var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66240;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66240","0","אליהו שהרגו - במראה הנבואה","09/01/20 08:39","יב טבת","תש"פ","08:39","זילבר פדואל","המהרש"א מעדיף גירסת הרי"ף - חלף ההוא טייעא ולא גרס אליהו ומסביר -
"וכן נראה קצת דמשום שעשה כך אינו דומה שיהא חייב מיתה שיהרגהו אליהו?!"

ומצאתי במעדני יו"ט (לרבי יו"ט ליפמן הלר בעל התוס' יו"ט)
על הרא"ש כאן אות א' : (גם הרא"ש לא גרס אליהו וכן משתמע מרש"י)

דלגירסת הגמרא קשיא - וכי משפט מוות יש לאיש הזה? ולא אמרו אלא שנקרא רשע!
וליישב הגירסא שבגמרא יש לי לומר ע"ד הליכות הדרש ולדקדק לשון אידמי שהוא הוראה על כל המאורע, לא על אליהו בלבד, אלא שכל הענין היה בדמיון ואולי בחלום וחיזיון לילה שהוא מפועל הכח הדמיוני, ואמר דההוא גברא אחרי שהתפלל שם אל ליבו כי לא עשה כהוגן ותיפעם רוחו בקרבו על המעל אשר מעל ורעיוניה יבהלוניה עד כי שפט בכח המדמה וכ"ש באמרנו ע"י חלום והנה בא אליהו הבניא ויהרגנו הרוג

ויש להוסיף
שכיוצא בזה כותב הרמב"ם במראה נבוכים על מראות הנבואה

נ.ב.
ברוכים הבאים לכל המצטרפים החדשים לפורטל !!","504","","1572","True","True","False","","637","82.81.31.217","0","0","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("66243","66240","היה גלגול של אחאב","09/01/20 09:46","יב טבת","תש"פ","09:46","אוריאל שלמוני","כתב הרמ"ע מפאנו זצ"ל בספרו גלגולי נשמות:
אחאב היה גברא דקא מצלי אחורי בי כנישתא במסכת ברכות, וא"ל אליהו כדו בר קיימת מרך, כי חשב גם עתה שיש שתי רשויות, וזהו כדו בר שתי רשויות, עדיין אתה עומד במרדך. ואז היה רודף לאליהו, וכאן אליהו שקל ספסרא וכו'.","605","","1572","True","True","False","","101","213.151.49.163","0","66240","ברכות|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);