var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64197;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64197","0","מכשיר אופטי לזיהוי דמים טמאים/טהורים.","12/11/19 20:36","יד חשון","תש"פ","20:36","אליצפן","האם נכון לפתח מכשיר אופטי שידע לזהות צבעי דם נידה, ולקבוע על פיו האם טהור או טמא?","502","","1631","True","True","False","","703","77.126.97.54","0","0","נידה|כ ע"א",""),new Message("64198","64197","דברי הציץ אליעזר בענין זה","12/11/19 23:04","יד חשון","תש"פ","23:04","מאור צוברי","שו"ת ציץ אליעזר חלק יג סימן פא
(ג) אתאן לשאלתו השלישית והאחרונה, והיא, אם אסכים שהרבנים יסתייעו בקביעת דם נדה בשתי דרכים: (א) קיימות טבלאות של צבעים וגוונים מפורטים שנקבעו באופן מדעי. ניתן לסמן את כל הגוונים של נדה או ספק נדה, וכך יוכלו הרבנים להשוות את השאלות לצבעים אלו ולהחליט אם האשה נדה. (ב) ניתן להשתמש בחומר כימי מפוחם אשר בתגובה של שינוי צבע נותן תשובה אם יש בחומר מסוים דם או לא, ע"י שימוש בחומר זה ניתן להוכיח אם בכלל מדובר בדם או לא, ע"כ.
הנה לדעתי יש לקרוא נדחה להצעותיו. כי לפי ההלכה אין לסמוך על קביעת סוג הדם ומראהו היוצא מרחם האשה על הרופאים ועל הידע - הרפואי, [זאת מחוץ מהדיון והקביעה הכללית של ההלכה שנאמנות הרופאים מטילה רק ספק], ופוק חזי לרבותינו הקדושים התנאים והאמוראים שכל רז לא אניס להו וידעו באמת על פי סוד ד' ליראיו להבחין בסוגי הדמים אם המה מהחמשה דמים הטמאים המפורטים במשנה בנדה ד' י"ט ע"א, או לא, ובכל זאת מצינו לכמה וכמה מהם שכבר לא רצו לסמוך על עצמם לחזות ולהבחין בין דם לדם, אם הוא מסוג הטמא או הטהור, כדיעוין מהמובא בגמ' שם ד' כ'. והטור ביו"ד סי' קפ"ג אחרי שהציע עיקרה של ההלכה, שלא כל דם הבא מן המקור טמא, אלא דוקא ה' מיני דמים, הוסיף מיד וכתב, דמיהו משרבו הגלויות ונתמעטו הלבבות חששו שמא יבואו לטעות באיסור כרת וכו' החמירו לטמא לכל מראה דם אדום. ועוד לו בסי' קפ"ח חזר הטור לכפול זאת, ופוסק בזה"ל: דבר תורה ה' דמים טמאים באשה ותו לא. והאידנא נתמעטו הלבבות חזרו לטמאות כל שיש בו מראה אדום בין אם הוא כהה הרבה או עמוק וכן כל מראה שחור עכ"ל. וכך נתקבלה ההלכה בכל ספרי הפוסקים רוא"ח באין חולק לטמאות כל שיש בו מראה אדום. והדיונים, המבחנים, והמחקרים שעושים מורי - ההוראה, הוא רק לברר אם זה בא מן הרחם, ואם המראה הוא אמנם מראה אדום, ולזה לא צריכים לידע - רפואי, רק המורה הוראה שואל וחוקר זאת בפיו, ומבחין בעיניו, ופוסק את פסקו לפי כללי ההוראה המקובלים.
לכן עם כל הכבוד אין כל מקום להצעת כבו', ואתו הסליחה.
ואסיים בברכת כתיבה וחתימה טובה בכבוד רב ובהוקרה אליעזר יהודא וולדינברג

ועיין בספר פועה כ"א עמ' 127 וכן בהערות 31 ו32 כמו כן בשו"ת פועה באחד הכרכים אינני זוכר כעת","805","","1631","True","True","False","","133","80.246.140.168","0","64197","נידה|כ ע"א",""),new Message("64213","64197","[ללא נושא]","13/11/19 10:19","טו חשון","תש"פ","10:19","אור חדש","א- כבר קיים כאן נסיון ראשוני לתת פתרון לעניין

