var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=5962;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("5962","0","שאלה על קרבן הנזיר","04/01/11 22:51","כח טבת","תשע"א","22:51","יאירה","מדוע הנזיר שסיים את ימי נזירותו חייב להביא דווקא קרבן חטאת? על מה?","192","","4862","True","True","False","","1048","95.86.108.152","0","0","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5963","5962","מחלוקת","05/01/11 00:41","כט טבת","תשע"א","00:41","דוד כוכב","לדעת רבי יהודה ורבי אלעזר, זו חטאת מיוחדת שאינה באה על חטא.
לדעת רבי אלעזר הקפר, על חטא הסיגוף.

במסכת סוטה דף טו ע"א:
"חטאת נזיר תהא טעונה נסכים, לפי שאינה באה על חטא! סבר לה כרבי אלעזר הקפר, דאמר: נזיר נמי חוטא הוא".

במסכת נדרים דף י ע"א:
"תניא, רבי יהודה אומר: חסידים הראשונים היו מתאוין להביא קרבן חטאת, לפי שאין הקדוש ברוך הוא מביא תקלה על ידיהם, מה היו עושין? עומדין ומתנדבין נזירות למקום, כדי שיתחייב קרבן חטאת למקום".

במסכת תענית דף יא ע"א (וכן נדרים דף י ע"א, נזיר דף יט ע"א ודף כב ע"א, ובבא קמא דף צא ע"ב) :
"רבי אלעזר הקפר ברבי אומר: מה תלמוד לומר (במדבר ו') וכפר עליו מאשר חטא על הנפש, וכי באיזה נפש חטא זה? אלא שציער עצמו מן היין, והלא דברים קל וחומר: ומה זה שלא ציער עצמו אלא מן היין נקרא חוטא, המצער עצמו מכל דבר ודבר - על אחת כמה וכמה. רבי אלעזר אומר: נקרא קדוש, שנאמר (במדבר ו') קדוש יהיה גדל פרע שער ראשו. ומה זה שלא ציער עצמו אלא מדבר אחד נקרא קדוש, המצער עצמו מכל דבר - על אחת כמה וכמה".","125","","4861","True","True","False","","166","212.76.105.143","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5976","5962","האם אשה יכולה להיות נזירה?","05/01/11 02:47","כט טבת","תשע"א","02:47","המכריע","כשראיתי שם נשי וקטע על נזירות לא יכולתי שלא להיזכר בסיפור שקראתי על המהר"ם שיק (מתלמידי החת"ס) ששמע יום אחד את תלמידיו מתדיינים האם אשה יכולה להיות נזירה, ומצאו כמה ראיות עקיפות שאין מניעה והתפלאו מדוע זה לא נתפרש במשנה במישרין ושאלו לחוות דעתו של רבם. וכך אמר הוא להם; יש לי בבית ספר קטן הנקרא "תורת משה" ומצאתי שכבר נתפרש בו "איש או אשה כי יפליא לנדור נדר נזיר להזיר לה'"... וזה כמובן את דברי הרמב"ם בהקדמתו לפיה"מ לקדשים שבענייני קרבנות יימצאו ת"ח שלא בהיר להם אף דינים המפורשים במקרא.
(סקרנות אישית, האם יאירה לומדת דף היומי בעקביות ומזה כמה זמן? כלומר כמה מדפי הש"ס כבר למדה?)","199","","4861","True","True","False","","839","95.86.121.108","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5988","5963","גישה הפוכה","05/01/11 11:01","כט טבת","תשע"א","11:01","עציוני","הרמב"ן מציג גישה הפוכה, על פיה חטאו של הנזיר הוא בכך שלא ממשיך את נזירותו לעולם אלא חוזר לשגרת החולין:
"ועל דרך הפשט כי האיש הזה חוטא נפשו במלאת הנזירות, כי הוא עתה נזור מקדושתו ועבודת השם, וראוי היה לו שיזיר לעולם ויעמוד כל ימיו נזיר וקדוש לאלהיו, כענין שאמר (עמוס ב, יא): 'ואקים מבניכם לנביאים ומבחוריכם לנזירים', השוה אותו הכתוב לנביא, וכדכתיב (לעיל פסוק ח): 'כל ימי נזרו קדוש הוא לה'', והנה הוא צריך כפרה בשובו להטמא בתאוות העולם."","159","","4861","True","True","False","","256","132.70.40.183","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5977","5976","לגבי שאלתך שבסוגריים","05/01/11 06:45","כט טבת","תשע"א","06:45","מנהל הפורום","ייתכן אולי ושמא שיאירה לא תרצה לענות על כך בפומבי, אך הפתרון לכך יימצא בשדרוג שבעז"ה יבוצע בעוד כמה שבועות (לצערי זה מתעכב זמן רב) - אפשרות לשליחת מסר אישי לכל גולש מהפורום.","49","","4861","True","True","False","","139","77.126.129.149","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5983","5976","וכן מפורש במשנה","05/01/11 10:37","כט טבת","תשע"א","10:37","דוד כוכב","מסכת נדרים פרק יא משנה ט
וְנֵדֶר אַלְמָנָה וּגְרוּשָׁה יָקוּם עָלֶיהָ (במדבר ל), כֵּיצַד, אָמְרָה הֲרֵינִי נְזִירָה לְאַחַר שְׁלשִׁים יוֹם, אַף עַל פִּי שֶׁנִּשֵּׂאת בְּתוֹךְ שְׁלשִׁים יוֹם, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר.

