var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66635;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66635","0","למי נוח שלא נברא?","21/01/20 14:55","כד טבת","תש"פ","14:55","אהרן","נאמר בגמרא: וכל העושה שלא לשמה נוח לו שלא נברא.
ובעירובין יג: נמנו וגמרו נוח לו לאדם שנברא משלא נברא.
והשאלה הנשאלת: מה החידוש בעושה שלא לשמה יותר מכל אדם שהרי כל אדם נוח לו שלא נברא, ולא רק העושה שלא לשמה?","226","","1564","True","True","False","","514","109.226.59.2","0","0","ברכות|יז ע"א",""),new Message("66638","66635","אצלו זה","21/01/20 15:47","כד טבת","תש"פ","15:47","אור חדש","לכו"ע ללא ספק ואף למסקנת חייו
בשאר זה אומנם נכון לכתחילה אך בדיעבד שנברא יכול למלא חייו בתוכן חיובי כך שיהיה שווה ההבראות","458","","1564","True","True","False","","102","213.151.55.19","0","66635","ברכות|יז ע"א",""),new Message("66644","66635","מבואר בסיפא","21/01/20 16:34","כד טבת","תש"פ","16:34","דוד כוכב","נמנו וגמרו: נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא, עכשיו שנברא - יפשפש במעשיו. ואמרי לה: ימשמש במעשיו.
ולאחר שיפשפש וימשמש במעשיו שיהיו כולם כרצון של מעלה, יזכה לכל הטוב הצפון, וכבר כדאי יהיה לו שנברא.
מה שאין כן בעושה שלא לשם קיום רצון הבורא אלא לצורך עבירות (בזה מדובר בסוגייתנו) חוזר הוא באופן ודאי למצב שנוח לו שלא נברא.","125","","1564","True","True","False","","157","212.76.120.179","0","66635","ברכות|יז ע"א",""),new Message("66674","66635","תודה על התשובות","22/01/20 14:09","כה טבת","תש"פ","14:09","אהרן","אפשר גם כתוספת על התשובות להוסיף דיוק:
שבגמרא בעירובין אמרו: "נוח שלא נברא משנברא." דהיינו שיש שתי אפשרויות או שנברא או שלא נברא, והנוח מביניהם היה אם לא היה נברא אבל עכשיו שנברא יפשפש / ימשמש במעשיו וזה מצב פחות נוח אבל עדיין נוח.
משא"כ בגמרא כאן נאמר: "נוח לו שלא נברא" ללא הסיומת "משנברא" כלומר: המצב כעת שהוא כן נברא אינו נוח בכלל ולא רק שהוא פחות נוח מאשר אילו היה נברא.","226","","1563","True","True","False","","60","109.226.59.2","0","66635","ברכות|יז ע"א",""),new Message("66664","66644","יפה מאד","22/01/20 07:41","כה טבת","תש"פ","07:41","אור חדש","הצבע הירוק באמת מוסיף להבהרת העניין ייש"כ","458","","1563","True","True","False","","87","93.173.106.57","0","66635","ברכות|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);