var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60229;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60229","0","פרה שהעבירה בנחל","02/01/19 22:07","כה טבת","תשע"ט","22:07","אבי גרינבלט","האם פרי המחובר לעץ שנרטב מנוזל מוכשר לקבל טומאה מרטיבות שהיתה עליו בעודו מחובר ונותרה עליו אחר שנתלש ?","539","","1944","True","True","False","","568","95.86.72.42","0","0","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60231","60229","לא. אין דעת, הוא נרטב מאליו.","03/01/19 09:55","כו טבת","תשע"ט","09:55","Almuaddib","הפרה שהעבירה בנחל - הוכנסה לשם על מנת שתירטב במים => זו הרטבה מדעת, שמכשירה לקבל טומאה.

ועיקר הדבר למדנו פעמים רבות, ראה - למשל - דברי רב פפא בבבא מציעא כב: .","107","","1943","True","True","False","","179","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60234","60229","רמב"ם טומאת אוכלין פ"יג טו","03/01/19 10:55","כו טבת","תשע"ט","10:55","אור חדש","ראה בר"א ושאר הנו"כ","458","","1943","True","True","False","","83","213.151.55.26","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60232","60231","בעלי חיים","03/01/19 10:08","כו טבת","תשע"ט","10:08","אבי גרינבלט","הפרה , כל זמן שחיה בודאי אינה נחשבת לדבר מאכל ולכאורה מה ההבדל בין הפרה בעודנה חיה לפרי בעודנו תלוש על העץ ובפרי , ניתן לאוכלו בעוד תלוי על העץ משא"כ הפרה לפני שחיטתה ?","539","","1943","True","True","False","","91","81.218.144.99","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60233","60232","אתה שב והולך הצידה: יש כוונה או אין?","03/01/19 10:27","כו טבת","תשע"ט","10:27","Almuaddib","פרי, גם כשנקטף בכוונה, והועלה אל הגג כדי להתייבש, אם ירד עליו גשם - ולא היתה כוונת הבעלים שיירטב - המים האלו לא הכשירוהו לקבל טומאה, ובעינן כי יותן - וכפי שציינתי לעיל למקור.

פרה, בעודנה חיה, לא יכולה לקבל טומאה. להרטב - היא יכולה גם יכולה. אם לא נכנסה מעצמה אל המים, אלא הבעלים הכניס אותה כדי שתרחץ במים - הרי זה בכי יותן.","107","","1943","True","True","False","","174","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60235","60233",""פרי גם כשנקטף" , לא על זה השאלה","03/01/19 11:12","כו טבת","תשע"ט","11:12","אבי גרינבלט","זה ברור שאינו מקבל טומאה
ברור כמובן שחייבת להיות דעת אלא שאם בעל הפרי ירטיב את פירותיו בעודם מחוברים לקרקע , לא יוכשרו לקבל טומאה.

בנוסף ולא"ד בהקשר לשאלתי הקודמת, כאשר הגמרא דנה בדלעת שניתז עליה מדם השחיטה וקינח את הדם בין סימן לסימן , האם אין בזה כדי להראות שלא נוח לבעלי הדלעת בדם הניתז עליה ? הגמרא כלל לא דנה בדבר , האם בגלל שהדבר פשוט שאם לא נוח לו , הדלעת לא תיטמא ?","539","","1943","True","True","False","","117","81.218.144.99","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60236","60235","שים לב, עירבת שני דברים שונים שוב:","03/01/19 11:23","כו טבת","תשע"ט","11:23","Almuaddib","המחובר לקרקע אינו נטמא, בדיוק כפי שבעל חיים אינו נטמא.

אבל, אם הרטיב - לרצונו - פרי המחובר לקרקע - רטיבות זו תכשירו לקבלת טומאה ברגע בו ייקטף.
המקבילה לכך - המוליך את הבהמה בנהר שהגמרא הביאה.

אנא, שים לב כי העובדה שמשהו אינו יכול להיטמא, אינה זהה לכך שהנוזל שעליו יכול להכשיר לקבל טומאה - ברגע בו אותו משהו יוכל להיטמא. למשל - בבהמה אחרי שנשחטה, או בפרי אחרי שנקטף.


למדנו כי הבוצר ענבים כדי לדורכם בגת - הרי הוכשרו לקבל טומאה. ומדובר בגזירת חכמים בשל החשש מפני מי שנכנס לכרמו, וכדי לבחון אם הענבים בשלים וראויים לבציר, הוא ממעך כמה ענבים - והעסיס שלהם מרטיב אשכול אחר, והואיל ועומדים להיבצר לדריכה, לרצונו הדבר נעשה, ובכך יוכשר האשכול לקבל טומאה.

