן","458","","2443","True","True","False","","79","31.210.182.243","0","52600","סנהדרין|מט ע"א",""),new Message("52665","52664","באמת קשה","08/09/17 18:00","יז אלול","תשע"ז","18:00","שמואל דוד","ועדיין צ"ע בזה","595","","2443","True","True","False","","127","174.200.7.98","0","52600","סנהדרין|מט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);