var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54567;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54567","0","אנטונינוס ורבי","27/01/18 18:39","יא שבט","תשע"ח","18:39","סיפורים קצרים על הדף","הוא השתדל לא לדבר איתו הרבה, למרות שהיה פוגש אותו מידי ערב אצלו במחתרת, דרך מנהרה ארוכה שחיברה בין ארמונו לביתו, כשהיה שואל אותו שאלות היה בדרך כלל שותק, כי הוא היה קדוש, רבי קדוש, העדיף לשוחח בדברי תורה וכשהיה צריך לייעץ לו רמז לו תמיד ברמז כי פחד שעוף השמים יוליך את קולו ובעלי כנפיים יגידו מה קורה אצלו.
הוא אהב אותו אהבה נפש, לא ברור למה, הם הרי לא גדלו ביחד ולא התחנכו על אותו ספסל, אחד היה טוב, מהול וקדוש, השני ערל בעל מלחמה ומלא טומאת ארץ העמים אבל אצל חברים אין כללים, משהו חיבר ביניהם, כנראה משהו חזק כי הוא אהב אותו אהבת נפש עד כדי שהבטיח לו בסוף חלק בעולם הבא והשני בתמורה גמל לו טוב בעולם הזה הכל כך זמני וקצר, מילא את אוצרו בשקים של זהב, אונקיות נוצצות בתוך שקי חיטים כדי שיהיה לילדים שלו די שוחד לחלק לרומאים בעתיד.
היה השני נכנס אליו בחשכת ליל, בא אליו במחתרת עם שני עבדים קשורים לשרשרת, כך היה נכנס אליו במחתרת ולעבדיו לא היה דמים, היה רוצח את העבד הראשון איך שהיה מגיע ואת העבד השני בחזרתו לארמון, ככה הצנזורה פעלה, הרבה הרבה היו לו, גדולים וקטנים, שחורים ולבנים, לא התקמצן עליהם, מבחינתו הם היו פחות מכלום, אז מה אם בתוכם יש תאים נושמים, גם מדוזה נושמת ושווה יותר מהם, הרב ידידו בטח לא סבל לראות את כל זה, אבל הוא ידע שהוא לא בחר אותו להיות ידידו, כנראה כך גזרו עליו משמים ולכן הוא חיבב אותו ויעץ לו תמיד את העצה הטובה.
הוא השני חלק עימו את כל נבחי ליבו, שיתף אותו בשאיפותיו הכי נעלות בחיים, שבנו מחמדו אסוירוס ימלוך תחתיו ושהעיר טיבריוס קולוניא תהיה פטורה ממס, למה טבריה שאל אותו הרב הקדוש בתמיהה, תוך כדי שרומז לו בהגיה יהודית שטבריה היא שלנו ולא קוראים לה טיבריוס קולוניא, והוא ענה לו שהוא מחבב את הדוסים, אלה עם הזקנים והאוטנטיות שלהם, לא מאמין לסיפורים שהם אוכלי חינם. ראה הרב שדברים פשוטים הוא אומר אבל כדי לזכות תלמידי חכמים בדמים זה לא מספיק, גם קיסר רומאי לא יכול ככה להחליט לזכות תלמידי חכמים בלי שהסכימו איתו על זה בשמים, רצה לומר לו את כל זה אבל במקום שתק הרב בשקט, התעטף ברוח הקדושה, הרכיב שני אנשים אחד על כתפי השני, נתן לבחור העליון יונה בלי עלה של זית, אמר לזה שלמטה שיגיד לחברו שרכב עליו להפריח את היונה, כך הוא הבין מה הוא צריך להגיד, אז הוא ביקש על בנו שימלוך תחת שבטו ובשביל תלמידי חכמים וישראל הבין שצריך לחכות, כי בשמים עוד לא הגיע העת לתמוך בהם.
