var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58107;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58107","0","הערה בפרק כל הבשר","16/08/18 00:06","ה אלול","תשע"ח","00:06","שמואל דוד","חולין קג: במתני׳ כל הבשר אסור לבשל בחלב חוץ מבשר דגים וחגבים ואסור להעלות עם הגבינה על השלחן חוץ מבשר דגים וחגבים

ועיין רש״ש ותפארת יעקב שהעירו מדוע פתח בחלב וסיים בגבינה.
ואני חשבתי לתרץ דמתניתין דיבר בהווה ודרך לבשל בחלב ולאכול עם גבינה ולא לאכול עם חלב. (כמדומני שבזמן הגמרא עיקר משקה שהיו שותים היה או מים או יין ושכר)
האם אפשר לפרש כן?","595","","2088","True","True","False","","593","174.200.26.13","0","0","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58114","58107","מסתבר מאד","16/08/18 07:35","ה אלול","תשע"ח","07:35","אור חדש","נראה שרק חולים היו שותים חלב

מלבד מים ויין שתו גם מיני שכר","458","","2088","True","True","False","","86","213.151.55.26","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58118","58107","כן","16/08/18 09:07","ה אלול","תשע"ח","09:07","דוד כוכב","אמנם כן היו רגילים לשתות חלב, הרבה יותר מלרפואה, כמפורש במסכת שבת דף עח ע"א: "חלב אכילתו שכיחא רפואתו לא שכיחא".
אבל לא היו רגילים לשתותו מכוס שעל השלחן, כמשמע במסכת שבת פרק ח משנה א: הַמּוֹצִיא יַיִן - כְּדֵי מְזִיגַת הַכּוֹס. חָלָב - כְּדֵי גְמִיעָה.
וכן משמע מכך שלא הזכירו כוס של חלב במסכת קידושין דף מח ע"ב:
"תנו רבנן התקדשי לי בכוס זה, תני חדא בו ובמה שבתוכו, ותניא אידך בו ולא במה שבתוכו, ותניא אידך במה שבתוכו ולא בו, ולא קשיא הא במיא, הא בחמרא, הא בציהרא".

עוד י"ל שיותר חידוש יש שאסור להעלות אפילו עם הגבינה על השלחן, כי חלב פשיטא שרגיל להשפך וללכלך וללחלח את הבשר.","125","","2088","True","True","False","","186","213.151.43.23","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58123","58118","אכילתו- גבינה משמע","16/08/18 09:34","ה אלול","תשע"ח","09:34","אור חדש","גונח היה יונק חלב לא מגובן","458","","2088","True","True","False","","99","213.151.55.26","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58124","58123","גם חלב נקרא אכילה","16/08/18 09:46","ה אלול","תשע"ח","09:46","דוד כוכב","לשון הגמרא "חלב אכילתו" איירי על אותו החלב עצמו שאמרו עליו במשנה: "חָלָב - כְּדֵי גְמִיעָה" ופירשו בגמרא (סוף עז.) שהוא מלשון הגמיאיני מעט מים מכדך.","125","","2088","True","True","False","","204","213.151.43.23","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58126","58124","לא ברור עדיין","16/08/18 10:11","ה אלול","תשע"ח","10:11","אור חדש","אומנם נכון שחלב בשיפא היה לא שכיח ביחס לחלב בשתיה אך מטרת שתיה זו לא נתבררה כאן ואולי גם היא לרפואה כמעשה באותו חסיד
אם תשתה חלב שיוצא מפרה או עז ללא הימגון תגלה שהוא מאד שומני במצבו הטבעי ולא ניתן ממש לרוות ממנו את הצמא, הוא יותר מזין מאשר מרווה (ואולי בשל כך מכונה צריכתו אכילה ולא שתיה)","458","","2088","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58128","58126","מַיִם שָׁאַל חָלָב נָתָנָה","16/08/18 11:42","ה אלול","תשע"ח","11:42","דוד כוכב","","125","","2088","False","True","False","","166","213.151.43.23","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58130","58128","אחד המקורות","16/08/18 11:46","ה אלול","תשע"ח","11:46","אור חדש","הברורים לכך שלא היה נחשב החלב למשקה בד"כ והיה שינוי בהנהגתה, הרי שתיה מרווה ומרעננת הינה מים ואילו החלב השומני לא דיו שלא רענן את סיס' אלא אף גרם לו להחמרה בעייפתו והרדימו, וכך מכונה שם החלב 'חמאה' שהרי שתיית חלב לא מהומגן כמוה כשתיית חמאה מותכת","458","","2088","True","True","False","","136","213.151.55.26","0","58107","חולין|קג ע"ב",""),new Message("58137","58130","ייש"כ גדול על התגובות","16/08/18 18:33","ה אלול","תשע"ח","18:33","שמואל דוד","","595","","2088","False","True","False","","137","50.29.101.19","0","58107","חולין|קג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);