var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62016;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","65"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62016","0","בקשה להסבר","07/07/19 13:06","ד תמוז","תשע"ט","13:06","עלי","מדוע כלל רבי יהודה הנשיא משניות רבות בזו אחר זו כשיטת רבי מאיר של מסכתנו שהיא שיטת יחיד ולא שנאן כשיטת הרבים ? היש בזה כוונה מיוחדת או סיבה מיוחדת ?","209","","1771","True","True","False","","757","194.114.146.227","0","0","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62018","62016",""סתם מתניתין רבי מאיר"","07/07/19 13:19","ד תמוז","תשע"ט","13:19","דוד כוכב","קובצי המשניות של רבי מאיר היו היסוד לנוסח המשניות של רבי יהודה הנשיא. ראה כאן.","125","","1771","True","True","False","","197","95.86.73.86","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62021","62016","לא כל המשניות כאן כרבי מאיר","07/07/19 15:49","ד תמוז","תשע"ט","15:49","Almuaddib","למדנו במשנה, בדף כ., כהאי לישנא:

"ערך ידי וערך רגלי עלי לא אמר כלום"

זו שיטת חכמים, שהרי לדעת רבי מאיר - נתחייב בדמים במקרה זה.","107","","1771","True","True","False","","152","87.71.138.11","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62020","62018","ומה בכך","07/07/19 14:08","ד תמוז","תשע"ט","14:08","עלי","שקובצי הלכות אלו והמשנה של רבי מאיר הם, האם הלכה כמותו לגבי המקדיש דבר שלא בא לעולם, ומדוע לא שנה רבי יהודה הנשיא בעצמו כדעת חכמים אלא השאיר כדעת רבי מאיר היחיד ?","209","","1771","True","True","False","","149","194.114.146.227","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62034","62020",""תנאים מבלי עולם"","07/07/19 19:07","ד תמוז","תשע"ט","19:07","דוד כוכב","ממילא אי אפשר לפסוק רק על פי המשנה וקיצורי הלכות ללא הבנת טעמם והקשרם.
כך חייבים ללמוד גם את הגמרא.
יש גם משניות שהם אליבא דתנא פלוני ובמסכת אחרת סתם משנה אליבא דתנא אחר.","125","","1771","True","True","False","","210","95.86.73.86","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62026","62021","אתה צודק אבל שאלתי","07/07/19 16:38","ד תמוז","תשע"ט","16:38","עלי","היתה מדוע לכתוב במשנה את דעות היחיד בסתם ולא את דעת הרבים, כי ניחא לדורות הדעה של התנאים והאמוראים הם יכלו להבין דרך כזו, אבל לאזובי הקיר כמוני זה ממש מבלבל. הייתי מצפה לקרוא משניות המשקפות בזו אחר זו את ההלכה המקובלת ולא קובץ מועתק של חכם מסויים. אמנם תמיד יותר קל לעשות 'העתק הדבק' אבל האם לא הגיוני לנסח את כל המשניות בהתאם להלכה ?","209","","1771","True","True","False","","166","194.114.146.227","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62028","62026","אני מבין שיש לך מחלוקת עם רבי על דרכו","07/07/19 16:54","ד תמוז","תשע"ט","16:54","Almuaddib","בעריכת המשנה.","107","","1771","True","True","False","","165","87.71.138.11","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62029","62026","כעקרון שיטת רבי היתה","07/07/19 16:56","ד תמוז","תשע"ט","16:56","אור חדש","לסתום כהלכה ולכן ההלכה כסתם, וכפי שביקשת","458","","1771","True","True","False","","142","213.151.55.26","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62040","62028","מחלוקת ? ח"ו","07/07/19 21:55","ד תמוז","תשע"ט","21:55","עלי","רק מבקש להבין מדוע נערכה המשנה כך שלא תמיד ההלכה כמשנה אלא כדעה אחרת שאינה נזכרת בה כלל אלא בברייתא או תוספתא וכדו'. אמנם כאשר מעתיקים קובץ שלם ולא רוצים 'להרוס ' את המבנה היפה שבנה תנא מסויים זה ראוי לעצם שימור הקובץ אבל האם לא נכון היה יותר לבנות קובץ חדש של רבי יהודה הנשיא בעצמו שכולו אחיד בכך שהדעות המופיעות בו הן כולן להלכה ? במצב ה'נוכחי' צריכים היו האמוראים ( ועוד יותר הפרשנים אחריהם ) 'לשבור את הראש' להבין תחילה כל דעה במשנה מי סובר אותה, ולהכריע להלכה כאיזה תנא לפסוק. הרי שזה מסבך מאד את הלימוד.
אני מנסה להבין מה ההגיון ביצירת 'סבך' שכזה. ( דומה הדבר עלי כאילו אני אילו של אברהם הנאחז ב'סבך' בקרניו...)","209","","1771","True","True","False","","143","164.138.124.24","0","62016","ערכין|כא ע"א",""),new Message("62041","62040","שאלתך, אם כך, אינה על רבי","07/07/19 21:59","ד תמוז","תשע"ט","21:59","Almuaddib","כי אותה "הלכה שנפסקה", נפסקה שנים רבות אחריו, בדרך כלל על ידי האמוראים. הם לאו דוקא חשו עצמם כפופים לפסיקה הנובעת מעריכת המשנה על ידי רבי.","107","","1771","True","True","False","","165","87.71.138.11","0","62016","ערכין|כא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);