ועיין במשנה תורה, הלכות טומאת אוכלין פי"א.","107","","1943","True","True","False","","169","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60240","60235","הנח שרק דם הסימן הראשון ניתז על","03/01/19 12:46","כו טבת","תשע"ט","12:46","יהודי_קדום","הדלעת, וזה ודאי גם בכלל דברי הגמרא, והשמט את נתקנח בין סימן לסימן.","233","","1943","True","True","False","","126","37.26.147.199","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60242","60236","מה המקור לדבריך ?","03/01/19 13:49","כו טבת","תשע"ט","13:49","אבי גרינבלט",""אבל, אם הרטיב - לרצונו - פרי המחובר לקרקע - רטיבות זו תכשירו לקבלת טומאה ברגע בו ייקטף"","539","","1943","True","True","False","","75","81.218.144.99","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60241","60240",""ניתז" / גם בשנית = ללא כוונה","03/01/19 13:03","כו טבת","תשע"ט","13:03","אבי גרינבלט","מן הסתם , חייבים לומר שאם אינו לרצונו , אינה נטמאת","539","","1943","True","True","False","","84","81.218.144.99","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60244","60241","לאו דוקא, עובדה שתולין.","03/01/19 14:22","כו טבת","תשע"ט","14:22","Almuaddib",".","107","","1943","True","True","False","","132","82.81.160.69","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60243","60242","כתבתי לך שני מקורות בהודעה למעלה","03/01/19 14:21","כו טבת","תשע"ט","14:21","Almuaddib","למשל, עיין במשנה תורה, הלכות טומאת אוכלין פי"א.","107","","1943","True","True","False","","139","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60249","60243","אחלה פניך , היכן בדיוק ?","03/01/19 14:44","כו טבת","תשע"ט","14:44","אבי גרינבלט","","539","","1943","False","True","False","","89","37.26.147.235","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60245","60244","כיצד יכשיר אם לא לרצונו ?","03/01/19 14:28","כו טבת","תשע"ט","14:28","אבי גרינבלט","","539","","1943","False","True","False","","68","81.218.144.99","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60247","60245","הוא שחט לרצונו. הדם יצא מצוואר הבהמה","03/01/19 14:39","כו טבת","תשע"ט","14:39","Almuaddib","לרצונו של בעליה.","107","","1943","True","True","False","","125","82.81.160.69","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60248","60247","זה מחודש","03/01/19 14:42","כו טבת","תשע"ט","14:42","אבי גרינבלט","השחיטה לרצונו
ניתז - גם אם לא לרצונו?","539","","1943","True","True","False","","74","37.26.147.235","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60250","60248","לא. זה לא מחודש. ועיין, שוב, ברמב"ם","03/01/19 14:48","כו טבת","תשע"ט","14:48","Almuaddib",".","107","","1943","True","True","False","","114","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60251","60249","אחד, בגמרא שלנו, השני - במשנה תורה","03/01/19 15:09","כו טבת","תשע"ט","15:09","Almuaddib","הראשון הוזכר, אולי לא מספיק במפורש - הבהמה שהוליכה בנהר. הרי זה בדיוק המקרה - הבהמה נרטבה לרצון הבעלים, כאשר היא לא יכולה לקבל טומאה - כי היא בהמה חיה. ובכל זאת, מים אלו יכשירו לאחר שחיטתה.

השני - בסוף ההודעה, האזכור המפורש ממשנה תורה.","107","","1943","True","True","False","","150","209.88.198.77","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60255","60250",">>>","03/01/19 16:51","כו טבת","תשע"ט","16:51","אבי גרינבלט","גם מדברי הגמרא בדף טז לא בהכרח משמע כן אלא שחייבים להבין כדבריך בענין שהשוחט רוצה בהוצאת הדם ע"י פעולתו ואילו מי הגשמים אינם תלויים כלל ברצונו.
יש"כ","539","","1943","True","True","False","","91","37.26.147.235","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60252","60251","גבי פרי המחובר לעץ","03/01/19 15:13","כו טבת","תשע"ט","15:13","אבי גרינבלט","נרטב לרצון הבעלים במחובר ונתלש ועדיין נותר רטוב , כתבת שמוכשר ע"י אותו הנוזל.
היכן המקור לזה ?","539","","1943","True","True","False","","81","37.26.147.235","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60253","60252","האם פתחת בהפניה שהבאתי?","03/01/19 16:23","כו טבת","תשע"ט","16:23","אור חדש","" אינן תלושין ברצון. א''א היה לו לומר שאין מקבלין הכשר במחובר מיהו אם הוכשרו במחובר לרצון ונתלשו ועדיין משקה טופח עליהם לרצון הרי הם מוכשרין..."","458","","1943","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","60229","חולין|לו ע"ב",""),new Message("60254","60253","יש"כ","03/01/19 16:28","כו טבת","תשע"ט","16:28","אבי גרינבלט","אכן לא ראיתי את הראב"ד","539","","1943","True","True","False","","59","37.26.147.235","0","60229","חולין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);