var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=67949;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("67949","0","נא להסביר לנו בבקשה","30/01/20 10:23","ד שבט","תש"פ","10:23","עלי","את העניין של 'ממאנין את הקטנה' כאשר רש"י כותב שתמאן בבעלה ותעשה כל בעילות שנבעלה כאילו היו בעילות של זנות.
ואני שואל : וכי בכדי לקיים מצוות יבום עושים כך לילדה זו - זו דרכה של תורה ?
וכי כך 'תיישר' התורה מידותיהם של הילדה, אחותה הבוגרת והבעל ? וכי הדעת סובלת זאת ?
אולי אצל צדיקים כמו רבי אליעזר שאצלם התשמיש הוא כמי שכפאו שד ואין להם שום תאוה אלא רק קיום מצוה אין כאן אלא קיום המצוה של הקמת שם לאח וכל השאר בטל, וכך מצפים מהילדה שתנהג ג"כ ולא אכפת לה עם מי היא חיה ומשמשת, עם הבעל או עם אדם אחר שישיאו לו אותה, וכן לגבי אחותה שהיא כבר בוגרת - וכי לא אכפת לה מאחותה ? ולבעל שהתרגל לאשתו הקטנה לא אכפת אם היא או אם אחותה תהיה עמו לשמשו ? אבל שתהא זו הלכה ודרך לרבים ?","209","","1554","True","True","False","","619","194.114.146.227","0","0","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67951","67949","הבנת לשון הגמרא","30/01/20 10:51","ד שבט","תש"פ","10:51","אבי גרינבלט",""בעילות של זנות" היינו שאינן לשם קידושין (יש רק 2 הגדרות למעשה זה).
יש לפנינו 2 חלופות
1. יבמה תיוותר עגונה כל ימיה.
2. "ניאלץ" להשתמש בהגדרה זו ולשחרר את 2 האחיות לפתוח חיים חדשים.

זו אינה הלכה לרבים , מקרי היבום ובמיוחד זה המדובר , נדיר אבל חייבים לתת פיתרון.","539","","1554","True","True","False","","84","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67956","67949","המיאון מפריע לך, ולא הביאה עצמה???","30/01/20 12:54","ד שבט","תש"פ","12:54","Almuaddib","אתה מתקומם על כך שמלמדים ילדה קטנה למאן, בעוד שאתה שותק על כך שפדופיל בא על ילדה שאמה מסרה אותה לשימושו של בעל.","107","","1554","True","True","False","","152","87.71.24.111","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67972","67949","זה בדיוק חלק ממה ש"מלמדים" אותה","30/01/20 14:01","ד שבט","תש"פ","14:01","מרדכי דב זינגר","שדאורייתא עדיף על דרבנן
(למרות שכל העובר על דברי חכמים חייב מיתה)","807","","1554","True","True","False","","49","164.138.113.235","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67957","67951","לא מדוייק","30/01/20 12:57","ד שבט","תש"פ","12:57","אור חדש","המיאון נעשה כדי לאפשר לגדולה להתייבם לאח. בלא זה היתה חולצת ונפטרת, ובמקביל גם הקטנה היתה נאסרת בגלל שהיא אחות של חלוצה.
כלומר באמת מעדיפים לאפשר קיום מצוות יבום לאחת מהן במקום ששתיהן ייאסרו באח זה
הקטנה לא מפסידה כלום והגדולה מרוויחה אפשרות ייבום. הגיוני לחלוטין","458","","1554","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67958","67956","ציני?","30/01/20 12:59","ד שבט","תש"פ","12:59","אור חדש","הפדופיל הזה אולי בן 13 בעצמו או גדול שקנה לו שפחה לשימושו
המושג פדופיל עם הקוטונטציה השלילית לא מוגדר לקהילה בה נישואים עם קטנים נחשבים נורמטיביים","458","","1554","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67959","67956","לא","30/01/20 13:03","ד שבט","תש"פ","13:03","עלי","נהגו כן אלא כדברי רש"י כדי למנוע שלא מרוב עוני תידרדר ילדה זו לזנות, והנה עתה מלמדים אותה בה"ד להתייחס לבעילות שהיו כזנות וכאילו לא התקשרה לבעלה בשום קשר רגשי. אתמהא.
העובדה שהוא 'פדופיל' אינה בהכרח נכונה גם היא כי אפשר שהשיאו אותה לבחור צעיר המבוגר ממנה בס"ה ב5-6 שנים והיות והדבר היה מקובל לא מדובר בפדופיל אלא בנוהג מקובל ובתקוה שיגדלו יחד. גם כיום בציבור שאינו שומר מצוות ובודאי אצל שאינם יהודים יש הרבה זוגות בגיל מאד צעיר והנערה לעתים בת 11 אך מפותחת מגילה וזו אינה פדופיליה. פדופיליה עוסקת בילדים וילדות קטנים ממש בד"כ המנוצלים בידי מבוגרים מהם בהרבה.
ברור שכל המצב אינו רצוי לכתחילה ובהחלט עלול להיות מצב של פדופיליה אבל גם אם לא עדיין 'לשחק' בילדה זו נראה בלתי הגיוני וראוי.","209","","1554","True","True","False","","104","141.226.59.204","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67960","67957",">>>","30/01/20 13:04","ד שבט","תש"פ","13:04","אבי גרינבלט","האם בעל הקטנה יכול לחלוץ לאחות אשתו מדרבנן ?
מן הסתם מן התורה כן שכן אינה אשתו ואם לא תמאן הקטנה ומה בכך שלא תמאן ?","539","","1554","True","True","False","","54","37.26.149.235","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67990","67958","בחברה בה פדופיליה נפוצה, זו עדיין סטיה","30/01/20 17:22","ד שבט","תש"פ","17:22","Almuaddib","או שתאמר שבחברה בה יחסים בין גברים נפוצים, תופעה זו לא תוגדר על ידיך כתופעה שלילית וכו'.

