var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54560;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54560","0","ה' הערות קטנות לע"ז דף י","25/01/18 23:56","ט שבט","תשע"ח","23:56","המכריע","א. האי ספרא דווקנא. אין הכוונה לשבח, שהרי עושה שלא כדין, אלא דקדקן יתירא. (ראה ברכות נ. הנקדנים, ובמפרשים שם).

ב. ע"י שאלה. הכוונה שאין המלוכה עוברת בירושה ואין זו שושלת, וזו חולשתם, אלא המלכים נבחרים באסיפת העם, והעם יכול לאשר בחירת בן הקיסר הקודם לקיסר הבא, אבל אין כוחו מכח ירושה אלא מקור הסמכות שלו הוא העם, ונמצא שאין שום קשר מהותי בין מלכותו למלכות האב, שכל אחד מהם שאב את כוחו מהעם בנפרד. והבן.

אגב. תוס' בעמ' ב' (ד"ה אמר ליה) הביאו המעשה ברבי שהוחלף עם אנטונינוס בילדותו, ומשם עולה שגם אביו של אנט' היה מלך, ונמצאו שהיו הם ג' דורות במלוכה.

ג. ארכביה. יעב"ץ מחק מרש"י "ועליך". אמנם במשל הוא ממש כן, המרכיב הוא אנט' והרוכב הוא בנו, והתחתון אומר לעליון הפרח היונה, מכוון לאמירת אנטו' לבנו שחרר את טבריה.

ד. (בעמ' ב'). שלח ליה כוסברתא. התוס' תמהו על רש"י מה עלה בדעת רבי. אולי יש מקום ליישב, דודאי רבי רצה לייעץ לו לרחם, אבל ידע בו שבכעסו על בתו יקשה עליו לקבל, על כן יעץ לו כביכול להורגה, בדעתו שאז יבין אנטו' בעצמו שאין לו עצה נכונה אלא לרחם. והשתמש כאן רבי בחכמה בכוחות הנפש של אנטו'.

ה. נפל על רישא דעורלתיה וקטעה. יל"ע אי יש לזה בכלל משמעות של מילה, ועכ"פ גירות ודאי לא הויא, וא"כ קצ"ב מה משתפר מעמדו של קטיעא בעוה"ב במילה חסרת משמעות זו. וכעי"ז במילת אנטו' המובאת בתוס' שמל עצמו.","199","","2289","True","True","False","","847","213.151.57.45","0","0","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54562","54560","ל-ה. שאינו מהול מל","26/01/18 00:25","י שבט","תשע"ח","00:25","דוד כוכב","רמב"ן בראשית יז, כו:
"ואין טעם נימול אברהם, שנימול הוא בתחלה, אבל ישמעאל בנו נימול מתחלה וכל בני ביתו, כי כן כתוב (לעיל פסוק כג) ויקח אברהם את ישמעאל בנו ואת כל ילידי ביתו, ואחרי כן ואברהם בן תשעים ותשע שנה בהמולו. והטעם, כי אברהם נזדרז במצות המילה שלהם תחילה ומל אותם הוא בעצמו, או שזימן להם מוהלים הרבה והוא עומד עליהם, ואחר כך מל את עצמו, שאילו הקדים מילתו היה חולה או מסוכן בה מפני זקנתו, ולא היה יכול להשתדל במילתם".

הויא גם גירות אם קיבלוהו והסכימו לגרותו.","125","","2288","True","True","False","","157","212.76.107.231","0","54560","עבודה זרה|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);