var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53348;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53348","0","מה בין סדום לעיר הנידחת?","06/11/17 10:49","יז חשון","תשע"ח","10:49","אור חדש","אשמח לקבל תשובותיכם

זכינו שהדפים האחרונים של המסכת היו מכוונים כנגד הפרשיות שבוע בהן עסקו וכך ניתן היה להבין יותר טוב את שני המקורות

אומנם היום התעוררתי בשאלה הבאה:
בשבת קראנו שהקב"ה הסכים לטענתו של אאע"ה ש'אם ימצאו שם 10 כבר לא ראוי להשחית כל העיר ולפגוע בצדיקים אשר בתוכה"

מצד שני אצלנו מבואר שדי בכך שהצדיקים הם מיעוט (כלומר אפי' 49% ) כדי שייגזר על העיר חורבן כולל על נכסי הצדיקים שבתוכה
ולכאו' קשה למה חזר בו ה' מהסכמתו ש10 צדיקים יצילו כל העיר והצריך רוב דווקא?


ומעין מלתא דבדיחותא לסיום:
מצאתי מקור להנהגת חסידי חב"ד שהולכים לגור במקומות רחוקים מתורה ויהדות ויש שאף ממש ניתן לכנות מקומם כ'עיר הנידחת השטופה בע"ז וג"ע (כך זה במזרח הרחוק עפ"י רוב),
והמקור הוא בגמרתנו הדנה בדין 'הפאות נכריות של הצדיקות שבעיר'
מכאן אכן נראה שיש מקור להנהגה הנ"ל","458","","2373","True","True","False","","725","213.151.55.26","0","0","סנהדרין|קיב ע"א",""),new Message("53355","53348","שתי תשובות","07/11/17 09:42","יח חשון","תשע"ח","09:42","דוד כוכב","א. ראויה היתה סדום להפיכה גם ברוב, אלא שהתפלל עליה אברהם שדי יהיה בי' להצלתה.
וכך משמע בצפנת פענח תניינא הלכות עבודה זרה פרק ד ה"ב:
"ויהיו המודחים ממאה ועד כו'... וזהו מה ששאל אברהם אבינו ע"ה אם יש בעיר חמישים צדיקים דאז יהי' בגדר מחצה על מחצה".
ועל דרך זה יש לפרש את שאר טענות אברהם בתפילתו, שעד עשרה יהיה נחשב למחצה, כדברי הזוהר חדש: (פרשת נח דף מ ע"א) "אי יחזרון בתשובה רישי כנישתא או חדא כנישתא בזכותם יתכנש כל גלותא".

ג. דין איבוד עיר נדחת אינו מהדין אלא צורך תקנה לעקירת הסחף של הדחת ישראל לע"ז. ובסדום טרם היה שייך טעם זה.","125","","2372","True","True","False","","208","95.86.70.88","0","53348","סנהדרין|קיב ע"א",""),new Message("53361","53355","ייש"כ","07/11/17 11:07","יח חשון","תשע"ח","11:07","אור חדש","א: לא הבנתי למה לא תועיל תפילתו גם לשאר ערים 'רעות מאד בעיני ה' ' ולצדיקים שבהן

ב (ג)- אילו היו שם קצת יותר צדיקים והיה מתהפך היחס שצדיקים היו 50.01 ואילו רשעים 49.99 היו נדונים כבודדים והיו שומעים כל ישראל שמאות או אלפים מישראל הוצאו להורג בסקילה באותו יום אך ממונם פלט וכ"ש ממון הצדיקים שבה.
האם הדבר פחות מועיל מאשר שישמעו ש'היום הרגו מאות/ אלפים בחרב ושרפו כל העיר'? מסתבר שכן. אומנם דרך ב' הינה הדרך לפי התורה, במקרה כזה, ולפי התורה די בכך 'לגדור הפרצה'.

