var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59558;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59558","0","מה היחס הבסיסי הנדרש ? האם השתנה ?","02/12/18 09:49","כד כסלו","תשע"ט","09:49","עלי","לשון המשנה 'הכל שוחטין' מורה לכאורה על יחס בסיסי של אמון כלפי כל סוגי המסוגלים לשחוט. מאידך, תוך כדי לימוד דפי הגמרא הראשונים במסכת, נראה שהיחס לפחות יותר אמביוולנטי ( לא חד משמעי ), וגם אם ההסברים לכך אינם מתאימים בדיוק ללשון המשנה נראה כאילו זה הכיוון, כלומר שאין להאמין לכל אחד באופן בסיסי ואוטומטי. גם לאחר שקראתי מה שכתב הרב אהוד שורץ על ה'פרופיל של שוחט' והמקורות שהביא, לא הצלחתי לשתחרר מרושם זה שבאופן מעשי אין לתת אמון כ"כ בקלות.
ומעשית בחיים - באופן ממש קיצוני, בעיקר לאחר תחקירים מצולמים שפורסמו, ולקראת חתונות ובבתי מלון וכדו', הדברים ניכרים שאיננו מאמינים כלל בשוחטים ומוודאים היטב לגבי השוחטים וההשגחה עליהם, ובמיוחד לאחר תחקירים שהראו על תנאי השחיטה האיומים במפעלים.
אם אמנם המציאות כ"כ שונה מהלשון הראשונית במשנה, מדוע נקטה המשנה לשון כזו ? האם כ"כ השתנו הדברים מאז ולא אכשר דרא ?","209","","1980","True","True","False","","601","194.114.146.227","0","0","חולין|ה ע"א",""),new Message("59559","59558","כבר נתקלנו בלשון כזו ולא מזמן","02/12/18 11:10","כד כסלו","תשע"ט","11:10","אבי גרינבלט","מנחות פרק תשיעי כדוגמא
"הכל סומכין, חוץ מחרש, שוטה, וקטן, סומא, ונכרי, והעבד, והשליח, והאשה"
יכול להיות שהמציאות השתנתה ויכול להיות שהלשון השתנתה מלשון ימינו בשימוש בביטוי "הכל חוץ מ..."","539","","1980","True","True","False","","112","81.218.144.99","0","59558","חולין|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);