var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59796;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59796","0","שחיטה במחובר?!?","13/12/18 11:25","ה טבת","תשע"ט","11:25","אור חדש","מה היחס בין דברי שמואל למחל' רבי ור"ח?

נראה שכל שאלת הגמ' במחל' רבי ור"ח וכן ספקו של רבא לפני דברי שמ' 'לא מתחילה' כלל לשיטתו, הרי גם אם נניח שניתן איכשהו לשחוט במחובר ע"י הולכת צוואר הבהמה מצד לצד (רש"י) וגם לעשות זאת בלי בעיית דריסה (נראה לי לא מציאותי כמעט אך אינני שוחט...), בכ"מ ברור שמעשה זה קשה מאד (ברמה שלא מצדיקה כלל עשיה כזו במקום בתלוש) ויש לו סיכוי גבוה לנבל השחיטה, לכן גם ברור שיש לאסור לפחות מדרבנן סוג שחיטה כזה (ואולי גם זו היתה כוונת רבי שפשוט ששחיטה הינה בתלוש כפי שראינו בא"א ששחט במאכלת, כי כמעט רק כך הפעולה אפשרית, ולא מגזה"כ אלא כגילוי מלתא בעלמא, ולא הבין ר"ח כוונתו כפי' השני ברש"י) אם כן אין מה לדון האם 'זה מותר מדאו'' ואין מה להוכיח הכשרות של הדבר ממקורות שונים של דין 'מחובר', הרי לא ה'חיבור' פוסל כאן אלא שהחיבור מהווה סיבה לכך שפעולת השחיטה הכשרה הופכת ללא מעשית כמעט.

כ"כ חשבתי שאולי לא בא 'תלוש' של רבי אלא להורות על הצורך ב'תיקון' הכלי, שיהיה חלק ולא לסמוך על מחובר שהגם שנראה חלק אין לסמוך ע"ז לשחיטה בלא תיקון בידי אדם","458","","1963","True","True","False","","587","213.151.55.26","0","0","חולין|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);