var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59992;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59992","0",""ותו"/"ולטעמיך" בכ"י, ברש"י, בתוס' ובר"ן","24/12/18 09:14","טז טבת","תשע"ט","09:14","יהודי_קדום","גמרא: ותו שהייה דרסה חלדה הגרמה ועיקור מנלן?

רש"י: ה"ג ותו שהייה דרסה חלדה כו' - ולא גרסינן וליטעמיך.

תוספות: ותו שהייה דרסה וחלדה כו' - בכל הספרים גרסינן וליטעמיך ובקונטרס הגיה ותו וקשה לפירושו

חידוש הר"ן: לטעמיך שהייה דרסה חלדה הגרמה ועקור מי כתיבן. כך היא גרסת כל הספרים אלא רש"י ז"ל מחקו וגריס ותו".

והנה ראיתי שבחמישה (ששה) כת"י מופיע "ותו",
באחד מופיע (וליכ' וליטעמיך) [ותו] שהיה דרס' חלד' הגרמ' ועיקור מנלן
ובאחד מופיע ולטעמ[יך]..

ברור שההבדל בין "ותו" - שמשמעו הוספת עוד קושיה על הקודמת, לבין "ולטעמיך" - שמשמעו תשובה בשאלה לקושיה שנשאלה, משפיעים מאוד על מהלך הסוגיא ואיני נכנס לזה.

מחשבה ראשונית:
א. לא נראה לי שלפני רש"י עמדו רק גרסאות בהן נאמר "ותו", שהרי כשרש"י אומר: "... ולא גרסינן וליטעמיך" - מוכח מכך שרש"י הכיר גרסא כזו, והפנה את המשך הלימוד כקושית הגמרא ולא כתשובה של רב כהנא.

ב. התוספות והר"ן גורסים "ולטעמיך" ומקשים על פירושו של רש"י.
שמתי לב שאצל הר"ן גרסת ד"ה היא "ולטעמיך" ואצל התוספות "ותו". נ"ל שלמרות שלפני התוספות עמדה אכן (גם) הגרסא "ותו" הם משנים אותה ל"ולטעמיך".","233","","1953","True","True","False","","629","79.177.59.82","0","0","חולין|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);