var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56848;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56848","0","קדשי עובדי כוכבים","29/05/18 23:39","טו סיון","תשע"ח","23:39","דוד כוכב","מהו היחס הנכון לנכרים?

על כך כאן.","125","","2163","True","True","False","","715","213.151.52.94","0","0","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("56849","56848","דומני שיש להבדיל בין","30/05/18 11:45","טז סיון","תשע"ח","11:45","אור חדש","שתי הכותרות- היחס לקדשי עכו"ם בימי רשב"י ור"י והמאמר בזה
לעומת 'מהו היחס הראוי לנכרים?' שזו שאלה שאין לה כמעט שום שייכות בימנו לדיון שלעיל, ולו רק מהטעם שיש בוודאי דין שונה לאותם המגדירים עצמם אויבי ישראל לבין סתם נכרים ובינם לבין אוהבי ישראל שב"ה התרבו מאד בדור האחרון ודינם וודאי שונה משני הקודמים.
בכ"מ כל הדיון יכול להעשות ע"ס דברי גדולי האחרונים שדנו ב'נכרים שלנו' ולא מתוך דברי רשב"י וחבריו ודבריהם על ה'נכרים שלהם' שהרי אין כמעט דמיון בין הנדונים","458","","2162","True","True","False","","103","213.151.55.26","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("56850","56848","חוששני שאתה מעמיס על ר"ש את דעתך שלך","30/05/18 14:23","טז סיון","תשע"ח","14:23","Almuaddib","כתבת שם כי "זילזולו של רשב"י בנכרים ובמתנותיהם הוא כשיטתו".

אבל על איזה זלזול אתה מדבר כאן?

למדנו במשנה כי לפי הדעה הראשונה, בקודשי הגוים אין משום נותר, פיגול, טמא ושחיטת חוץ.
הסיבה לכך, בניגוד למה שכתבת, מפורטת בגמרא במפורש; דפיגול יליף מנותר בג"ש דעוון עוון, ונותר יליפ מטמא בג"ש דחילול חילול, ובטמא כתיב "וינזרו מקדשי בני ישראל" - ולא מקדשי הגוים.

הנה כי כן, הנימוק הוא בשל הציווי המפורש של הכתוב, ולא בשל זלזול. אין למצוא זלזול אלא גזירת הכתוב. וכי כאשר אין פיגול בלבונה, זה משום זלזול בלבונה?

===

וכהערת אגב, כדאי לשים לב לשוני בין נוסח המשנה שלפנינו, לבין נוסח המשנה שבגמרא שלפנינו. במשנתנו, זוהי דעת רבי מאיר ולא רבי שמעון.

===

אני חושב שמדרשת "אתם קרויים אדם" לדיני טומאת מת, גם אי אפשר לקבוע שרבי שמעון "זלזל" בגוים.

וכי גוי אינו בגדר אדם, לשיטת רבי שמעון, בדינים שאינם קשורים לטומאת המת?

בתוספתא דפאה למדנו:

"ישראל ונכרי שהיו שותפין בכרם חלקו של ישראל חייב ושל נכרי פטור.
רבי שמעון אומר ישראל ונכרי שהיו שותפין בכרם פטור מן העוללות."

וממה נפשך, מדוע נפטר, לשיטת ר"ש, מן העוללות?

משום שיש לגוי בהם צד של בעלות.

וכי למי שאינו "אדם" יש זכות קניינית? יש לו בעלות? וכי ר"ש יכול לפטור ישראל מחובתו ההלכתית, אלא בגלל צד קנייני של הגוי?","107","","2162","True","True","False","","190","82.81.160.69","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57254","56848","מסקנת התלמוד ביבמות לפרש את רשב"י","19/06/18 17:13","ו תמוז","תשע"ח","17:13","אליעזר מ ש","שהגויים אדם לגבי בהמה אקרו אדם סתמא לא אקרו . ובכלל משמעות הדברים, שכוונתו, שאמנם הגויים הם מדרגת אדם מעל הבהמה, וצריכים לקיים מצוות בני נח, ו'אדם חי ונדון ובהמה לא חיה ולא נדונה' .וישראל הם במדרגה יותר גבוהה שנקראת :"אדם סתמא".
**והרי כתוב בפי' רש"י על התורה שגם לדברי האומר שעכו"ם לא מטמאים באהל ,מטמאים במגע טומאת שבעה המיוחדת רק לנוגע באדם מת. וכל שמעלתו מרובה טומאתו יותר מרובה במותו. ולכן, זה מראה שגם לפי רשב"י יש לגויים איזה מעלה מעל הבהמות , והם בגדר :"אדם" במידה מסויימת .
***גם בימינו רואים את הצביעות והאכזריות של המון מהגויים במישור הבין לאומי . לדוגמא ,בשנת תשמ"א [1981] ישראל הפציצה את הכור העירקי לאחר שניסו לעכב המשך התפתחותו באמצעים שונים ולא עלתה בידם. והנה השליט האכזר של עירק - סאדם חוסיין ימח שמו וזכרו , הצהיר אז במפורש שמטרתו להשמיד את מדינת ישראל . ולכאורה ,כל בר דעת מבין שזכותה של מדינה להגן על עצמה . אבל מה שהיה אז שכמעט כל מדינות העולם , גינו מאד את מדינת ישראל על הפצצת הכור , כולל ארה"ב שאף הפסיקה את שיתוף הפעולה הביטחוני [ ההשתדלות שלנו בעניין הבטחון , אבל הבטחון באמת הוא רק בה' ית' אבינו שבשמיים...] עם ישראל לתקופה מסויימת.","610","","2142","True","True","False","","164","213.151.52.130","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("56851","56850","כוונתי לזילות בלשון חכמים","30/05/18 16:28","טז סיון","תשע"ח","16:28","דוד כוכב","כמו במסכת בבא מציעא דף קז ע"ב: "ארבע אמות דאניגרא - זלזל בהו". רש"י: "אל תדקדק בהן להרחיבן". הפחתה בערכם.