מסכת נזיר פרק ב משנה ג
מַעֲשֶׂה בְאִשָּׁה אַחַת שֶׁהָיְתָה שִׁכּוֹרָה וּמָזְגוּ לָהּ אֶת הַכּוֹס וְאָמְרָה הֲרֵינִי נְזִירָה מִמֶּנּוּ, אָמְרוּ חֲכָמִים, לֹא נִתְכַּוְּנָה אֶלָּא לוֹמַר הֲרֵי הוּא עָלַי קָרְבָּן.

מסכת נזיר פרק ג משנה ו
מַעֲשֶׂה בְּהִילְנִי הַמַּלְכָּה, שֶׁהָלַךְ בְּנָהּ לַמִּלְחָמָה, וְאָמְרָה אִם יָבוֹא בְנִי מִן הַמִּלְחָמָה בְּשָׁלוֹם, אֱהֵא נְזִירָה שֶׁבַע שָׁנִים, וּבָא בְנָהּ מִן הַמִּלְחָמָה, וְהָיְתָה נְזִירָה שֶׁבַע שָׁנִים. וּבְסוֹף שֶׁבַע שָׁנִים עָלְתָה לָאָרֶץ, וְהוֹרוּהָ בֵּית הִלֵּל שֶׁתְּהֵא נְזִירָה עוֹד שֶׁבַע שָׁנִים אֲחֵרוֹת. וּבְסוֹף שֶׁבַע שָׁנִים נִטְמֵאת, וְנִמְצֵאת נְזִירָה עֶשְׂרִים וְאַחַת שָׁנָה. אָמַר רַבִּי יְהוּדָה, לֹא הָיְתָה נְזִירָה אֶלָּא אַרְבַּע עֶשְׂרֵה שָׁנָה.

