var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59602;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59602","0","השתלשלות יחס התנאים לכותים","04/12/18 12:50","כו כסלו","תשע"ט","12:50","אור חדש","תי' מצד אחד היו הכותים צוררים לישראל מימי שיבת ציון וכן וודאי לא החזיקו בתושב"ע כישראל הפרושים של ימי בית שני ואחריו, כיצד אם כן מוצאים אנו שתנאים ואמוראים לא חשו לשתות מיינם ועדיין היו מחל' רבות ביחס למידת שייכותם לתורה?
אלא שנראה שבתוך הכותים היו לפחות שני זרמים משמעותיים, אחד ששימר את מנהגי אבותיהם מימי ספר מלכים שהיו נגועים בשיתוף ע"ז וכמובן רחוקים מהתושב"ע של בית שני וכן היו עוינים לישראל ולעומתם היתה כנראה קב' גדולה של כותים שהיו ביחסים טובים עם ישראל ולמדו מהם תורה ומצוות בדרך הפרושים
כמובן שכאשר היהודים באו במגע עם הכותים היה זה בד"כ עם בני הקב' השניה (שהרי הראשונים עיינו אותם) וממילא נוצר אצלם (לפחות אצל חלק מחז"ל) הרושם ש'הכותים גרי אמת הם' ואף סברו שניתן לשתות מיינם ולאכול משחיטתם וכו'
אולם נראה שעם הזמן גילו אחרוני התנאים שהקב' השניה לא רק שאינה מייצגת את ה'כותים' אלא שהינה בטלה ונכחדת בתוכם, כך כאשר שלח ר"א את תלמידו להביא יין מהכותים השייכים לקב' ב הנ"ל (שומרי תורה) וגילה התלמיד ש'ההוא סבא א''ל לית כאן שומרי תורה" הרי שהתברר שלא די שאותה קב' אינה רוב הכותים אלא שכבר לא ניתן למצוא נציגים שלהם כלל
בהתברר העניין לא נותר אלא להתייחס לכל הכותים הנותרים כפי שהתייחסו כבר מקודם לקב' א- כאל עכו"מ עוינים ותו לא","458","","1972","True","True","False","","695","213.151.55.26","0","0","חולין|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);