var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53071;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53071","0","הזמנה לסקר","18/10/17 14:12","כח תשרי","תשע"ח","14:12","אור חדש","מכיוון שמטעמים מובנים אכסנייתנו הכללית לא יכולה לפרסם השאלה הבאה אשמח לתגובותיכם בקישור הזה לשאלה:
"כיצד אתה מתייחס לעניין 'תחיית המתים כמתבאר בפרק חלק'?"

ניתן גם לכתוב תגובות ודעות נוספות משלכם","458","","2391","True","True","False","","885","213.151.55.26","0","0","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53073","53071","וכיצד יעמוד השקר הזה מול האמת?","18/10/17 17:47","כח תשרי","תשע"ח","17:47","יהודי_קדום","מהקדמת הרמב"ם לפרק חלק:
ותחיית המתים הוא יסוד מיסודי משה רבנו ע"ה, ואין דת ולא דבקות בדת יהודית למי שלא יאמין זה. אבל הוא לצדיקים. וכן הוא לשון בראשית רבה "גבורת גשמים לצדיקים ולרשעים, ותחיית המתים לצדיקים בלבד". ואיך יחיו הרשעים והם מתים אפילו בחייהם? וכן אמרו (ברכות יח ע"ב) רשעים אפילו בחייהם קרואים מתים, צדיקים אפילו במיתתן קרואים חיים. ודע כי האדם יש לו למות בהכרח ויתפרד וישוב למה שהורכב ממנו.
","233","","2391","True","True","False","","141","37.26.147.232","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53074","53071","עדיפה אמונה עיוורת ללא החיזוקים בדף","18/10/17 17:50","כח תשרי","תשע"ח","17:50","הודו_כי_טוב","קשה לי בשביל מה חז"ל כתבו חיזוקים אלה שהם רמזים קלושים
אמרו שזה מהתורה לי זה מספיק בשביל אמונה .
החיזוקים הללו קצת מציקים , במחילה ולא מוסיפים לי ולא מורידים.","207","","2391","True","True","False","","296","79.180.203.77","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53076","53071","מה עם סקר על ההגיון בהנחת תפילין כל יום?","18/10/17 18:04","כח תשרי","תשע"ח","18:04","יהודי_קדום","ועוד שחורות?
אולי תפילין לבנות או מוזהבות יפה יותר?
או אולי מספיק להניח רק פעם בחיים?","233","","2391","True","True","False","","114","37.26.147.232","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53083","53071","האם אתה מדלג על ברכת תחיית המתים בתפילת","18/10/17 19:41","כח תשרי","תשע"ח","19:41","יהודי_קדום","העמידה?
ואם תשובתך שלילית: האם אתה חושב שאתה מברך ברוך אתה ה' על דברי אגדה?

עוד אופציה - או/ו תת אופציה - לשקר שלך.","233","","2391","True","True","False","","122","79.180.0.78","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53084","53071","מדוע אני חש שאתה מוביל לדיון","18/10/17 20:09","כח תשרי","תשע"ח","20:09","יהודי_קדום","על "איגרת תחיית המתים" של הרמב"ם?","233","","2391","True","True","False","","88","109.65.77.53","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53075","53073","הוספתי עבורך תשובה נוספת","18/10/17 17:58","כח תשרי","תשע"ח","17:58","אור חדש","","458","","2391","False","True","False","","89","213.151.55.26","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53078","53076","זה לא עניין הגדתי כמו כאן","18/10/17 18:10","כח תשרי","תשע"ח","18:10","אור חדש","בענייני הלכה לא מעניין אותי כ"כ מה סוברים הבריות
לעומת זאת עניין הגדתי כדידן בהחלט מעניין אותי דעת הבריות בו","458","","2391","True","True","False","","82","213.151.55.26","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53079","53078","תחיית המתים היא אגדה לדעתך?","18/10/17 18:18","כח תשרי","תשע"ח","18:18","יהודי_קדום","","233","","2391","False","True","False","","101","37.26.147.232","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53081","53079","יש כאן הלכה כלשהי?","18/10/17 18:38","כח תשרי","תשע"ח","18:38","אור חדש","זה נוגע לאמונות ודעות, תחום שבד"כ משוייך לעולם ההגדה.