יום אחד הוא, השני, בא אליו עצבני, היה מלא חימה כמו הפרווה האדומה שלו, לא הספיק להיכנס וכבר שסף את גרון העבד סתם, הרב ראה דם ואמר לעצמו בראש ''צפרדע כינים'' שפך לו השני את כל הבטן המלאה שהיה לו, על הדמוקרטים שמעצבנים אותו, שהוא שונא בחירות במליאה, שהם מתנגדים להצבעות שלו ושדמוקרטיה זה בעצם לא שיטה טובה, הציע להרוג את כולם באחת, כל חברי הכנסת. בשביל מה לו אותם, הם סתם מפריעים לו לנהל את העולם, אבל הרב לא אוהב איך הוא שופך דמים, הלך הרב לגינה, עקר בשקט צנונית חמודה, כי זה לא פסק משולחנו, לא בימות החמה ולא בימות הגשמים, הגיש לו אותה בחיוך שירגע וסתם, חזר על זה יום אחר יום, הצנוניות הרגיעו לו את הבטן, השכיחו ממנו במעט את תאוות הרצח, אז הוא רצח אותם בשקט אחד אחד, כל ערב הזמין אחד אצלו לערב וחתך לו את הראש בשקט ודמיין איך הם צנונים שהוא קוטף אותם מהגינה.","599","","2285","True","True","False","","906","176.13.250.97","0","0","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54568","54567","המשך","27/01/18 18:40","יא שבט","תשע"ח","18:40","סיפורים קצרים על הדף","וכשגמר לרצוח את כל מי שנשאר במליאה ראה שאין איש אז הוא נטפל לבתו, ראה אותה מהלכת בחצאית מיני והתעצבן נורא כי כולם רואים לה טפח וגם טפחיים וכשהיא מהלכת היא הייתה מבליטה את קווי מתאר שלה, הציע לה בנועם לשים חלוק דוסי, שתיראה חסרת צורה כמו אשת ידידו הרב, אבל היא סירבה לו בכעס, טרקה את הדלה כנגדו ויצאה מהבית תוך כדי שהיא מחזיקה ביד של גבר. זונה! צעק אחריה בקול והיא רצה מהר ופחדה להסתובב, בערב הוא הלך לבכות לידידו הרב, על הבת החמודה שלו שגידל וטיפח כל השנים ויוצאת עכשיו עם גבר חדש וזר, הציע לו הרב ברמז שישחט אותה גם, הסכים עימו שזה רעיון מצוין אבל אז הוא התפרק ובכה כמו ילד, חשב על עצמו ועל מה שנשאר ממנו, שכולם מסביבו שחוטים ולא נשאר לו אף תמיכה ''ייכרת זרעי!'' בכה לרב שיושיע אותו, ''אז אל תשחט אותה'' רמז לו הרב בעצם וחשב לעצמו, מה זה משנה אם הוא ישחט אותה או שלא.
ובאחד הפגישות כנראה בין האחרונות, פגש אצל הרב תלמיד שלמד אתו תורה, הוא פחד נורא, שמא יספר לכולם שהוא נפגש עם הרב, אמר לתלמיד שיחפש בחוץ, שילך לקרוא לעבד, והעבד בחוץ כבר היה שחוט, הבין התלמיד את הכוונה שלו והזדעזע, חשב לחזור בידיים ריקות אבל לא רצה להשיב על הכלכלה ופחד להיות הבא בתור, ראה איך הסוף שלו קרב, ''מה אני עושה'' נלחץ והתחיל להתפלל וכשהגיע בתפילה ל ''מחיה המתים'' הביט על העבד השחוט והחיה אותו בתפילה ורחמים.
החזיר אותו לקיסר שיירגע לו הקיסר, אבל קיסר זה קיסר, לא מעניין אותו מחיה מתים, מעניין אותו רק ממית החיים, רוצה פרטיות, רצונו כבודו ואף אחד לא מזלזל בכבודו של קיסר, גם לא ידידו הרב הקדוש, שמסרב לכל הכבוד שעושה לו הקיסר. היה הקיסר מאכיל את הרב, משקה אותו ומטפח אותו, וכשהיה עולה הרב למיטה היה מתכופף כנגדו שיטפס עליו, אבל הרב לא הסכים שיזלזלו בכבוד הקיסר.
בסוף ימיו נזכר הרב בסיפור של יעקב ועשיו אחד צדיק וישר השני רשע ואכזר, שני גויים, שניהם גאים בעולמם, אחד בעולמו הבא, השני בעולמו הזה, בירך אותו הרבי שיהיה מזומן לחיי העולם הבא, זכה הראשון להכניס את השני לעולם הבא, זכה השני לבלות בחברתו בעולם הזה.
