var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64340","0","כאיש אחד חברים ?","26/11/19 07:51","כח חשון","תש"פ","07:51","עלי","האמנם ? והלא מפסוק זה יש ללמוד על עומק הפירוד שהיה במעשה הפילגש בגבעה בין שבטי ישראל בכלל ולשבט בנימין בפרט !
דומה הדבר לחסידות החסידה המתחסדת רק עם חברותיה.
לכאורה - איזו ציניות וסרקזם ( שיש בשימוש בפסוק זה במקרא ) !
ברור שבדף שלנו זה רק אסמכתא מנותקת מהקשרה האמיתי ובכ"ז ראוי להתעכב על הפסוק והקשרו.","209","","1616","True","True","False","","722","141.226.73.200","0","0","נידה|לד ע"א",""),new Message("64341","64340","אדרבה","26/11/19 10:20","כח חשון","תש"פ","10:20","אור חדש","היא הראיה לדין
שאע"פ שנאספו לשם מלחמה והיה לכ"א אינטרס שונה בכך כמצוי בקואליציות צבאיות שונות, כיוון שס"ס נאספו למקום אחד עשאן הכתוב חברים ומזה למדו חזל שלא לבזות ע"ה הבאים לרגל אלא לקרבם כיון שנאספו לש"ש","458","","1616","True","True","False","","171","213.151.55.26","0","64340","נידה|לד ע"א",""),new Message("64344","64340","מסכת סוטה פרק ח משנה א","26/11/19 12:31","כח חשון","תש"פ","12:31","דוד כוכב",""על אויביכם" ולא על אחיכם, לא יהודה על שמעון ולא שמעון על בנימין שאם תפלו בידם ירחמו עליכם כמה שנאמר (ד"ה ב' כ"ח) ויקומו האנשים אשר נקבו בשמות ויחזיקו בשביה וכל מערומיהם הלבישו מן השלל וילבישום וינעילום ויאכילום וישקום ויסכום וינהלום בחמורים לכל כושל ויביאום יריחו עיר התמרים אצל אחיהם וישובו שומרון. על אויביכם אתם הולכים, שאם תפלו בידם אין מרחמין עליכם.","125","","1616","True","True","False","","264","95.86.72.190","0","64340","נידה|לד ע"א",""),new Message("64363","64340",""חבור עצבים אפרים הנח לו"","27/11/19 14:24","כט חשון","תש"פ","14:24","אבי גרינבלט","וכן היה רבי אליעזר הקפר אומר: אהב את השלום ושנא את המחלוקת. גדול השלום, שאפילו בשעה שישראל עובדים עבודה זרה, ויש שלום ביניהן, אומר הקדוש ברוך הוא אין רצוני לנגוע בהן. שנאמר (הושע ד 17): " חבור עצבים אפרים הנח לו ".אם יש ביניהן מחלוקת מה נאמר בהן? (הושע י) " חלק לבם עתה יאשמו ""","539","","1615","True","True","False","","993","80.178.202.72","0","64340","נידה|לד ע"א",""),new Message("64396","64340","בירושלמי מביא פסוק אחר","29/11/19 15:03","א כסלו","תש"פ","15:03","זילבר פדואל","המהר'ץ חיות כאן (רצ"ב קובץ) מביא בשם הירושלמי חגיגה
כעיר שחוברה לה יחדיו שהכל נעשו חברים בשעת הרגל.

ועוד במהר'ץ חיות דברים נפלאים על חשיבות בין אדם לחברו :
"וראו חז"ל עצות מרחוק להשבית המונע שלא יבוא השטן לרקד ביניהם בימים הקדושים הללו לגרום שנאה ופרוד הלבבות ועשאו כל ישראל חברים בשעת הרגל"","504","jpg","1613","True","True","False","","232","82.81.31.217","0","64340","נידה|לד ע"א","0-jpg"),new Message("64346","64341","זו בדיוק הבעיה","26/11/19 12:55","כח חשון","תש"פ","12:55","עלי","שלעתים נדמה לאנשים שהם פועלים לש"ש אבל כשבודקים לעומק מגלים שזה לא באמת, כפי שהעמיקו חז"ל שם להוכיח שעל מעשה פילגש בגבעה התאספו למלחמה אבל על פסל מיכה אף אחד לא התעורר ולא היה אכפת. הרבה פעמים זו בעיה של יחסי ציבור ותשקורת שעושים עניין מדבר מסויים ומזלזלים בדבר אחר כמו שהיה שם שבעניין פסל מיכה מי שהיה צריך לזעוק היו הכהנים והלויים והם לא עשו כן ואילו במעשה הפילגש בגבעה האיש הלוי זעק ומחה על מה שעשו לו ולא היה אכפת לו ממה שנעשה לפילגש.
לכן אינני חושב ש'עשאן הכתוב' בא לומר דבר חיובי, אלא להיפך, זו ביקורת לועגת בציניות, כמו על כלל ההתנהלות בימי השופטים, והתלמוד מנתק את המשמעות הקונקרטית הזו מהקשרה השלילי ומוכיח מהמשמעות הקונקרטית מה שרוצה להוכיח - וזה בסדר, רק שצריך להיות מודעים לכך.","209","","1616","True","True","False","","194","194.114.146.227","0","64340","נידה|לד ע"א",""),new Message("64347","64346","אנחנו רגילים להתמקד בצדדים השליליים","26/11/19 13:03","כח חשון","תש"פ","13:03","דוד כוכב","ראה בקישור זה.

כאן מדגישה הגמרא שכאשר מתכנסים המוני בית ישראל ולא משנה למה, הם חשים באחוה עתיקת הימים ומתאחדים.
גם אחים רָבִים ביניהם, לפעמים דוקא אחים רבים, אבל הם נשארים אחים.","125","","1616","True","True","False","","240","95.86.72.190","0","64340","נידה|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);