var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53310;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53310","0","עלה זית טרף","01/11/17 21:21","יב חשון","תשע"ח","21:21","גיל ושמחה","הגמרא מביאה דרשה על היונה: "והנה עלה זית טרף בפיה", א"ר אלעזר: אמרה יונה לפני הקב"ה: רבש"ע! יהיו מזונותיי מרורים כזית ומסורים בידך ואך יהיו מתוקים כדבש ומסורים ביד בשר ודם.
רש"י על הפסוק פירש כלשון הגמרא, אולם שד"ל פירש אחרת כפי שניתן לראות בקובץ המצורף.

כהערת אגב אציין שדווקא שד"ל לא אחת מוכיח שהסטייה מדרך הטעמים נועדה כדי לא להפסיק הפסקה גדולה בתחילת הפסוק או בסמוך לסופו. על אף שכאן הודה שד"ל שפירושו הוא בניגוד לדרך הטעמים, יתכן שניתן להתאים את פירושו לפיסוק הקיים כדי לא ליצור רצף של שלושה מפסיקים (תביר, טפחא וסוף פסוק) רצופים בצלע בת ארבע תיבות.","363","docx","2389","True","True","False","","868","5.22.134.171","0","0","סנהדרין|קח ע"ב","0-docx")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);