וכשמת בסוף הביט אל השמים, ''נתפרדה החבילה'' וחש בפנים בדידות, נפשו נפרדת מנפש ידידו, כי הוא אהב אותו אהבה נפש, לא ברור למה, הם הרי לא גדלו ביחד וגם לא התחנכו על אותו ספסל, אחד היה טוב, מהול וקדוש, השני ערל בעל מלחמה ומלא טומאת ארץ העמים אבל אצל חברים כנראה אין כללים, לא תמיד בוחרים וגם לא שופטים, ככה זה חברים.","599","","2285","True","True","False","","137","176.13.250.97","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54709","54568","אתה מציג את אנטונינוס בצורה מסולפת","02/02/18 11:21","יז שבט","תשע"ח","11:21","אליעזר מ ש","אם בגמרא הוא נחשב כאחד מחסידי אומות העולם , הרי ודאי שקיים מצוות בני נח ככל יכולתו, ולא היה שופך דם נקי חס ושלום . ואנטונינוס, היו כמה, כמובא במקורות (כנראה בירושלמי, איני יודע כרגע איפה)"אנטונינוס רבה, ואנטונינוס זעירא",והיה הקיסר -אנטונינוס פיוס , שהגויים כינו אותו :"החסיד" על הנהגתו הנוחה או הטובה . ואחריו מלך הקיסר מרקוס אורליוס אנטונינוס , המכונה גם:"גרמניקוס", על שם שהדביר את שבטי הגרמנים הפראיים,(והגן על הגבול מפני פלישות שלהם) והיה גבור ואיש מלחמה . והיה פילוסוף, והיה ידוע ברומיים , כישר וצנוע . והיה כנראה בן גילו של רבי יהודה הנשיא . והוא ביטל את משחקי הדמים בקולוסיאום ברומא, ובסירקוסים, בכל האימפריה . שבהם נלחמו גלדיאטורים זה בזה לחיים ולמוות, או שבהם נלחמו בני אדם בחיות טרף . וזה שבח גדול לו . (אמנם , לאחר מותו, חזר הדבר הזה, והמשיך ברומי, עד שהם נהפכו לנוצרים , ואז ביטלו את משחקי הדמים האלו ) והעבדים שהרג , אולי היו כמה מקרים כאלה . וכנראה, הם היו רשעים גדולים ,שהיה חשש שילשינו עליו במזיד לפני גדולי רומי - על הערצתו הגדולה לרבי יהודה הנשיא ,ויסכנו את חייו , ולכן הרגם, בדין :"רודף".","610","","2279","True","True","False","","214","62.219.62.182","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54715","54568","ועוד","02/02/18 11:38","יז שבט","תשע"ח","11:38","אליעזר מ ש","כתבת:"בסוף ימיו נזכר הרב בסיפור של יעקב ועשיו, אחד צדיק וישר, השני רע ואכזר ,שני גויים , שניהם גאים בעולמם. אחד בעולמו הבא , השני בעולמו הזה, בירך אותו הרבי שיהיה מזומן לחיי העולם הבא "וכו' . ובכן - אדם זוכה לחיי העולם הבא - לפי מעשיו . ולא לפי ברכה של הרבי . ורבי אמר שאנטונינוס ראוי לזה בגלל שהוא מגדולי חסידי אומות העולם . וההשוואה שיש בדבריך בין אנטונינוס הצדיק לעשו הרשע ואכזר . היא שקר גדול , כי הגמרא אומרת במפורש ,שהוא היה מגדולי חסידי האומות . וזה בושה וחרפה, שאתה מתבטא ככה על האיש הגדול הזה.","610","","2279","True","True","False","","212","62.219.62.182","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54712","54709","גם על רבי אתה כותב דברים מסולפים","02/02/18 11:27","יז שבט","תשע"ח","11:27","אליעזר מ ש","כתבת שכאילו לא היה איכפת לו אם הבת של אנטונינוס תחיה או תמות , ומה זה משנה בעצם . ומנין לך להמציא כזה דבר ? אולי היתה טובה, ורבי רצה שהיא תחיה, כי חביב האדם שנברא בצלם אלקים .","610","","2279","True","True","False","","237","62.219.62.182","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54719","54709","מה מסולף בכל זה","02/02/18 13:51","יז שבט","תשע"ח","13:51","סיפורים קצרים על הדף","שלום א.מ.ש
אני מספר את מה שקראתי בדף י,
1, לא כתוב בגמרא את המילים ''חסיד אומות העולם''
2. אני כותב על אנוטנינוס של דף י, השם אנטואן נפוץ מאוד ולכן הגיוני שהיו עוד אנשים עם אותו שם
3, בגמרא בדף י, לא קראתי שהוא ביטל משחקים וכו, לכן לא יכול לדעת אם זה נכון או לא
4, קראתי, שהוא הרג שני אנשים-עבדים בביקור אצל רבי, אלו העובדות, רודף וכו זה פרשנות
5, תסביר לי אתה, למה בהתחלה הוא מציע לו לרצוח אותה ואחר כך לא,
6, מסכים איתך שנכתב בטח עוד מלא דברים עליו, אבל זה לא מופיע בדף
7, אין לי באמת מושג על פי מה בן אדם נידון וזוכה לחיי העולם הבא, עוד לא ביקרתי שם בגילגול הזה,
8, איפה הגמ אומרת שהוא היה מגדולי חסידי האומות
9 לא הביישן למד","599","","2279","True","True","False","","130","176.12.203.227","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("56677","54709","מה שכתבת שאנטונינוס ביטל את משחקי הדמים","14/05/18 10:24","כט אייר","תשע"ח","10:24","אביגדור","(וכתבת זאת בעוד מקומות בפורום)

למיטב בדיקתי בעניין - לא היה ולא נברא.

