var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55484;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55484","0","למאמרו של הרב כוכב:","14/03/18 21:05","כז אדר","תשע"ח","21:05","יהודי_קדום",""לשון תורה לעצמה,לשון חכמים לעצמו" במדור להרחיב:

במאמרו שם כתב: "...ואף שבלשון חכמים רגילין לומר במקום יִשַּׁל – יִשַּׁר" [השי"ן בפתח, י.ק]

1. היכן יש בלשון חכמים (במשניות, תלמודים וכו') הִקָּרוּת של המילה יִשַּׁר, במובן הנידון, עד שכתב ש"בלשון חכמים רגילין לומר במקום יִשַּׁל - יִשַּׁר" - אודה לכבודו על הבהרת הקושי שלי בעניין זה.
2. גם הנלפע"ד: לשון העתיד למילה נָשַׁר - המושווית כאן למילה יִשַּׁל - הוא יִשֹּׁר ולא יִשַּׁר (כפי שכתב).

ידוע ממקומות אחרים הכלל "הלך אחר לשון בני אדם" - ולכן אותה מילה בתקופות שונות או/ו במקומות שונים יכולה להתפרש באופן אחר לגמרי.
למשל: אם אדם בתקופת המשנה הִדִּיר עַצְמוֹ מן ה'תירוש' - שפירושו בלשון תקופתו היה 'מיני מתיקה' ולא יין – נדרו לא יכלול איסור שתיית יין למרות שבלשון התורה 'תירוש' פירושו יין (בלשון ימינו תירוש פירושו יין צעיר וחדש שטרם תסס).

אגב, יש גם "לשון תורה לעצמה לשון חכמים לעצמן" (חולין דף קלז עמוד ב) - ועל פניו נראה שיש הבדל במשמעות היוצאת משני הנוסחים.","233","","2243","True","True","False","","863","79.183.137.174","0","0","עבודה זרה|נח ע"ב",""),new Message("55511","55484","תשובות","15/03/18 20:51","כח אדר","תשע"ח","20:51","דוד כוכב","1.
מסכת פאה פרק ד משנה י: איזהו לקט הנושר בשעת הקצירה
מסכת פאה פרק ז משנה ג: איזהו פרט הנושר בשעת הבצירה
מסכת שביעית פרק ז משנה ה: לעלין יש ביעור מפני שנושרין מאביהן
מסכת עבודה זרה פרק ג משנה ח: מפני שהנמייה נושרת עליהן והוה להן לזבל.

2.
לא בדקתי, רק החלפתי את הלמ"ד המקראית ברי"ש.


הנוסח הנכון - לעצמן.","125","","2242","True","True","False","","158","212.76.123.195","0","55484","עבודה זרה|נח ע"ב",""),new Message("55514","55511","מחילה, כל הדוגמאות ב 1. אינן ממין העניין","15/03/18 22:14","כח אדר","תשע"ח","22:14","יהודי_קדום","בכולן כתוב נושר בלשון הווה ולא בעתיד כלשון המאמר יִשַּׁל – יִשַּׁר וכו'.
עכשיו אני תמהה איך כתב ללא בדיקה "בלשון חכמים רגילין לומר במקום יִשַּׁל - יִשַּׁר" או בלשונו ב 2. "לא בדקתי, רק החלפתי את הלמ"ד המקראית ברי"ש" - כאמור כפי שציינתי בעתיד הלשון הוא יִשֹּׁר ולא יִשַּׁר (כפי שכתב) ואינו מופיע בלשון חכמים (במשניות, תלמודים וכו').

ובתגובתו זו הוא משיב על הבדלי הנוסחים "הנוסח הנכון - לעצמן" - זה מניין לו?","233","","2242","True","True","False","","135","79.183.137.174","0","55484","עבודה זרה|נח ע"ב",""),new Message("55520","55514","תוקן הלשון","16/03/18 07:45","כט אדר","תשע"ח","07:45","דוד כוכב","הנוסח "לעצמו" אין לו פשר ואינו קיים בכתה"י במקבילות ובמובאות.","125","","2241","True","True","False","","155","212.76.123.195","0","55484","עבודה זרה|נח ע"ב",""),new Message("55521","55520","יישר כוח על שתיקן הלשון במאמר","16/03/18 08:07","כט אדר","תשע"ח","08:07","יהודי_קדום","שם כתב במקור "...ואף שבלשון חכמים רגילין לומר במקום יִשַּׁל – יִשַּׁר"

ועתה החליף במשפט מקובל יותר:

"למרות שבלשון חכמים רגילין להחליף את הלמ"ד ברי"ש בשורש של המילה יִשַּׁל"","233","","2241","True","True","False","","112","79.183.137.174","0","55484","עבודה זרה|נח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);