תינח אם באמת בעלה, שקנה אותה מאמה, היה בן 13. מה תענה לגבי מי שהיה מבוגר מכך?","107","","1554","True","True","False","","132","87.71.24.111","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67963","67959","מה המשחק?","30/01/20 13:26","ד שבט","תש"פ","13:26","אור חדש","עקב מצב טרגי מבחינה הלכתית נקלענו למצב שהקטנה לא תוכל עוד להיות עם גבר זה לעולם, ההלכה ממליצה לפחות לאפשר לגדולה את האופציה של שימור התא המשפחתי שנוצר ע"י הייבום עימו
כל המצב מאד דיעבדי ומצער אך אין כאן שום משחק","458","","1554","True","True","False","","87","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67991","67959","ראה עד לאיזו אפולוגטיקה התדרדרת!","30/01/20 17:29","ד שבט","תש"פ","17:29","Almuaddib","שים לב למהלך:

אמה של הילדה הזו כל כך עניה, שלא נותרה לה ברירה אלא למכור אותה לשפחה.

כעת, בגלל מצוות היבום, מלמדים אותה למאן. ומהיכן תתפרנס כרגע? מהיכן תימצא למסכנה פרנסה?

שמא תאמר שבית הדין, שלימדוה למאן, הם ידאגו לה לפרנסתה? היכן היו הם עד עתה, שנתנו לילדה זו להגיע עד לשפל מדרגה כזה?


נ.ב.
חוששני שנשתכח ממך תלמודך. גם נער בן 16 יכול להיות פדופיל. אתה מוזמן לחזור שוב על הפרמטרים ב-DSM, תחת הפרק של הפרעות פאראפיליות. אם הילדה בת 11 והוא בן 16 - אתה לגמרי בתוך ההגדרות.","107","","1554","True","True","False","","167","87.71.24.111","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67962","67960","[ללא נושא]","30/01/20 13:24","ד שבט","תש"פ","13:24","אור חדש","האם בעל הקטנה יכול לחלוץ לאחות אשתו מדרבנן ?
תשובה: לא זכור לי כעת איסור כזה