מסכת נזיר פרק ד
משנה א
הֲרֵינִי נָזִיר, וְשָׁמְעָה אִשְׁתּוֹ וְאָמְרָה וָאָנִי, מֵפֵר אֶת שֶׁלָּה, וְשֶׁלּוֹ קַיָם, הֲרֵינִי נְזִירָה וְשָׁמַע בַּעְלָהּ וְאָמַר וָאָנִי, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר.
משנה ב
הֲרֵינִי נָזִיר, וָאָתְּ, וְאָמְרָה אָמֵן, מֵפֵר אֶת שֶׁלָּהּ, וְשֶׁלוֹ קַיָּם. הֲרֵינִי נְזִירָה, וָאָתָּה, וְאָמַר אָמֵן, אֵינוֹ יָכוֹל לְהָפֵר.
משנה ג
הָאִשָּׁה שֶׁנָּדְרָה בַנָּזִיר, וְהָיְתָה שׁוֹתָה בַיַּיִן וּמִטַּמְּאָה לַמֵּתִים, הֲרֵי זוֹ סוֹפֶגֶת אֶת הָאַרְבָּעִים. הֵפֵר לָהּ בַּעְלָהּ וְהִיא לֹא יָדְעָה שֶׁהֵפֵר לָהּ בַּעְלָהּ וְהָיְתָה שׁוֹתָה בַיַּיִן וּמִטַּמְּאָה לַמֵּתִים, אֵינָהּ סוֹפֶגֶת אֶת הָאַרְבָּעִים. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, אִם אֵינָהּ סוֹפֶגֶת אֶת הָאַרְבָּעִים, תִּסְפּוֹג מַכַּת מַרְדּוּת.
משנה ד
הָאִשָּׁה שֶׁנָּדְרָה בַנָּזִיר וְהִפְרִישָׁה אֶת בְּהֶמְתָּה וְאַחַר כָּךְ הֵפֵר לָהּ בַּעְלָהּ, אִם...","125","","4861","True","True","False","","129","212.76.105.143","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("6029","5976","תשובה לשאלה בסוגריים","05/01/11 21:00","כט טבת","תשע"א","21:00","יאירה","אני לומדת את הדף היומי כל יום והלימוד הזה חשוב לליבי ונשמתי עד כדי כך, שאני לא מסוגלת לחיות בלעדיו! התחלתי ללמוד ממסכת קידושין, כשהיא נלמדה בדף היומי ומאז אני ממשיכה ללמוד כל יום דף. למדתי גם מסכתות קטנות. כעת אני לומדת מסכת אהלות וגם הלכה, מוסר, פרשת השבוע, פוסקים, תלמוד ירושלמי וסוגיות נבחרות ממסכתות שונות בעיקר מסדר נשים.","192","","4861","True","True","False","","238","95.86.108.152","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5985","5977","הבהרה לגבי הסוגריים","05/01/11 10:54","כט טבת","תשע"א","10:54","המכריע","גם הבהרה זו מיותרת ברשות הרבים רק בלית ברירה. אכן לכן כתבתי את השאלה בסוגריים וגם לא שאלתיה בלשון נוכחת כדי שיהא ברור שלא יהא זה שלא מן הנימוס שלא להשיב.
חשבתי, שאולי אם יבוצע השידרוג שדיברת עליו, אינטרנט רימון וכדומה יחסמו את האתר, שהרי יהא זה קצת בגדר צ'אט, (למרות שבעצם כל מיל ממלא את הפונקציה הזו)","199","","4861","True","True","False","","173","95.86.121.108","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5986","5983","תודה על הדוגמאות","05/01/11 10:56","כט טבת","תשע"א","10:56","המכריע","תודה שחסכת לי את כל הציטוטים האלו, לזה בדיוק הכוונה, בכולם הגיעו לזה בעקיפין במסגרת דיני הפרה או במסגרת מעשים הנלמדים מהם דיני נזירות כלליים, אבל אין משנה שאומרת הכל נודרין בנזיר בין איש ובין אשה, ועל זה הראה המרמ"ש שזיל קרי בי רב הוא.","199","","4861","True","True","False","","161","95.86.121.108","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5987","5985","הבהרה נוספת","05/01/11 10:59","כט טבת","תשע"א","10:59","מנהל הפורום","אל דאגה, אין המדובר בצ'אט וגם לא בתוכנת מסרים רגילה, אלא רק באופציה של שליחת הודעה לדוא"ל של הגולש באמצעות האתר (ללא ידיעת כתובת הדוא"ל של הגולש), כמו שמשמש כפתור "שליחה לחבר" שנמצא במאמרים המותקנים בפורטל, כמו בתחתית המאמר הזה.

