var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54452;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54452","0","ישראל מעונין ורצין אחר פרנסתן וכו'","23/01/18 10:34","ז שבט","תשע"ח","10:34","אבי גרינבלט","נימוקי יוסף (בשיטת הקדמונים) מסכת עבודה זרה דף ו עמוד א

"בגמרא אסיקנא דהני שלשה ימים דאסר במתניתין בלא אידיהן בלבד יום האיד באסרו ג' ימים לפני האיד. ומשנתינו לא נשנית אלא בזמן שישראל שרויין על אדמתן, אבל בגולה ישראל מעונין ורצין אחר פרנסתן ואין מגיעין, לפיכך לא רצו חכמים לגזור גזרה שאין רוב צבור יכולין לעמוד בה, ולא אסרו אלא יום האיד בלבד, כדאמר שמואל הכא. וכבר כתבנו במשנתינו דאפילו ביום האיד נהגו בזמן הזה לשאת ולתת עמהם.

ועוד כתב הרא"ש בתוספות, שאין לנו לחוש כלל לצד שום תקרובת ע"ז, כגון שיתנדבו ויתנו לגלחים מן המעות שאנו נותנים להם במשא ומתן או בהלואה ואיכא משום לפני עור לא תתן מכשול, דמה שנותנים לגלחים בזמן הזה אינם קונים מהם לא תקרובת ע"ז ולא נויי ע"ז, רק אוכלין ושותין אותם, ולהכי שרי. וכל ההלכה הזאת לפי זמנם נשנית".


מה זה אומר לגבי ימינו כאשר ישראל שרויין לבטח על אדמתם ואומות העולם מחזרים על פתחה של ארץ ישראל בזכות הברכה האלוקית השורה בארץ ישראל ?
השאלה כמובן אינה מתייחסת לדיון האם הגויים של ימינו נחשבים אם לאו , לעובדי ע"ז (עכו"ם) שהרי יש התיחסות בדברים לצד של מצבם של ישראל (שהרי אם מדובר באיסור דאו' , אין עצה ואין תבונה וכו')","539","","2293","True","True","False","","735","31.168.68.82","0","0","עבודה זרה|ו ע"א",""),new Message("54492","54452","הדבר פשוט בתלמוד ובהלכה","23/01/18 22:02","ז שבט","תשע"ח","22:02","חננאל","שיש הבדל בין חו"ל לא"י. בא"י אסור שלשה ימים לפני, ובחו"ל אינו אסור אלא יום אידם בלבד.

רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק ט הלכה א; שולחן ערוך יורה דעה הלכות ע"ז סימן קמח סעיף ד
במה דברים אמורים בארץ ישראל אבל בשאר ארצות אינו אסור אלא יום חגם בלבד.","81","","2293","True","True","False","","164","87.69.124.31","0","54452","עבודה זרה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);