מן הסתם מן התורה כן שכן אינה אשתו -ברור

ואם לא תמאן הקטנה ומה בכך שלא תמאן?- לא הבנתי, אם לא תמאן אסורה להתייבם (מדרבנן) שהרי מדרבנן אחותה נשואה לאיש זה","458","","1554","True","True","False","","85","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67964","67962","לאור דבריך אלו","30/01/20 13:28","ד שבט","תש"פ","13:28","אבי גרינבלט","כדי ללמוד , במה לא דייקתי בהודעתי הראשונה ?
אם הקטנה לא תמאן היבמה לא תוכל לחלוץ ומשכך נותרת באיסור לעולם.","539","","1554","True","True","False","","64","37.26.149.235","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67966","67964","שים לב","30/01/20 13:33","ד שבט","תש"פ","13:33","אור חדש","בלא מיאון תאסר להתייבם לאח זה אך אין בכך 'לאוסרה לעולם' במשמעות של נישואין לשאר בני ישראל הרבים, בזה קביעתך שלעיל לא דייקה","458","","1554","True","True","False","","103","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67967","67966","וזקוקה תותר לעולם?","30/01/20 13:45","ד שבט","תש"פ","13:45","אבי גרינבלט","","539","","1554","False","True","False","","60","37.26.149.235","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67968","67967","וודאי שלא","30/01/20 13:54","ד שבט","תש"פ","13:54","אור חדש","אלא שכ"ע לא מצאת איסור כזה אין לה מניעה לחלוץ גם בלא המיאון, וע"כ בלא מאון יכולה להיות מותרת לעולם","458","","1554","True","True","False","","83","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67969","67968","איך יתכן ?","30/01/20 13:56","ד שבט","תש"פ","13:56","אבי גרינבלט",""וע"כ בלא מאון יכולה להיות מותרת לעולם" כדבריך ?","539","","1554","True","True","False","","48","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67971","67969","ע"י חליצה","30/01/20 14:01","ד שבט","תש"פ","14:01","אור חדש","וכפי שכתבתי בהודעתי הראשונה עיי"ש","458","","1554","True","True","False","","84","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67977","67971","חזרנו לבעיה","30/01/20 14:11","ד שבט","תש"פ","14:11","אבי גרינבלט","אם הקטנה לא תמאן , בעלה לא יכול לחלוץ ליבמה (מדרבנן) שכן היא אחות אשתו מדרבנן אלא אם תתחתן ותעבור בכל ימיה על איסור לאו "לא תהיה אשת המת החוצה לאיש זר"

ב"י קעה
"וכתב ר"י בשם הרמ"ה ואם לא מיאנה הקטנה והגדילה ל"ש בא עליה לאחר שהגדילה ל"ש לא בא עליה מוציא את אשתו בגט ואת אשת אחיו בחליצה דקי"ל יש זיקה":","539","","1554","True","True","False","","47","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67975","67972","מה עדיף ממה?","30/01/20 14:06","ד שבט","תש"פ","14:06","אור חדש","מדרבנן שתיהן אסורות על היבם
ע"י יבום הגדולה מותרת
מלמדים אותה למאן כדי להרוויח התר במקום ששתיהן יפסידו
אם כבר מלמדים שלא תהיה רעה לומר 'גם לי גם לך לא יהיה'","458","","1554","True","True","False","","108","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67980","67972","אין לה שום קשר לעדיפות","30/01/20 14:30","ד שבט","תש"פ","14:30","אבי גרינבלט","ממה נפשך לא יכולה להישאר עם בעלה (מדרבנן) , היא (מדרבנן) אחות זקוקתו (מדאורייתא).
אם תמאן , לא יחשבו אחרים שהכל הפקר (מיאון ~/= גט)","539","","1554","True","True","False","","79","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67979","67977","ייש"כ","30/01/20 14:30","ד שבט","תש"פ","14:30","אור חדש","הבאת מקור שיכול לחלוץ לגדולה אף אחר בגרות הקטנה
לכן לעולם יהיה לגדולה התר ע"י חליצה בין לפני מיאון ובין לאחריו","458","","1554","True","True","False","","94","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67981","67979","בזכות הגט וחייבים גט","30/01/20 14:32","ד שבט","תש"פ","14:32","אבי גרינבלט","משמע שחייבים את המיאון/גט כדי לבצע חליצה","539","","1554","True","True","False","","48","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67985","67980","מדוע לא דורשים מהבעל לתת לאשתו הילדה גט","30/01/20 16:23","ד שבט","תש"פ","16:23","עלי","וכך תהיה מגורשת ממנו מדרבנן, ואח"כ יחלוץ ( או ייבם, ופלא שלא חשו למראית העין שמייבם ובזה נושא את אחות אשתו ) את אחותה, הרי גם כך המצב הטרגי יכול להיפתר ולא שתחשוב הילדה שכל בעילותיה היו בעילות זנות ?","209","","1554","True","True","False","","105","194.114.146.227","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67982","67981","להפך","30/01/20 14:37","ד שבט","תש"פ","14:37","אור חדש","אחר גט הקטנה היה מקום לאסור חליצה שלא יאמרו שצריך לחלוץ אחר גט
לפני זה הטעות האפשרית קטנה בהרבה","458","","1554","True","True","False","","78","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67983","67982","לכך נתקן המיאון","30/01/20 14:40","ד שבט","תש"פ","14:40","אבי גרינבלט","כדי שלא יהפוך הכל להפקר.
אכן לא דייקתי שתיוותר עגונה כל ימיה אלא רק עד שתבגר הקטנה במדה ולא תרצה למאן.
אם לזה התכוונת בהתחלה , יש"כ .","539","","1554","True","True","False","","50","80.178.202.72","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67986","67985","הסבר","30/01/20 16:27","ד שבט","תש"פ","16:27","אור חדש","אם יגרש הקטנה אז לא יוכל לייבם אחותה שהרי יהיה זה מדרבנן נישואין לשתי אחיות