וראה גם המובא כאן בסוף ההודעה.

אגב, אתה מוזמן להיכנס לפורום הלשון ולהיווכח עוד בפעילותה של יאירה מהימים האחרונים.","49","","4861","True","True","False","","122","77.126.129.149","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5992","5987","הפנייה לפורום הלשון","05/01/11 11:36","כט טבת","תשע"א","11:36","המכריע","תודה על ההפניה לפורום המענין של הלשון, לא ראיתי אליו הפנייה או איזכור. מי יודע אילו עוד דברים מעניינים "מתחבאים" כאן. בכל אופן ביקרתי שם ותרמתי איזה גרגר קטן כדי שלא לפרוש מן הציבור, ועוד היד נטויה בל"נ אם אדע איך להיכנס לשם (עד שייעלם מכתבך זה אכנס דרכו...)","199","","4861","True","True","False","","136","95.86.121.108","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("5993","5992","ההפניה נמצאת בתפריט הימני של האתר","05/01/11 11:41","כט טבת","תשע"א","11:41","מנהל הפורום","ולעיתים גם בטאג-ליינס למעלה.
[מעל תיבת "ההודעות הנצפות ביותר בשבוע האחרון" יש שורה עם הודעות קצרות שמתחלפות באופן אקראי. אחת ההודעות מפנה לפורום לשון, שהיוזם להקמתו הוא הרב דוד כוכב, חובב הלשון]

ברוך הצטרפותך ל"מומחי הפורום". ","49","","4861","True","True","False","","106","77.126.129.149","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("6059","6029","תודה ליאירה","06/01/11 01:03","א שבט","תשע"א","01:03","המכריע","בסד תודה על התשובה המפורטת. אקוה שלא היתה בזה חדירה לרשות הפרט כפי שנרמזתי שאולי היה עלי לחוש לכך. זו באמת תופעה מסקרנת, אני עוסק בחינוך קרוב לחצי יובל שנים בס"ד ולא נתקלתי עדיין בבת שלומדת בהיקף כזה. אולי אני צריך לאחל לעצמי שקידה שכזו. (זה מזכיר סיפור יפה על חולה ששלח ממטת חליו שאלות רבות בהלכה לרב העיר, הרב תמה שהלא בבריאותו לא היה טרוד בכך יותר מדי, עד שעלה בדעתו שדוקא כשהוא חולה ומצווה על ונשמרתם, כעת מגיעות השאלות... אבל אין כוונתי לנקוט עמדה שלילית כלפי התופעה. קטונתי. אני רק משתומם בגלל נדירותה).","199","","4860","True","True","False","","164","95.86.121.108","0","5962","זבחים|נה ע"א",""),new Message("6073","6059","[ללא נושא]","06/01/11 17:48","א שבט","תשע"א","17:48","יאירה","המכריע הנכבד! השבתי לשאלתך בסוגריים אף על פי שהובהר כאן שבעוד זמן מה תותקן תוכנה מיוחדת לשליחת מסרים אישיים. לא רציתי להותיר אותך ללא מענה הרי חובה להביע יחס אנושי מעולה כלפי כל אדם ובפרט כלפי תלמיד חכם. אני לומדת תורה בשקיקה מתוך אהבה ואמונה. אני מקדישה ללימוד הרבה שעות ביום. חרף זאת אני מרגישה שחסר לי הרבה ידע ויש לי עוד הרבה מה ללמוד. (לכן אני מבקשת ממך להניח לי שלא דייקתי בדבריי לגבי "הכי השתא")
מוטלת חובה על כל אדם ללמוד תורה ולהשקיע בלימוד - זה חשוב ומבורך!
אני אישית מאמינה, שבזכות לימוד גמרא תבוא בע"ה גאולה שלימה לכל עם ישראל!","192","","4860","True","True","False","","200","95.86.108.152","0","5962","זבחים|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);