ב: נגעת בשאלה יסודית, האם ההלכה מחוייבת בראש ובראשונה לשימור המסורות ובכללן דברים שהם רק בדיעבד או אף בטעות יסודם, שהרי התקדשו במנהג ישראל ורבותיו, או שמא ההלכה מחוייבת לאמת בלבד ומחוייבת לסתור דברי הקדמונים במקום שנראה לפוסק המאוחר הפך דבריהם (בין היתר ע"י גילוי מדעי חדש)
אומנם מהתורה וחז"ל ברור כצד ב' אך למעשה הנהגת פוסקי ישראל לאורך הדורות נטתה לצד א' מפני ענווה גדולה שנהגו בעצמם. ואומנם ידועים דברי חז"ל על ענותו של זכריה בן אבקולס והחורבן שבא מהנהגה זו וכן פשוט לי לחלוטין שהרבה כפירה וזלזול בדת שבימנו מקורם בפער הנ"ל של דבקות בשקר שנתקדש וחוסר הנכונות של רבים בהנהגתנו התורנית לפסוק נגד רבותיהם וכד'
רק דוגמא קטנה לתיקון שבהנהגה בצד ב'- פועלו של הרע"י שפסק בהרבה דברים נגד חומרות יתרות שנהגו בהם קודמיו ופסק בכל דבר לפי מקורות הדין הפשוטים ללא סיבוכי חששות של אחרונים ובכך זכה לקרב רבבות רבות לתורה כי הרגישו שניתנת להם תורת אמת
וכן ניתן לציין את הרב רבינוביץ הגר"ד ליאור והרב אליעזר מלמד שהוראותיהם נוטות יותר לצד ב' ואכן זוכים שדבריהם מתקבלים באהבה בקהלים רבים ושונים
בע"ה נדע להצמיח ולהעריך עוד גדולים בסגנון הנ"ל וזה חלק מתהליך הגאולה שלנו ושל העולם בכללו","458","","1630","True","True","False","","140","213.151.55.26","0","64197","נידה|כ ע"א",""),new Message("64203","64198","התשובה לא ברורה","13/11/19 00:53","טו חשון","תש"פ","00:53","דוד כוכב","הרי מסקנת הציץ אליעזר:
"המחקרים שעושים מורי - ההוראה, הוא רק לברר אם זה בא מן הרחם, ואם המראה הוא אמנם מראה אדום, ולזה לא צריכים לידע - רפואי, רק המורה הוראה שואל וחוקר זאת בפיו, ומבחין בעיניו".
ולכאורה על כך אמנם הסתמכה כוונת השואל: האם ללמד את התלמידים מהם הצבעים שנחשבים לנוטים לאדום, בעזרת טבלאות של צבעים וגוונים.

בשאלה זו הרב דב ליאור התיר. והרב מרדכי אליהו אסר שמא הצבעים ידהו. והקשתי לו מאי שנא מהמעשה במסכת נדה דף כ ע"א: "עולא אקלע לפומבדיתא, חזייה לההוא טייעא דלבוש לבושא אוכמא, אמר להו: שחור דתנן - כי האי. מרטו מיניה פורתא פורתא, יהבו ביה ארבע מאה זוזי". ולא חששו שמא ידהה הצבע שהשתמש בו הטייעא.","125","","1630","True","True","False","","231","213.151.62.142","0","64197","נידה|כ ע"א",""),new Message("64206","64203","ומה ענה רבך הרב אליהו זצ"ל ?","13/11/19 06:24","טו חשון","תש"פ","06:24","עלי","","209","","1630","False","True","False","","144","141.226.59.2","0","64197","נידה|כ ע"א",""),new Message("64208","64206","הוא לא היה עונה על כל שאלה","13/11/19 08:59","טו חשון","תש"פ","08:59","דוד כוכב","","125","","1630","False","True","False","","189","213.151.62.142","0","64197","נידה|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);