אף אחד לא יספר לה על כך שכל הבעילות היו זנות וכד', זה רק ההסבר ההלכתי/טכני שנותן לנו רש"י כדי שנבין למה הפתרון עובד
מה שמסבירים לה זה רק שנוצרה כאן בעיה כזו שהיא בכ"מ לא תוכל להשאר עם בעלה זה וכדי שאחותה הגדולה תוכל להתייבם לו (בהנחה כמובן שהגדולה בכלל רוצה בזה) עליה לומר את המשפט 'אי אפשי בבעל זה'
בזה נגמר סיפור נישואיה של הקטנה הזו, מלבד איבוד המשען הכלכלי שהיה לה בבעל זה (ושבגילה הצעיר תוכל למצוא לו תחליפים רבים) אין כאן משקעים פסיכולוגיים כלל","458","","1554","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67992","67985","אדם לא יכול לייבם את אחות גרושתו!","30/01/20 17:31","ד שבט","תש"פ","17:31","Almuaddib",".","107","","1554","True","True","False","","116","87.71.24.111","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("67993","67991","טעות יסודית בידך","30/01/20 17:43","ד שבט","תש"פ","17:43","אור חדש","היא לא נאסרת על בעלה בשביל שאחותה תזכה במצוות ההיבום
היא נאסרת כי היא אחות זקוקת יבום דאו' ולזה אין כל תקנה וזה לא בגלל הב"ד ולימודיהם
מלמדים אותה רק כדי לאפשר לאחותה להתייבם


פדופיליה של ימנו לא היתה מוגדרת ביחס לזמן בו זו היתה תופעה רווחת ונבעה בעיקר משיקולים כלכליים ולא תאוותיים","458","","1554","True","True","False","","100","213.151.55.26","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("68013","67992","אם בעצם אין ברירה אחרת אלא למאן את הקטנה","31/01/20 09:19","ה שבט","תש"פ","09:19","עלי","מה היה הספק שהיה צריך לברר שבגללו הוכנסה הלכה זו למסכת עדויות ?
( זו אגב דוגמה קיצונית לכך שלעתים מרוב שכולם רוצים לעשות חסדים ולשם שמיים ממש יוצאת אכזריות איומה שאי אפשר להתחמק ממנה. הרי אחי הקטנה רצו בס"ה למונעה מזנות, ואילולא היו ממאנים אותה היתה נשארת היא ואחותה באלמנות חיות כי לא היו יכולות לא היא לחיות עם בעלה ולא אחותה לא להתיבם ולא לחלוץ, ובשם מצוות היבום יכולה אחותה להתיבם, והרי אפילו רחל אמנו לא נתנה סימניה ללאה אחותה אמנו אלא בהנחה שיוכל יעקב אבינו לשאתה ג"כ, שאילולא כן ודאי לא היתה מוסרת סימניה אלא רק להקדים ולאפשר שגם לאה תינשא ליעקב אבל שיעקב ישא את לאה על פניה והיא לא תינשא לו זה כבר לא אנושי בכלל, וכאן נאלצת הילדה למאן ואחותה נעשית אשתו של בעלה על פניה ! והבעל המסכן שאיבד את אחיו נאלץ להחליף את אשתו שכבר אוהב באחותה שאינו אוהב כ"כ ( כמו יעקב ללאה שנקראת 'שנואה' ), והכל בשם המצוה...וגם בית הדין בודאי ממאנים את הקטנה מחמת רחמים על שתי האחיות...
וכי לא יכול היה הקב"ה לרחם על כולם ולמנוע כל זאת, והרי בתורה כתוב 'לא תהיה אשת המת החוצה לאיש זר' כדי להתיבם וכאן אשה שאינה אשתו נאלצת לעבור גיהנם כדי שתוכל אחותה לקיים זאת...
עד שממאנים את הקטנה הלב ממאן להבין אפילו בקטן, אבל כנראה שאני קטן האמונה...)","209","","1553","True","True","False","","139","141.226.59.204","0","67949","ברכות|כז ע"א",""),new Message("68015","68013","טרחת לקרוא ולהבין","31/01/20 09:34","ה שבט","תש"פ","09:34","אור חדש","משהו ממה שענו לך לעיל?!?
אתה ממשיך עם הנחות מוטעות ועוד מוסיף טעויות נוספות עליהן למרות שהפרכות לטעויות מופיעות לעיל ולחדשות בסברא פשוטה","458","","1553","True","True","False","","104","141.226.146.30","0","67949","ברכות|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);