כמובן שאם תמצא מקור לכך - אחזור בי.","571","","2178","True","True","False","","147","213.151.41.217","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54713","54712","עוד כתבת","02/02/18 11:30","יז שבט","תשע"ח","11:30","אליעזר מ ש","שאנטונינוס שיתף את רבי בכל נבכי ליבו , ובשאיפותיו הכי נעלות בחיים - שבנו אסוירוס ימלוך תחתיו . הריני להודיעך, שבספרי ההסטוריה, על מרקוס אורליוס אנטונינוס ,מובא ,שהוא היה אדם גדול ,ושהיו לו עוד שאיפות נעלות בחיים.","610","","2279","True","True","False","","213","62.219.62.182","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("54726","54719","אני דן אותך לכף זכות","04/02/18 09:50","יט שבט","תשע"ח","09:50","אליעזר מ ש","כי העניין שאנטונינוס היה מגדולי חסידי אומות העולם , מופיע במקום אחר ,יש בילקוט שמעוני על תהילים על הפסוק:"כהניך ילבשו צדק, וחסידיך ירננו", אלו צדיקי אומות העולם ,שהם כהנים לקדוש ברוך הוא כגון אנטונינוס וחבריו. ובירושלמי מגילה פרק א' הלכה יא יש מחלוקת אם אנטונינוס התגייר . ושם כתוב, שאם באין גירי צדק לעתיד לבוא , אנטונינוס בראשם .","610","","2277","True","True","False","","282","62.219.62.182","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("56688","56677","יש צד של אמת בדבריו - החקיקה","14/05/18 18:45","כט אייר","תשע"ח","18:45","Almuaddib","הקיסר מרקוס אורליוס אכן העביר חוק, בשנת 177, שהיה אמור לבטל את המשחקים האלו. לא תפס. בפועל, בנו עצמו ובשרו המשיך את זה.","107","","2178","True","True","False","","173","82.81.160.69","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("56689","56688","תודה על התיקון","14/05/18 19:11","כט אייר","תשע"ח","19:11","אביגדור","אמנם אם מדובר עליו, לא פשוט לומר שהוא אנטונינוס שאהב יהודים.
For Marcus, as he was passing through Palestine on his way to Egypt, being often disgusted with the malodorousa and rebellious Jews is reported to have cried: "O Marcomanni, O Quadi, O Sarmatians, at last I have found a people more unruly than you
(מתוך AMMIANUS MARCELLINUS
ROMAN ANTIQUITIES 22.5.5)","571","","2178","True","True","False","","168","95.86.84.103","0","54567","עבודה זרה|י ע"א",""),new Message("56690","56688","מה שמצאתי בינתיים","14/05/18 19:45","כט אייר","תשע"ח","19:45","אביגדור","מתוך היסטוריה אוגוסטה:
"כשנעדר מרומא השאיר הוראות חמורות ששעשועי העם הרומי (דהיינו משחקי הגלדיאטורים) חמומנו ע"י הנדבנים העשירים..."
"ערך תהלוכת ניצחון.. ותרם משחקים נפלאים (משחקים כנ"ל)"
"קבע גבול ליוקר של מופעי הגלדיאטורים"

אני לא חושד בך חלילה על חוסר דיוק בעובדות, אלא שאלו המקורות שהגעתי אליהם. אם יש אחרים אשמח לשמוע.
עכ"פ, כמפורש, המשחקים לא פסקו, והוא עצמו המשיכם.
זה לא סותר שיתכן שבזמן מסוים הוא תכנן להפסיקם, אם יש מקור לזה.","571","","2178","True","True","False","","187","95.86.84.103","0","54567","עבודה זרה|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);