כמובן שאם חשוב לך אתה יכול גם לערוך את הסקר שהצעת, אותי אישית זה פחות מעניין אך כמובן שלא אעלה בדעתי למנוע זאת ממך","458","","2391","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53082","53081","ומה תעשה עם משנה מפורשת שאמרה:","18/10/17 19:08","כח תשרי","תשע"ח","19:08","יהודי_קדום","וְאֵלּוּ שֶׁאֵין לָהֶם חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא: הָאוֹמֵר אֵין תְּחִיַּת הַמֵּתִים מִן הַתּוֹרָה...

האם משנה זו שייכת "לעולם ההגדה"?
האם המשנה "זה נוגע לאמונות ודעות"?
האם יש מקום לאותן שאלות בשקר שסותרות משנה זו?","233","","2391","True","True","False","","124","79.180.0.78","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53087","53082","מסתבר שכן","18/10/17 21:13","כח תשרי","תשע"ח","21:13","אור חדש","בהחלט
וודאי, ראה למשל דעת הרמב"ם לעניין "על קן ציפור"","458","","2391","True","True","False","","74","141.226.170.138","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53088","53083","וודאי שלא מדלג","18/10/17 21:15","כח תשרי","תשע"ח","21:15","אור חדש","מכוון על חסדו הגדול שמחיה מתים משנתם בכל בוקר ממש וזה מפורש בנוסח הברכה בתחילתה המדברת בהווה
בסופה שעל העתיד מכוון כפי שביארו ביחזקאל שהכוונה לתחיית העצמות היבשות של עמ"י שנמשל למת בגלותו וכעת נקרא חי מחדש לאחר שובו לארצו

מה עניין שקר לכאן לא הבנתי","458","","2391","True","True","False","","98","141.226.170.138","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53089","53084","בהחלט הפניה ראויה","18/10/17 21:21","כח תשרי","תשע"ח","21:21","אור חדש","ניתן לקרוא כאן","458","","2391","True","True","False","","92","141.226.170.138","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53090","53088","אז בברכת תחיית המתים שבעמידה אתה","18/10/17 21:28","כח תשרי","תשע"ח","21:28","יהודי_קדום","מכוין ומברך את ה' על שקמת משנתך - שלוש פעמים ביום?
וזה בנוסף ל"אלוהי נשמה.." ולשאר ברכות השחר?","233","","2391","True","True","False","","125","109.65.77.53","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53093","53090","יש לך אפשרות אחרת להסביר","18/10/17 21:35","כח תשרי","תשע"ח","21:35","אור חדש","הלשון המדברת בהווה???

המשפט היחיד ש'בעייתי' בברכה זו הינו רק בסוף, "ונאמן אתה להחיות מתים" שכוונתו אכן בפשטות ביחס לתחיית המתים שתתרחש לפי חז"ל (בעלי משנתנו עכ"פ) מתישהו בעתיד שיקומו המתים לתחיה
אומנם לדעתי הלשון סובלת גם ההסבר של תחיית גלות ישראל

שאלת כיצד ניתן להתפלל על עניין שבאגדה?
תשובתי היא שיש קטעי תפילה רבים (במיוחד בר"ה) המבוססים על מדרשי חז"ל שבחלקם גם שנויים במחל' ואף כלל לא נכונים (למשל פיוט עשרת הרוגי מלכות של האשכנזים בתפילת יו"כ)","458","","2391","True","True","False","","134","141.226.170.138","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53121","53090","זה מפריע לך משום "דובר שקרים" וגו'?","19/10/17 15:17","כט תשרי","תשע"ח","15:17","Almuaddib","כי אם כן, לי מפריע הרבה יותר שהוא אומר בכל יום "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" !","107","","2390","True","True","False","","139","209.88.198.77","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53095","53093","היכן שאלתי: "כיצד ניתן..." וכו' ","18/10/17 21:42","כח תשרי","תשע"ח","21:42","יהודי_קדום","","233","","2391","False","True","False","","88","109.65.77.53","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53097","53093","איני מבין/יודע איך לדעתך מדובר","18/10/17 22:17","כח תשרי","תשע"ח","22:17","יהודי_קדום","בברכה "... גם ההסבר של תחיית גלות ישראל"?","233","","2391","True","True","False","","101","109.65.77.53","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53106","53093","תן דעתך שכל הברכות כמו: רופא חולים,","19/10/17 00:34","כט תשרי","תשע"ח","00:34","יהודי_קדום","מתיר אסורים, פוקח עיוורים ו... מחיה מתים מביעים את יכולת הקב"ה לעשות בהווה את כל אחת מהפעולות הנ"ל, וכך יש להבין את מחיה המתים: אני מאמין באמונה שלמה שיש ביכולת הקב"ה להקים לתחיה את המתים בכל רגע ורגע.","233","","2390","True","True","False","","142","109.65.77.53","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53171","53093","הצל"ח מסכת ברכות דף יא עמוד ב:","23/10/17 15:37","ג חשון","תשע"ח","15:37","יהודי_קדום",""...חדשים לבקרים רבה אמונתך, ועיין לקמן בדף הסמוך [י"ב ע"א] בתוס' בד"ה להגיד בבוקר חסדך, וזה לשון המדרש איכה ג' [ח'] חדשים לבקרים רבה אמונתך, על שאתה מחדשנו בכל בוקר אנו יודעים שרבה אמונתך לתחיית המתים. ולכך בחרו בבוקר לשון רבה, וכן כיון שבכל בוקר אנו מתחזקים באמונת תחיית המתים, שהרי כל בוקר הוא מחזיר נשמות לפגרים מתים, ובתחיית המתים שייך לשון רב, ובאתה גבור אנו אומרים מחיה מתים אתה רב להושיע..
עכ"ל.

