var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61149;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61149","0","מסורת מול סברא","01/04/19 12:19","כה אדר ב","תשע"ט","12:19","אור חדש","אמר ליה אין ואפילו כנפיא א''ל אין א''ל האלהים אם אמר לי רבי יוחנן מפומיה לא צייתנא ליה ... ואלא עולא ארישא אמרה ניהליכו א''ל אין א''ל האלהים אי אמר לי יהושע בן נון משמיה לא צייתנא ליה

יש כמה טועים בעולם שהמציאו מדעם הטועה שכל לימוד התושב"ע מבוסס רק על מסורת מדורות קודמים ואין בו מקום כלל לסברות אישיות סוביקטיויות של הלומד

מלבד שסברא מומצאת ונטולת מקור זו הינה סתירה לעצמה הרי שבגמ' המובאת כאן יש אולי את הביטוי הנעלה ביותר למקומו העדיף של שכלו של הלומד על כל מסורת שבאה להיות 'תורה'","458","","1859","True","True","False","","741","213.151.55.26","0","0","חולין|קכד ע"א",""),new Message("61153","61149","גם כאן אביא דברי המהרש"ל:","02/04/19 00:29","כו אדר ב","תשע"ט","00:29","יהודי_קדום",""...ונחזור לראשונות, לתלמוד אשר אנו עוסקין בו, ומימיו אנו שותים, לולי חכמי הצרפתים בעלי התו' שעשאהו ככדור אחד, ועליהן נאמר דברי חכמים כדרבונות, והפכוהו וגלגלוהו ממקום למקום, שנראה לנו כחלום מבלי פותר ומבלי עיקר, אלא סוגיא זו אומרת בכה וסוגיא זו אומרת בכה, ולא קרב זה אל זה, ונמצא מיושר התלמוד ומקושר, וכל החתומות יתפשרו, ותוכן פסקיו יאשרו, אף כל זה לא הספיקו לאחרונים, אם מצד המחלוקת שעמדו אחרונים אשר באו אחריהם, והוסיפו וגרעו חלקו ושנו, ולא נאותו להם בכל הדרך אשר דרכו, ולקח להם מכל אשר בחרו, או מצד שבעלי התו' בעצמן חולקים בכמה מקומות, ודבריהם סותרין זה לזה, בסיבה שבמקום אחד הוא דברי ר"ת, ובמקום השני הוא דברי ר"י ור"יבא ויתר החולקים, ומשום הכי במקום א' תמצא תימה וכולה בקושיא, ובמקום השני תמצא מתורץ, והוסיפו ושנו במקומות שונים בגמרא, שבעלי התוספות תלמידי ר"ת היו לרוב, כי שמונים בעלי תו' היו בפרק אחד לפני ר"ת, וכל אחד הגיע להוראה, כגון ה"ר חיים כ"ץ, ור"א ממינץ, וה"ר שמשון משנ"ץ וחביריו, ותלמידים לרוב בלי מספר, והנה כת אחרת, הרמב"ן והרמ"ה והר"ז והרשב"א, ואיש קדוש ר' יונה ותלמידיו, והר"י א"ז, איש עניו וטהור אשר אין באחרונים כמוהו, מהר"ם מרוטנבורג נקרא, והעמיד תלמיד אחד שכמעט מלא מקומו, מרנא ורבנא ר' אשר, למדו היטב ודרשו וחקרו, ובנו את יסודם על דברי הרי"ף, אשר בירר התלמוד וניפהו בי"ג נפות, ועל דברי התו' הצרפתים, ומשניהם הוציאו לאור כל תעלומות.
אחרי כל זאת לא די שלא הספיק לנו חיבוריהם, אלא שריבתה מהם המבוכה, והתורה לא נעשית כשתי תורות, אלא כתרי"ג תורות, מרוב ריבוי החלוקות, וכל אחד בונה במה לעצמו, וכאילו כף מאזני צדק בידו, ובשקל הקודש הוא שוקל, וכמכריע כלפי כף זכותו, ולעומתו ברוך יאמר, הספר"די אומר לעולם צדקו דברי המחברים אם הוא מן הספרד"ים, ובפרט דברי הרמב"ם, שהי' מעולה בכל מעלות, בפנימית וחיצונות, וכל חכמי הצרפתים כקליפת השום נגדו, ושרי ליה מריה, בגרמתיה הוא וגירא דיליה הוא..."","233","","1858","True","True","False","","168","79.179.31.96","0","61149","חולין|קכד ע"א",""),new Message("61156","61153","לא הבנתי","02/04/19 08:51","כו אדר ב","תשע"ט","08:51","אור חדש","שייכות הדברים להודעתי
ובכלל החלק שהבאת מהמהרשל לא מובן מה מסרו...
(רגילים להביא רק החלק הראשון על גדלות עבודת התוס')","458","","1858","True","True","False","","173","217.132.6.138","0","61149","חולין|קכד ע"א",""),new Message("61157","61156","חיזוק והשלמה לדבריו כהבנתי...","02/04/19 08:54","כו אדר ב","תשע"ט","08:54","יהודי_קדום","","233","","1858","False","True","False","","176","79.179.31.96","0","61149","חולין|קכד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);