גם למ"ד אינם קרויים 'אדם', עדין קרויים אנשים, לכו"ע יש להם בעלות וכדומה.

אמת שרבי שמעון למד מפסוקים, אך ראה בקישור זה שדרכם היתה לדרוש את הפסוקים על פי עיקר שיטתם.","125","","2162","True","True","False","","172","213.151.52.94","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("56852","56851","הלשון שׁוּנָה מעט","30/05/18 18:23","טז סיון","תשע"ח","18:23","דוד כוכב",""זילזולו של רשב"י בערך נכרים ומתנותיהם" במקום: זילזולו של רשב"י בנכרים ובמתנותיהם.","125","","2162","True","True","False","","163","213.151.52.94","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57255","57254","וגם לא נראה לומר שמישהו מהתנאים ממש ..","19/06/18 17:22","ו תמוז","תשע"ח","17:22","אליעזר מ ש","יזלזל בערך הנכרי שכבר מעוניין לבוא לבית המקדש . אחרי ששלמה המלך עליו השלום בתפילתו בעת חנוכת בית המקדש הראשון התפלל גם על הנכרי שיבוא לבית המקדש שה' ישמע לתפילתו כדי שגם הנכרים וכל עמי הארץ ילמדו לדעת את ה' וללכת בדרכיו כמו עמו ישראל.
**והבקורת הקשה של רשב"י כלפי הנכרים, היינו, כלפי רוב המונם, שלא הכירו באלהי ישראל, לא רצו להקריב לשם ה', ואדרבא, שנאו את עם ישראל ודתו . [ הרי ידוע בהסטוריה שכך היו רוב הרומיים , אבל היו גם מיעוט שכבדו את אלהי ישראל, כגון מרקוס שעלה לירושלים ותרם מאה קרבנות לבית המקדש]","610","","2142","True","True","False","","221","213.151.52.130","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57268","57255","כוונתי ל"זילות" שבלשון חכמים","19/06/18 23:04","ו תמוז","תשע"ח","23:04","דוד כוכב","כגון במסכת בבא מציעא דף קז ע"ב: "ארבע אמות דאניגרא - זלזל בהו". רש"י: "אל תדקדק בהן להרחיבן". הפחתה בערכם.
לא לזילזול מוחלט כבלשון דהיום.

גם למ"ד אינם קרויים 'אדם', עדין קרויים אנשים, למשל, לדעת לכו"ע יש להם בעלות על ממון, וכדומה.","125","","2142","True","True","False","","231","212.76.100.90","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57284","57255","אם מכבד היהודים למה לא מתגייר?","21/06/18 16:09","ח תמוז","תשע"ח","16:09","אמלתראות","מלכת שבא התגיירה כאשר ראה בטיב עם ישראל.

כאשר גוי מבחירתו אינו הולך כפי שהיה מצפונו מחייב, וכאשר התוודע לעם ישראל ולבוראו, אינו אלא מסיבה שאינו מסכים לחיות כמוהם, והסיבה ההיא מונעת מהם לחיות ברוחניות ולחייות בייסור מצפון שמקדש הנשמה, אלא בוחר בהפקירות והיא הנותן שאין בו חשיבות ולבסוף גורם היחיד לסביבתו לערפל קדושת השכינה לשרות בעולם, אלא ההיפוך לגרום חילול ה' וקנאה בה' ועמו, וכמו שהוכח למעלה שעד היום השנאה של עמי הארץ נגד עם ישראל מחוללת בחוצות ממש כמו כמקדם, וב"ה שלא השבית לנו גואל ועם ישראל גונן בעצמם ובזכותם (אולי לעומת הגויים.. ובכל זאת זכות) ובזכות אבותם, והדבר היחיד שמעכב לגאולה השלימה היא העימות של קיצוני עמינו לחומרא ולקולא

בן נח מקריב בזה"ז

בן נח מקבל עליו כתושב גר","267","","2140","True","True","False","","322","74.113.189.218","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57292","57284","האם מי שמכבד את הנוצרים צריך להתנצר?","22/06/18 15:04","ט תמוז","תשע"ח","15:04","הודו_כי_טוב","","207","","2139","False","True","False","","154","79.178.54.59","0","56848","זבחים|מה ע"ב",""),new Message("57293","57292","נתפסתי על המלה "כבד"...","22/06/18 16:53","ט תמוז","תשע"ח","16:53","אמלתראות","אם מביא קרבן היינו שכבר עומד בשלב שרואה ביהדות את שורש האמת בעולם, אז למה אינו מתגייר?
ואם יש לו סיבות וכו' לעולם לא יבכה ולא יתלונן על אי כיבודו או שנראה בה בלתי מהול כדרגא נחותא ביותר, אלא יקבלו בשמחה, כמו שממזר אל לו להתלונן כי נולד פגום אלא יקבל בשמחה כי היא סמל הטומאה והיא תוצאה מעוול בלתי הפיך.","267","","2139","True","True","False","","184","74.113.189.218","0","56848","זבחים|מה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);