ראה שהנודע ביהודה עושה לנו הבחנה בין איזכור תחיית המתים של הבוקר לתחיית המתים של העמידה.

אבהיר הבנתי: במשך השינה אומנם תנועות גופנו מינימליות אבל הלב פועם, אנחנו נושמים, המוח חולם, אנחנו מתעוררים כשהתינוק בוכה וכו' וכו' , אז נכון שישנם פרקי זמן בשנתנו שגופנו מונח לו על משכבו ללא ניע - כפגר מת (במיוחד לאחר עייפות רבה...) - אבל היכולת הזו להתעורר לפעילות גופנית, נפשית ואחראית מאוד היא המוכיחה שאין כאן מקום לברך מחיה המתים כמו בעמידה ששם באמת מדובר במת - שיקום לתחייה גם אם איבריו התפוררו בקבר.
מצד שני השינה היא כידוע חלק אחד משישים של המוות (ועובדה שבטיולים השנתיים יכולנו לצבוע את חברנו במשחת נעליים... והוא לא נע ולא זע) וע"כ עלינו לברך/להודות לקב"ה בכל בוקר על ברייתו באופן זה את השינה ועל שכל בוקר אנו מתחדשים - ובאותה הזדמנות של הפגישה הראשונה בבוקר עם הבורא נגיד לו שאנו מאמינים בתחיית המתים שיקומו מקבריהם בדיוק כמו שהתעוררנו והתחדשנו.","233","","2386","True","True","False","","162","109.65.162.69","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53100","53095","תוקן","18/10/17 22:25","כח תשרי","תשע"ח","22:25","אור חדש","","458","","2391","False","True","False","","63","141.226.170.138","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53118","53106","בזה וודאי אין חולק","19/10/17 09:53","כט תשרי","תשע"ח","09:53","אור חדש","יכולתו הבלתי מוגבלת מוסכמת על כל בעל דעה

השאלה היא אם יש חובה להאמין שבגלל שיכול למשל להפוך מטה לתנין אז בהכרח בעתיד גם יהפוך את האבנים לסוכריות על מקל (שיש בזה ק"ו- אם דומם הפך לחי כ"ש שיהפוך דומם לדומם) או שמא נאמר שזה שיש לדבר ביכולתו כלל לא מחייב להאמין שיוציא היכולת לפועל ולמעשה הבל הוא לדעתי לחשוב כנ"ל למרות שיש כאן ק"ו

לכאו' זה בדיוק אותו העניין המתקיים כאן","458","","2390","True","True","False","","115","213.151.55.26","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53119","53118","עכשיו נכנסנו לפילוסופיה של אמונות ודעות","19/10/17 10:03","כט תשרי","תשע"ח","10:03","יהודי_קדום","ומחילה מכבודך שאיני מתלהב מכך.","233","","2390","True","True","False","","111","37.26.147.131","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב",""),new Message("53125","53121","זה כי שכחת שבלימוד התורה","19/10/17 17:13","כט תשרי","תשע"ח","17:13","אור חדש","הדרך הינה לערוך 'מלחמתה של תורה' ו'את והב בסופה' נא' בה.

אומנם בחיי המעשה אין לי ב"ה שום שונא ודרכי להלך בשלום עם כל אדם

אומנם ייתכן שכ' 'הוא' בדרך כינוי?!?","458","","2390","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","53071","סנהדרין|צב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);