למה אם כן ברוב רשעים דוקא מכלים גם הנכסים ולמה לא נאמר שה10 צדיקים שבה יצילו המקום הגם שלא יוכלו להציל הרשעים עצמם, ונאמר שעדיף ש'ההרתעה תקטן קצת ובלבד שלא ייפגעו הצדיקים עם הרשעים' - שזו טענה שקיבל הקב"ה בתפילת אאע"ה","458","","2372","True","True","False","","115","213.151.55.26","0","53348","סנהדרין|קיב ע"א",""),new Message("53364","53361","תשובות","07/11/17 11:39","יח חשון","תשע"ח","11:39","דוד כוכב","א. תפילת אברהם היתה רק על סדום. המתפלל על חולה וכד' צריך או לראותו או להזכיר את שמו.
ראה בספר קול אליהו על במדבר פרק כג פסוק כג בהגהה יט:
"הנה במסכת ברכות (דף ל"ד ע"א) איתא בגמרא' בזה"ל אר"י אמר רב חסדא המבקש רחמים על חבירו אינו צריך להזכיר שמו שנאמר אל נא רפא נא לה ולא קמדכר שמה דמרים ע"כ. אמנם המג"א בסי' קי"ט ס"ק א' מביא שם בשם מהרי"ל דמחלק ה"מ בפניו אבל כשמתפלל על חבירו שלא בפניו צריך להזכיר שמו ע"ש, ונראה דיש ראיה לזה מדברי הזוהר הקדוש בפרשת וישלח על הפסוק הצילני נא מיד אחי מיד עשו. וז"ל מכאן מאן דצלי צלותיה דבעי לפרשא מילוי כדקא יאות, משו"ה אמר מיד אחי מיד עשו וכו' ע"ש, וע"כ צ"ל משום דשם היה שלא בפניו לכן הוצרך להזכיר השם בפירוש. והנה איתא במדרש הובא גם ברש"י (פרשת חוקת) על הפסוק וישמע הכנעני מלך ערד יושב הנגב וגו' זה עמלק ושינה את לשונו לדבר בלשון כנעני כדי שיהיו ישראל מתפללים להקב"ה לתת כנענים בידם והם אינם כנענים, אמרו ישראל רבש"ע אין אנו יודעים מי הם, מ"מ עשה בהם מדת הדין, והתפללו סתם שנאמר אם נתן תתן את העם הזה בידי, מיד וישמע ה' בקול ישראל וכו' ע"ש, וע"כ צ"ל דשם שפיר הועילה התפלה אף בלא הזכרת השם, דהא שם היה בפניו, כמו שאמרו אם נתן תתן העם הזה וגו' דהיו מורים עליהם באצבע, דהא בא להלחם בישראל וישב ממנו שבי, ואמרו הזה. לכן שפיר הי' מועיל התפלה אף בלי הזכרת השם".

ב. נוסף על ההרתעה שבעונש פרטי, יש בעיר נדחת הרתעה ציבורית, שיודעים הכלל והפרנסים שעירם ככלל תכחד והם פועלים במרץ למנוע זאת.","125","","2372","True","True","False","","222","95.86.70.88","0","53348","סנהדרין|קיב ע"א",""),new Message("53365","53364","[ללא נושא]","07/11/17 11:47","יח חשון","תשע"ח","11:47","אור חדש","א- ההבדל הוא שכאן תפילת אברהם לא כללה רק בקשה שפל' ינצל אלא גם כללה טענה עקרונית לגבי ההנהגה שבה ראוי לקב"ה לדון מקום שיש בו רשעים וצדיקים, עניין זה נראה שהקב"ה קיבל ללא סייגים ולכן לא מובן למה לא תועיל טענתו של א"א לערים נדחות הגם שתפילתו על סדום מסתבר שלא תועיל להם","458","","2372","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","53348","סנהדרין|קיב ע"א",""),new Message("53368","53365","ויאמר ה' אם אמצא בסדם - דוקא בסדום","07/11/17 11:59","יח חשון","תשע"ח","11:59","דוד כוכב","טענת אברהם: חָלִלָה לְּךָ מֵעֲשֹׂת כַּדָּבָר הַזֶּה לְהָמִית צַדִּיק עִם רָשָׁע וְהָיָה כַצַּדִּיק כָּרָשָׁע חָלִלָה לָּךְ הֲשֹׁפֵט כָּל הָאָרֶץ לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט, היא טענה רק לתפילה, הרי הצדיקים ניצולו.","125","","2372","True","True","False","","180","95.86.70.88","0","53348","סנהדרין|קיב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);