var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55486;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55486","0","ד' הערות לדף נח","14/03/18 23:27","כז אדר","תשע"ח","23:27","המכריע","א. לפי שאינן בני תורה. כמדו' דמצינו כגון דא בביצה לגבי מת ביו"ט שני ובחולין לגבי כחל, ולפלא על בעל מסוה"ש שלא ציינם.

ב. מאן דאסר שפיר אסר ומאן דשרי שפיר שרי. לכאורה לא יתכן ששני החולקים יצדקו בלא לומר דמר אמר חדא וכו'. אמנם הדבר מתבאר מתוך הסוגיא שכוונתו שאינם חולקים ביסודי ההלכות, תרוייהו מודו לתוספתא הנ"ל דאם הגוי לא ידע כלל שזה יין מותר בשתייה, ובאופן דהוי רק כוחו, מותר אף בהנאה, ואם הגוי יודע שזה יין קי"ל דאסור אף בהנאה אף שלא בכוונת ניסוך, ולכן שניהם צודקים, ולא נחלקו אלא בעובדא המסויימת הזו שלפניהם אי יש לשער שהגוי ידע או שלא ידע.

ג. בעובדה הנ"ל. קצ"ב איך אמרו לאדם שאין מכירים אותו שישקה אותם, והא שמא גוי הוא וכפי שנתברר לבסוף. ואף אם ישראל הוא שמא הוא מאותם שהם כגויים לכל דבריהם. וכפי הנראה היה נראה ישראל כשר באופן שהיה מותר לסמוך על זה.

ד. איקלע לבצרה. לכאורה הוא דבר רחוק מן הדעת איך יתכן שטעה ר"ל טעות שכזו. דלכאורה בצרה רחוקה מאד מגבולי א"י המזרחית. והרי ר"ל היה שם בגופו לפי המסופר. ויל"ע.","199","","2242","True","True","False","","890","95.86.96.118","0","0","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55494","55486","להערה ד' שלך: בצרה בדרום סוריה, לא בעירק","15/03/18 11:49","כח אדר","תשע"ח","11:49","Almuaddib",".


המיקום שלה, על יד הגבול הסורי עם ירדן, הופך את הטעות למובנת עוד יותר.

יש שם גם את העתיקות של העיר מהתקופה הרומית.","107","","2241","True","True","False","","247","82.81.160.69","0","55486","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55499","55494","אבל יש בצרה גם בעירק וגם בישראל","15/03/18 12:37","כח אדר","תשע"ח","12:37","הודו_כי_טוב","","207","","2241","False","True","False","","177","109.65.143.115","0","55486","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55503","55494","יישר כח. באמת חשבתי כמו שכתב הודו","15/03/18 16:03","כח אדר","תשע"ח","16:03","המכריע","דהיינו שמדובר על בצרה שבעירק.

בצרה זו שהבאת נראית בעין בקושי 100 ק"מ מהכינרת.","199","","2241","True","True","False","","185","95.86.96.118","0","55486","עבודה זרה|נח ע"א",""),new Message("55742","55503","זו שבעירק כנראה לא היתה קיימת בעת התלמוד","01/04/18 14:17","טז ניסן","תשע"ח","14:17","בר אווזא","מקובל לומר כי בצרה שבעירק נוסדה זמן לא רב אחרי התלמוד, דהיינו סמוך לראשית תקופת הגאונים. היא נוסדה במקום שמוקדם יותר היה ים - המפרץ הפרסי - ועם הזמן סחף הנהרות הפרת והחידקל הצטבר והסיג את החוף דרום-מזרחה.","492","","2224","True","True","False","","134","213.151.48.99","0","55486","עבודה זרה|נח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);